Cilinder schoon maken

29 jul 2006
59
0
hey

met wat voor goed kan ik een Cilinder geod schoon maken"?..
wat is het beste? ik wil dat de cilinder weer mooi glanst naja tenminste er weer goed uit ziet.

..
 
De binnen- of de buitenkant? Vast de buitenkant...

De buitenkant kun je met van alles en nog wat schoonmaken, maar aangezien ik geen poetser ben ben ik er geen expert in... Gewoon een vetoplosser werkt best goed, dus ook benzine, terpentine oid. En daarna gewoon even met een sopje weer fris maken.
 
De binnen- of de buitenkant? Vast de buitenkant...

Hahaha, ik mag het hopen!

Nee, zoals gezegd gewoon met een vet oplossend middeltje. Beste is diesel denk ik? Minst agressief... Als je remmenreiniger pakt, of benzine moet je weer zo oppassen met je rubbers en leidingen etc..

Ik heb zelf een gelakte cilinder en motorblok, wat een beetje gaat bladderen.... daar word ik niet blij van. Kun je niet zomaar even oppoetsen met een beetje diesel.
 
ok danke

nee mijn cilinder ziet er vies uit..
net of er schimmel op zit zeg maar.

dus gewoon diesel kopen en daarmee schoonmaken??

en ik moet de remolie verversen.. is daar speciale olie voor?
zoja;; welke? waar kan ik dat halen?
 
oh ik heb net wat spul gekregen:
Universeel, SpeciaalPoetsMiddel: Star Clean.
dit staat er op:
Starclean auto: Velgen, Kunstof, Chroom
Starclean Hobby: Fiets, Surfplank, Boot, Motor, Caravan

dus kan hier ook eventueel de Cilinder en uitlaat mee doen..? hele motor dus;;
 
oh ik heb net wat spul gekregen:
Universeel, SpeciaalPoetsMiddel: Star Clean.
dit staat er op:
Starclean auto: Velgen, Kunstof, Chroom
Starclean Hobby: Fiets, Surfplank, Boot, Motor, Caravan

dus kan hier ook eventueel de Cilinder en uitlaat mee doen..? hele motor dus;;
je kunt het proberen maar ik geef je weinig kans ik zou gewoon een litertje diesel of lampenolie halen
 
lampenolie is wel goed , maar niet voor die schimmel die jij bedoeld.

je hebt waarschijnlijk van die zachte gietalluminium cilinders met een beschermlaag die aangetast is door jarenlange oxydatie.
beste is schoonmaken met een vettig middel en dan regelmatig in de WD-40 zetten.
dan oogt het wat gladder maar die beschermlaag is en blijft aangetast.
veel velgen van 20jaar geleden zijn ook allemaal van dat soort gietalluminium.
daar zie je ook veel van die droge witte aanslag.
vaak komt dat ook door ontvetter of remmmenreiniger.
 
Eh.... TS, als je écht niet weet hoe dat zit met remvloeistof, zou ik er zéker niet aan beginnen om dat zelf te gaan verversen.
Een foutje is nl. gauw gemaakt en je wil er niet bij zijn als je remmetjes het ff niet doen.....
 
Staalwol doet ook wonderen met een ongelakt cilinder.

Beetje poetsrommel erbij, en je bent zo weer aan het glimmen.

Ben een keer bezig geweest de motor van mijn koekblik op te poetsen met staalwol, ging best! alleen is het een beetje veel oppervlak, dus heb het gehouden bij mijn kleppendeksel.

Half jaar later weer dof, maar geen witte troep meer.
 
Koop een dremel met wat polijst kopjes.

Middagje werk om cilinder weer te laten blinken.



Als je niet eens weet dat er speciale dot 4 vloeistof (GEEN OLIE) is voor de remmen dan zou ik er niet aan beginnen. (Of wel maar dan met begeleiding van iemand met ervaring) Remvloeistof vervangen is niet moeilijk maar je moet wel weten wat je doet. Doe je het niet goed dan je doen je remmen het ook niet meer. Maar wil je het desondanks toch proberen dan zou kan je dot 4 halen bij elke motorzaak.
 
Hahaha, ik mag het hopen!

Nee, zoals gezegd gewoon met een vet oplossend middeltje. Beste is diesel denk ik? Minst agressief... Als je remmenreiniger pakt, of benzine moet je weer zo oppassen met je rubbers en leidingen etc..

Ik heb zelf een gelakte cilinder en motorblok, wat een beetje gaat bladderen.... daar word ik niet blij van. Kun je niet zomaar even oppoetsen met een beetje diesel.
gewoon een flesje roest oploser halen dan met de kwast puur of verdund ligt aan de hoeveelheid vuil het lost niet alleen roest op maar ook veel ander
vuil dit middeltje wel even zijn werk laten doen regelmatig wat er bij soppen
niet gierig met je kwast zijn
oja effe nog dit het mideltje tast de lak niet aan
ik ben schilder van beroep dus geef je de juiste info
ik vind als er mense reageren op iemand zijn vraag dat de persoon dan wel de goede info geeft het gaat tenslotte om iemans zijn moter en het laatste wat je wil is je moter onnodig beschadigen laat staan van iemand anders

dus mensen ga met dit soort vragen naar de verfwinkel die weten alles op het gebied van lak dus ook welke middelen je kan gebruiken
ga zoiezo geen middels gebruiken waar oplosmidelen in zitten
zeker niet bij los zittende lak dit moet je zoiezo zo vlug mogelijk herstelen dit kun je het beste behandelen met ontroester (indien dat nodig is)
daar na ligt met middelgrof schuurpapier opschuren !!zorg dan dat je alleen de
behandelde oppervlakte schuurt
neem het vuil weg met een doekje want je wil wel zien waar je schuurt
pak hier na 180 of fijner waterproof en schuur er (nat) nogmaals over
pak deze keer een stuk lak mee rond om de behandelde plek niet veel
ook deze keer weer afnemen met de doek
dan goed ontvetten !!!niet met terpetine zo als gezegt word ook niet om schoon te maken
je ontvet met nagelakremover je vrouw zal het ongetwijfelt hebben
dit ontvet namelijk goed en verdampt geheel wel effe de tyd geven
in terpetine zit namelijk ook vet en dat blijft achter op je behandelde werk
en kan voor veel ongemak zorgen zoals rimpels en andere enge dinge ik heb zelf
al het een en ander zien gebeuren
ZORG DAT JE HET VOOR WERK ZOALS SCHUUREN EN ONTVETEN ENZO
GOED DOED DIT IS IMERS HET BELANGRIJKSTE VOOR HET EINDRESULTAAT
VEEL MENSEN DOEN DIT TE SNEL OMDAT DIT NIET HET LEUKSTE IS OM TE DOEN
MAAR DUS NA HET ONTVETTEN GA JE EEN BAKJE KOFFIE DRINKEN
JE GAAT HET TE BEHANDELEN OPPERVLAK MET DE KWAST INSMEREN
MET HAMMERAIT OF HOE JE DAT OOK SPELT
ZORGWEER DAT JE BINNEN HET GESCHUURDE DEEL BLIJFT SMEER HET GOED IN MAAR OOK NIET TE DIK
DIT IS VAN ZICHZELF AL EEN DIKKE EN ROESTWERENDE LAK VULT ERG GOED OP
SMEER NA 2 UURTJES WEER EEN LAAGJE AFHANKELIJK HOE VER HET AL IS OPGEVULD
LAAT DIT ALLES 3DAGEN ER OPZITTEN JE KAN NATUURLIJK TUSSEN TIJDS GEWOON RIJDEN
ALS JE GEEN HAAST ER MEE HEBT IS HET BETER OM HET EEN WEEKJE TE WACHTE MET HET OPZETTEN VAN DE LAK
ALS JE DE LAK ER OPZET SCHUUR JE HET MET WATERPROOF SCHUURPAPIER GLAD LET OP WELKE KORREL JE NEEMT EN DAN HERHAAL JE DE ONTVETTING MET DE NAGELLAKREMOVER
DUS WEER WACHTE TOT HET GOED IS VERDAMPT
SPUIT MET GENOEG AFSTAND VAN HET VOORWERP MEERDEREN DUNNE!!!!!! LAGEN
DIE JE KRUISLINGS OPBRENGT BEGIN NIET MET SPUITEN DIRECT
OP HET VOORWERP DUS ER LANGS BEGINNEN ONDER HET SPUITEN SNEL OPENNEER BEWEGEN EN IN EEN RUK DOOR SPUITEN NIET STOPPON TOT DE EERSTE DUNNE LAAG ER OP ZIT DENK ER AAN DEZE LAAG MOET NIET IN EEN KEER DEKKENT ZIJN ANDERS IS HET TE DIK DE 1STE LAAG
LAAT JE 6MIN DROGEN DE VOLGENDE LAGEN TOT HET HELEMAAL DEKKENT IS
ELKE LAAG DAN 9A10 MIN

JE MOTER MOET JE SCHOON MAKEN MET SINTMARK EN DE HOGEDRUKSPUIT ER OP INDIEN
MEERDERE MALEN HERHALEN PAS DAN KUN JE MET HET ECHTE POETS WERK BEGINNEN

:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :
 
ik heb Dot 4 gekocht.

ik heb de oude remvloeistof er uit gehaald en de Dot 4 er in gedaan.

is toch goed zo..

en een man in een motor zaak rade mij Moto Wash aan van Motul.(clean & protect)
dat gebruikte hij zelf ook vaak voor motoren en het hielp ook bij mij.

zie http://www.MarcoLuten.com (www.MarcoLuten.com) voor foto's en een Sound Filmpje van m'n Suzuki GS500E.
staan op de index pagina.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan