Circuit afhuren voor alle motorforummers..

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
ik ga proberen voor volgend seizoen....een circuit aftehuren voor een mooi bedrag en dan iedereen een deel dokken...en dan trappen...

dit naar aanleiding van alle mensen die zo heerlijke grote mond hebben dat ze kennuh rijduh....nou dat wil ik wel ffies zien allemaal....

wat vinden jullie daarvan?
 
Maakt mij niet zoveel uit welk circuit we dan gaan nemen. Als we elkaar maar eens een keer IRL zien en we ook kunnen zien wie wat op de motor kan.

BBQ erbij, beetje oefenen, paar leuke items op de kaart zetten en dan kan motoroccasion ook wel iets leuks komen doen (of de playboy natuurlijk, die zijn ook gek op snelle sporten).

Deze dag gaat gewoon helemaal dicht gesponsord worden. Hoeven wij ook geen geld mee te nemen.
 
Ik twijfel over circuitrijden: ten eerste vrees ik dat ik mijn Fazer slechts de overige rijders in de weg rij en ten tweede ben ik bang dat ik mijn eigen kunnen overschat met alle gevolgen vandien. Maar Lelystad heeft in elk geval mijn voorkeur gezien de geografische ligging...
 
Ik heb nog even gedacht aan Zandvoort maar toch gestemd voor Lelystad.

Zandvoort is nog dichterbij, maar Lelystad is waarschijnlijk goedkoper en biedt meer voor een newbie als ik.

Assen is te lang.
 
Ik twijfel over circuitrijden: ten eerste vrees ik dat ik mijn Fazer slechts de overige rijders in de weg rij en ten tweede ben ik bang dat ik mijn eigen kunnen overschat met alle gevolgen vandien. Maar Lelystad heeft in elk geval mijn voorkeur gezien de geografische ligging...

Ik vind het al leuk om er heen te rijden en de anderen irl te zien. Leuke bbq en kijken wat de anderen er van bakken is ook leuk. Kijken of ze die stoere verhalen waar kunnen maken.
Kunnen ook diverse klassen samen stellen. Supersport, sportieve tourders en choppers :? .
 
Ik vind het al leuk om er heen te rijden en de anderen irl te zien. Leuke bbq en kijken wat de anderen er van bakken is ook leuk. Kijken of ze die stoere verhalen waar kunnen maken.
Kunnen ook diverse klassen samen stellen. Supersport, sportieve tourders en choppers :? .

Rij ik met mijn CBR wel lekker met de choppers mee. Misschien dat ik die nog wel in de weg rijd heheh.
 
Ik hoorde op de TOMS dat circuit Zandvoort ongeveer 3000 piek per uur baanhuur vraagt... EN liever geen motoren op het circuit wil ( geeft blijkbaar zo\'n zooitje.)

Trouwens op Lelystad mag je niet inhalen... wat moeten we daar dan :?

Blijft alleen Assen over... alhoewel, Zolder kan natuurlijk ook nog :P

ps kheb op Zandvoort gestemd... rijden daar beviel erg goed...
 
Inhalen op Lelystad kan denk ik best geregeld worden aangezien we dan een besloten gezelschap hebben.

Zoals in computergames als Nascar 4 of Grand Prix Legends of IRL op de kartbaan gewoon ff aangeven aan de snellere deelnemer achter je (zoals Xaus bij Bayliss in de SBK op Assen van het weekend).

Er zit niet echt een wedstrijdelement aan (je kan toch geen transponders gebruiken) dus volgens mij kan dat wel lukken.
 
Euhhhm.. besef je een klein beetje wat zo\'n circuit afhuren kost?! helldesker pcies wel :)
Btw, Wil je dan alsjeblief ook voor de verzekering horen want als organisator heb je daar ook weer boel mee :)
Noujah, doe mij maar iets in (de buurt van) België
 
Laatst bewerkt:
btw, ik denk niet dat dit haalbaar is enkel met dit forum.
Bestaan er bij motoren ook niet gewoon amateuristische meetings die dit doen? Bij de autotuning werled (broertje) alleszins wel.. sprint enzo toch, volledige circuit was hen te duur (en mocht niet op eurocircuit)
 
btw, ik denk niet dat dit haalbaar is enkel met dit forum.
Bestaan er bij motoren ook niet gewoon amateuristische meetings die dit doen? Bij de autotuning werled (broertje) alleszins wel.. sprint enzo toch, volledige circuit was hen te duur (en mocht niet op eurocircuit)
Waarom niet?

Stel dat het 5000 gulden kost, en er komen 50 man, dan is het maar 100 gulden p/p.

Dan nog BBQ erbij en voor 150,- heb je een leuke dag. :)
 
Ik heb btw voor Lelystad gestemd, leuk klein baantje en niet al te hoge snelheden, het meest geschikt denk ik omdat er veel onervaren rijders (incluis mezelf) tussen zullen zitten.

Moeten geen ongelukken hebben.
 
Assen is denk ik het gaafste, daar heb ik mijn stem dan ook op uitgebracht. Het zal ook wel een van de duurdere cicruits zijn en ik denk dat veel mensen makkelijker op Lelystad durven te rijden. Dus dat is waarschijnlijk een mooi compromis.

Van Leleystad weet ik trouwens dat het voor motorclubs mogelijk is om daar een besloten circuitdag te regelen. Hoe of wat precies kun je waarschijnlijk op www.nvvm.com vinden.

Wat we ook kunnen doen is ons volgend jaar allemaal tegelijk opgeven voor een CRT op Assen. Ik heb dit jaar goede ervaringen gehad met de CRT die Arie Molenaar organiseerde. Vanwege de lage opkomst konden we 7 keer 25 minuten rijden....gaaf. :9 (daarna was ik natuurlijk wel helemaal dood, wat is dat vermoeiend zeg) Voor mensen die bang zijn dat ze crashen, je kon op deze dag ook een extra verzekering afsluiten. Dat kan op Leleystad overigens ook.

Ik stel voor dat we massaal gaan informeren (en mogelijk al inschrijven) bij Arie Molenaar. (Dan organiseert hij het volgend jaar zeker weer en hoeven we dat al niet meer te regelen) De avond voor de cicruitdag kunnen we alvast naar Assen rijden (Ik heb daar voor ƒ50 overnacht in een hotelletje.) Dan kunnen we \'s-avonds wat drinken en hopelijk :) de volgende ochtend fit aan de start verschijnen.
 
Ik ga voor Assen. Mooi snel motorcircuit met lekkere snelle bochten en kniks. Zandvoort en Lelystad vind ik wat Mickey Mouserig. Zolder weet ik niet.
 
Waarom niet?

Stel dat het 5000 gulden kost, en er komen 50 man, dan is het maar 100 gulden p/p.

Dan nog BBQ erbij en voor 150,- heb je een leuke dag. :)
Yep, maar ik veronderstel dat het afhuren van zulk een circuit iets duurder is.
Dus om zomaar effe wat in elkaar te steken lijkt me niet haalbaar.
Heb je iets betere planning voor nodig :)
 
Yep, maar ik veronderstel dat het afhuren van zulk een circuit iets duurder is.
Dus om zomaar effe wat in elkaar te steken lijkt me niet haalbaar.
Heb je iets betere planning voor nodig :)

Hij schrijft ook dat het voor volgend seizoen is, dus misschien geeft dat genoeg tijd om zoiets te regelen, overigens ben ik een groot voorstander van zulks.
Ik denk dat we het meer als een MF meeting moeten zien als dat we de hele godganze dag gaan lopen rondscheuren op het circuit!!
 
Hij schrijft ook dat het voor volgend seizoen is, dus misschien geeft dat genoeg tijd om zoiets te regelen, overigens ben ik een groot voorstander van zulks.
Ik denk dat we het meer als een MF meeting moeten zien als dat we de hele godganze dag gaan lopen rondscheuren op het circuit!!

ik denk dat je\'t dan iets groter moet zien (echte meeting organiseren) zodat je wat inkomsten hebt om de onkosten te dekken.

Trust me, zulks is niet effe op 123 gebeurd :)
 
Maar op zich wel leuk zo\'n BBQ kan ik ook s\'avonds per koekblik komen.
En wees maar niet bang, ik zet de koekblik wel 4 blokken verderop en kom het terrein in motorpak en met helm op binnen :+
 
Ik vind het op zich een goed plan, ben alleen bang dat de kosten uit de klauwen lopen. En zoals JW al aan gaf is de verzekering ook niet te regelen!

Mischien is het een beter plan met een aantal forummers naar een TOMS of andere training of circuit dag te gaan...
 
Goed plan! :9
Als je dit wilt organiseren, zou je even bij het CRT (assen) of de Nvvm (lelystad) moeten informeren.
 
Ik heb geen idee wat het afhuren nu precies kost. Ik denk dat je dan het goedkoopst naar lelystad kunt gaan. De laatste keer koste het mij 175 piek en er waren ongeveer 30 motoren. 175 x 30 = 5250. Ik ken iemand die deze avonden samen met anderen organiseerd. Dus als er voldoende belangstelling is +/- 30 motoren dus, die niet op het laatste moment afzeggen,!!!!
dan wil ik wel eens informeren bij diegene of er iets te regelen is.

Assen lijkt me toch ook erg leuk om eens te rijden. Is wel een stuk duurder denk ik. Die allrisk verzekering erbij, kan dat echt in Assen? Zo ja dan zou ik niet zonder willen rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan