cilinderkop xr80 aanhaalmoment Nm-KG ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roger Remschijf

MF veteraan
26 apr 2003
8.379
7
de bilt
tsja,..ik zoek nu al een uur..misschien zelfs al 1½ maar kan het niet vinden, misschien weet iemand het zo uit zijn hoofd of heeft eenfijn workshopmanual liggen of nog beter: weet hoe je hem & waar je het kan downloaden ?!

probleem: mijn XR80 heeft een frisse zuiger..kleppen mooi ingeslepen/afgedraaid..poort geflowed.. maar nu terugzetten !!!

ik mis de juiste aandraai momenten voor de cilinderkop !!

Weet iemand zo'n fijne download site te vinden waar ik het aantal kilo's kan vinden ?
(ps het is geen brommert ! dus de xl50/cy50/cb50 blokken zijn echt veeel kleiner)

full



XR80 bouwjaar 1980 :)


(foto hierboven is een 'naughty dax' uit japan)
 
Laatst bewerkt:
Quote :"
The older XR's are nice aren't they, I have a 81' XR80 and the thing is great. ... Torque the head bolts to 45 ft lbs, thats how they come from the factory. ....

Zo van het internet, moet je zelf even omrekenen.

Laat ik ook maar eens aardig wezen aan het begin van 2009 ;)
Torque Conversion
 
Laatst bewerkt:
Quote :"
The older XR's are nice aren't they, I have a 81' XR80 and the thing is great. ... Torque the head bolts to 45 ft lbs, thats how they come from the factory. ....

Zo van het internet, moet je zelf even omrekenen.

Laat ik ook maar eens aardig wezen aan het begin van 2009 ;)
Torque Conversion
:} thanks !!!!!!!!

even rekenen nu... 61.0119 Nm..es kijken hoeveel kilo's dat zijn :)
 
Laatst bewerkt:
http://www.thumpertalk.com/forum/archive/index.php/t-177884.html

6 to 9 ft/lbs = 1.3 kg

ik denk dat de 6 kilo voor een XR600 oid was !!

Dat gaat over de "torque specs for the cam cap nuts"
Ik weet niet of deze los staan van de kopbouten.

Die 6 mKg lijkt idd wel heel veul, aan de andere kant als ik ga terug tellen : O-)
'79er modellen:
XR500 2,2-2,8 mKg
XR250 3.5-4.0 mKg
XR80 vul maar in........ Maw even verder zoeken :?
 
Heb hier nog 3 cy's staan. Heb ook nog een blok van een xr75 liggen voor erin te plaatsen.
als je hem ooit wegdoet geef mij maar een seintje
kijk !!! ook een liefhebber :} heel erg aan te raden zo'n 75 of 80 blok, rijd prima !!
hoor maar zelden dat mensen een CY hebben, erg goed :) fijn ding he !

heb je wel een XR75 blok met 5 bak ??
 
Ach jongens waar hebben we het over, over een miniblokje. Mijn SS-50 / SS-70 blokjes zijn ook viertakjes, en ik draaide ze altijd op gevoel aan, en na 50 km nog even een keertje natrekken, nou ze zaten altijd goed. Niks aan de hand, en gewoon knallen. Er komen helemaal niet van die enorme compressies op te staan, en gaat heus niks fout.

Groetjes Sander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan