Circuit 600rr 2007

Heinrichbl

Rookie
15 aug 2017
6
0
Scherpenzeel
Mijn straat 600rr ben ik aan het ombouwen naar een circuit fiets, heb alleen nog wel een paar spullen nodig en nog vragen. Heb er vorig en dit jaar een aantal circuit dagen mee gereden en wil hem graag helemaal klaarmaken voor de baan en een leuk stuur fietsje kopen voor op de weg. Heb zelf de vering, remmen, protectie en snelgas als aangepakt, maar nu zit ik te kijken naar een full uitlaat systeem. Zie op het circuit veel titanium systemen en ik heb begrepen dat je dan op assen bijvoorbeeld geen last hebt met de geluid normen? Verder zie ik op internet verschillende systemen die volledig titanium zijn en bijvoorbeeld van arrow kom ik alleen maar een titanium demper tegen en het spruitstuk van rvs, is dit ook haalbaar met de geluidsnorm?
Als er mensen zijn die nog spullen hebben liggen hoor ik het graag. *D
full
 
Ten eerste zou ik je vraag in het juiste forum plaatsen,deze is bedoeld voor de kijkers en niet voor de doeners :)

Deze dus : ZAC en OW-Cup

Ten tweede : waarom veel geld in een full systeem stoppen voor 3 pk extra? :')

Just my 2 cents :)
 
Geld in een put gooien laat ik wel aan een andere over. :P
Het gaat mij er om dat ik deze pijp zo ver moet killen dat de motor gewoon niet meer loopt dus moet ik toch voor iets anders kijken. Dan doe ik het liever in 1 keer goed. :Y
 
Hier ben je niet mee geholpen, maar ik vraag me wel eens af: als het alleen voor trackdays is, en niet competitief, waarom dan niet meer moeite in jezelf steken? Die motor kan ongetwijfeld in z'n huidige staat nog veel sneller, de belangrijkste upgrade zit bovenop het zadel. Spaar je geld voor andere leuke dingen / meer banden / meer circuitdagen?

Die drang naar "MIJN FIETS MOET BETER" heb ik nooit zo begrepen, behalve van de mensen die er een competitief voordeel mee moeten (niet willen, moeten) hebben.

(Ik geef meteen toe dat dit voortkomt uit mijn jarenlang met een FZR circuitdagjes doen, omdat ik geen geld had voor een snelle motor. Als ik niet beter ging rijden, gebeurde er niks.)
 
Hier ben je niet mee geholpen, maar ik vraag me wel eens af: als het alleen voor trackdays is, en niet competitief, waarom dan niet meer moeite in jezelf steken? Die motor kan ongetwijfeld in z'n huidige staat nog veel sneller, de belangrijkste upgrade zit bovenop het zadel. Spaar je geld voor andere leuke dingen / meer banden / meer circuitdagen?

Die drang naar "MIJN FIETS MOET BETER" heb ik nooit zo begrepen, behalve van de mensen die er een competitief voordeel mee moeten (niet willen, moeten) hebben.

(Ik geef meteen toe dat dit voortkomt uit mijn jarenlang met een FZR circuitdagjes doen, omdat ik geen geld had voor een snelle motor. Als ik niet beter ging rijden, gebeurde er niks.)

:} :} , dit dus. Meer rijden en zoveel mogelijk met nieuwe banden en met vering die altijd fris geserviced is. :Y :]
 
:} :} , dit dus. Meer rijden en zoveel mogelijk met nieuwe banden en met vering die altijd fris geserviced is. :Y :]

Klopt ben ik het helemaal mee eens er gaat verder niks aan gebeuren, na een schuiver op de weg ben ik mijn motor circuit klaar aan het maken. De vering heb ik gedaan en snelgas verder is hij gewoon nog origineel. Alleen door deze uitlaat te killen loopt hij volgas gewoon dood op het rechte stuk dus er moet iets mee gebeuren om hem beter te laten lopen. Als dat gebeurt is gaat er ook niks meer aan gebeuren. Volgend jaar gewoon trackdays rijden maar geen competitie.
 
Hier ben je niet mee geholpen, maar ik vraag me wel eens af: als het alleen voor trackdays is, en niet competitief, waarom dan niet meer moeite in jezelf steken? Die motor kan ongetwijfeld in z'n huidige staat nog veel sneller, de belangrijkste upgrade zit bovenop het zadel. Spaar je geld voor andere leuke dingen / meer banden / meer circuitdagen?

Die drang naar "MIJN FIETS MOET BETER" heb ik nooit zo begrepen, behalve van de mensen die er een competitief voordeel mee moeten (niet willen, moeten) hebben.

(Ik geef meteen toe dat dit voortkomt uit mijn jarenlang met een FZR circuitdagjes doen, omdat ik geen geld had voor een snelle motor. Als ik niet beter ging rijden, gebeurde er niks.)

Niet iedereen haalt zijn plezier uit enkel sneller en harder rijden. Als ik voor mijzelf spreek dan is een deel van de hobby ook het hebben van de spullen.

De bezigheid.
Uitzoeken, internet en leveranciers afspeuren, vragen en op een rijtje zetten, kopen en monteren, testen en het resultaat bekijken (het resultaat is dus niet perse rondetijden of iets).

Zoveel mensen, zoveel wensen!
 
Laatst bewerkt:
@TS:

Op mijn 600RR zit een full Akra systeem. Deze is erg stil.
 
Laatst bewerkt:
Als ik voor mijzelf spreek dan is een deel van de hobby ook het hebben van de spullen.

De bezigheid.
Uitzoeken, internet en leveranciers afspeuren, vragen en op een rijtje zetten, kopen en monteren, testen en het resultaat bekijken (het resultaat is dus niet perse rondetijden of iets).

Zoveel mensen, zoveel wensen!

Helder! :Y
 
Ik begon altijd met stalen remleidingen en goede standaard vering. Vandaar pas uitbouwen als je te kort komt. Werkte perfect.

Dat klopt heb vorig jaar al stalen leidingen gemaakt omdat er voor mij iemand door schoof diie geen rem druk meer had en ik dat niet een ervaring vond die ik wou uitproberen :N
Vering moest al een service beurt hebben en heb er toen gelijk een veer op gewicht in de gaan bij hk sispentions.
 
Klopt ben ik het helemaal mee eens er gaat verder niks aan gebeuren, na een schuiver op de weg ben ik mijn motor circuit klaar aan het maken. De vering heb ik gedaan en snelgas verder is hij gewoon nog origineel. Alleen door deze uitlaat te killen loopt hij volgas gewoon dood op het rechte stuk dus er moet iets mee gebeuren om hem beter te laten lopen. Als dat gebeurt is gaat er ook niks meer aan gebeuren. Volgend jaar gewoon trackdays rijden maar geen competitie.

Ok iets genuanceerder dan:
Stalen remleiding zijn idd wel bijna een must voor circuit rijden, icm remblokken naar de rijders wensen. Dan is echt de vering het volgende waar geld aan besteed zou moeten worden.
Maar dingen die je gemak op het circuit vergroten en dus je plezier, die maar weinig geld kosten, is natuurlijk altijd aan te raden. Een goeie circuit fiets hoeft niet veel geld te kosten maar wel veel tijd. En dat is helemaal niet erg naar mijn mening, dat is ook het plezier van een circuit motor idd.

Een dynorun is dan ook helemaal niet verkeerd om eens te kijken wat er aan de standaard instellingen nog eenvoudig te verbeteren is.
Een ander uitlaatsysteem is leuk maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een standaard systeem minder lawaai maakt. Misschien dat de standaard demper je motor iets teveel afknijpt, zou kunnen. Maar dan zijn er wel 2e hands losse dempers te vinden die ook geen probleem zijn om op het circuit te gebruiken. Als die dingen echter een paar jaar oud zijn zal de vulling vernieuwd moeten worden. Dat is echter voor iedereen goed te doen.
Een compleet uitlaatsysteem zal gauw 1000,- + moeten kosten. Daar doe je 4 cicuitdagen van, en het levert je hooguit 10 pk op, dat is mijn punt een beetje.
 
Niet iedereen haalt zijn plezier uit enkel sneller en harder rijden. Als ik voor mijzelf spreek dan is een deel van de hobby ook het hebben van de spullen.

De bezigheid.
Uitzoeken, internet en leveranciers afspeuren, vragen en op een rijtje zetten, kopen en monteren, testen en het resultaat bekijken (het resultaat is dus niet perse rondetijden of iets).

Zoveel mensen, zoveel wensen!


:^
 
Hier ben je niet mee geholpen, maar ik vraag me wel eens af: als het alleen voor trackdays is, en niet competitief, waarom dan niet meer moeite in jezelf steken? Die motor kan ongetwijfeld in z'n huidige staat nog veel sneller, de belangrijkste upgrade zit bovenop het zadel. Spaar je geld voor andere leuke dingen / meer banden / meer circuitdagen?

Die drang naar "MIJN FIETS MOET BETER" heb ik nooit zo begrepen, behalve van de mensen die er een competitief voordeel mee moeten (niet willen, moeten) hebben.

(Ik geef meteen toe dat dit voortkomt uit mijn jarenlang met een FZR circuitdagjes doen, omdat ik geen geld had voor een snelle motor. Als ik niet beter ging rijden, gebeurde er niks.)
Ja, maar ik heb mijn motor volledig omgebouwd, veel carbon delen, quickshifter, lichte uitlaat, voor+achter van gloednieuwe vering voorzien (€1283,- alleen de vering, totaal wel + €2.500) Andere remschijven en remblokken.
.. en het seizoen daarna was ik twee seconden langzamer.

Ombouwen loont dus. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ik heb mijn motor volledig omgebouwd, veel carbon delen, quickshifter, lichte uitlaat, voor+achter van gloednieuwe vering voorzien (€1283,- alleen de vering, totaal wel + €2.500) Andere remschijven en remblokken.
.. en het seizoen daarna was ik twee seconden langzamer.

Ombouwen loont dus. :+ :+

Je dacht, die motor doet het werk wel, dus ik hoef minder m'n best te doen? :+
 
Je dacht, die motor doet het werk wel, dus ik hoef minder m'n best te doen? :+
"Het zal wel een stuk makkelijker gaan" als die motor minder straatgericht is. :Y
Op het vrijrijden / enkele MSL wedstrijd niveau maakt de motor vrij weinig uit.
 
Hela Heinrich blanken....... *D *D *D

Heb hier ook al verschillende CBR-retjes door de sleutelruimte gehad, en wat me voor jou het meest voordelige en makkelijke lijkt, is de kat uit de originele pijp te slaan, en er een leuk Arrow dempertje op te ploffen! Hij gaat daardoor niet giga veel geluid produceren, maar wel een prettiger geluid dan hij nu doet, en tevens kun je dan je powercommander misschien af laten stellen op een rollerbank, waardoor je toch weer wat winst maakt.

Als je meer info wil, je weet me denk ik wel te bereiken via FB.... :) :)

Grtz Eagle.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ik heb mijn motor volledig omgebouwd, veel carbon delen, quickshifter, lichte uitlaat, voor+achter van gloednieuwe vering voorzien (€1283,- alleen de vering, totaal wel + €2.500) Andere remschijven en remblokken.
.. en het seizoen daarna was ik twee seconden langzamer.

Ombouwen loont dus. :+ :+

Je kunt 'm daarna altijd nog aan een mede-mf-er verkopen :+ .
 
Ja, maar ik heb mijn motor volledig omgebouwd, veel carbon delen, quickshifter, lichte uitlaat, voor+achter van gloednieuwe vering voorzien (€1283,- alleen de vering, totaal wel + €2.500) Andere remschijven en remblokken.
.. en het seizoen daarna was ik twee seconden langzamer.

Ombouwen loont dus. :+ :+

_O- _O-

Als je maar lol hebt!

Als je dat nu niet hebt doordat je 2 secondes langzamer bent dan..... _O- _O- :+
 
_O- _O-

Als je maar lol hebt!

Als je dat nu niet hebt doordat je 2 secondes langzamer bent dan..... _O- _O- :+
Ik kwam ook niet zo vaak op het circuit voor corcuitdagen, maar nu mag Bastard er mee rijden. (Al drie jaar :+ )
In drie jaar twee keer MSL gereden, de eerste keer werd ik wel derde de laatste sessie.
De tweede keer ging er iemand hard af in de Kumho bocht op Zandvoort en was het einde sessie.
(Gisteren bij de MAC trouwens ook, moest een traumaheli komen -O- )
 
Terug
Bovenaan Onderaan