Cilinder prikkelingen

Want

Die hard MF'er
29 dec 2019
753
977
Dordrecht
Na het verwijderen van mijn cilinderkop. (Klepseals vernieuwen) zag ik strepen op de cilinderwand. Niet voelbaar? Moet ik me nu zorgen om maken?
 

Bijlagen

  • 20200102_115100.jpg
    20200102_115100.jpg
    96 KB · Weergaven: 57
  • 20200102_115012.jpg
    20200102_115012.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 47
Ik dacht gelezen te hebben dat in ethanol de helft van de energie zit dus zou je bij E10 5% minder energie hebben en de sproeier zou dan 5% groter moeten zijn.
Of denk ik dan te simpel?

Er zit bij hetzelfde volume 30% minder energie in ethanol als in normale benzine.
E5 is dus in principe 1,5% armer en E10 3%, kan bij zat motoren al merkbaar zijn.
 
Als je e5 tankt zit er dus 5 procent alcohol in bij E 10 dus 10 procent.

Auto's die puur op alcohol rijden is het mengesel verhouding compleet anders. ze moeten veel meer brandstof hebben.

Is je afstelling gebaseerd op 98 zonder alcohol dan heb je nu een verarming van brandstof
Dit klopt niet. Het geeft aan het maximale wat er in zit
E10 geeft aan maximaal 10%, E5 maximaal 5%
Shell v power heeft een E5 sticker echter heeft deze 0 procent ethanol.
 
Krant? Die moet je niet geloven.

Zat TOPICS hier op MF bedoeld hij.
Net als n krant zal ik n forum/topic,s ook niet optimaal lezen. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Ik ben door dit topic flink geholpen met allerlei zaken waar ik het fijnen niet van weet. En of dat al beschreven staat is mij ontgaan omdat ik niet altijd optimaal lees of zoek.
 
Net als n krant zal ik n forum/topic,s ook niet optimaal lezen. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Ik ben door dit topic flink geholpen met allerlei zaken waar ik het fijnen niet van weet. En of dat al beschreven staat is mij ontgaan omdat ik niet altijd optimaal lees of zoek.
Waarom niet, als ik vragen mag?
 
Ah ok.
Dan heeft je topic hier ook niet zoveel nut voor je, schat ik maar ik.
In dit topic wordt er in het begin (net als alle topic,s) door vele op gereageerd. Dat zwakt dan af naar n laag nivo door mensen die er in geïnteresseerd zijn. En zo kom je in gesprek van cilinderwand tot benzine. En daar wordt ik wijzer van.
 
niet alleen het hoon patroon is essentieel, maar de cilinder moet ook open getrokken worden.
dus behoorlijk druk op de hoonsteen, en een beetje grof honen, alhoewel je dat met een driepoot
eigenliijk niet als keuze hebt.
de cilinder moet ook weer olie houdend gemaakt worden.
dat heeft dan weer invloed op het slijtage gedrag van de veer en of cilinder
als je het goed doet, en dat hangt ook weer van de veerbezetting af, is ie redelijk slijtvast.
en heb je weinig last van grenssmering.
en zoals tegenwoordig de veertjes erg dun worden, neemt de druk op de veer en cilinder toe.
daarom zou je kunnen overwegen om te gaan plateau honen,( revisie bedrijven kunnen dat|).
dat is het aftoppen van de spikes die tijden het normaal honen in de cilinderwand verschijnen,
je creeert dan eigenlijk een cilinder die al iets ingelopen is.
alles heeft eigenlijk te maken met de abbots curve.... stof tot nadenken.
 
Er zijn maar weinig mensen die een net hoonpatroon met de hand kunnen maken,die het niet kunnen zoals in dit
topic kunnen het beter door een prof laten doen,dit lijkt nergens op.
"verticale", gamma. het ging niet over zijn zelfgemaakte horizontale ;)
hij noemt de slijtage-strepen uit de eerste post "hoonpatroon"

Heb zelf 4 van deze blokken liggen waarvan 2 lopend. En alle 4 hebben ze de zelfde hoon patroon. Alleen bij deze zag ik die grijze strepen aan de wand. Ik vermoed nu dat hij te warm is geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan