circuit fiets, waar moet ik op letten?

Ed 600 rr

MF'er
4 okt 2004
61
0
Wieringerwerf
Hallo,
ik heb meerdere keren op het circuit gereden en heb de smaak aardig te pakken. Ik denk er nu over om een motor aan te schaffen alleen voor het circuit. Het zal zijn voor circuitdagen en trainingen.
Nu heb ik de volgende vraag; welke 600 supersport fiets is het meest geschikt en betrouwbaar voor deze trainingen en aan wat voor een bedrag moet ik dan denken?
 
Hee Ed,
ff de zoekfunctie gebruiken, dan kom je aardig wat meer te weten..
circuitfiets, circuitracer etc.
zijn al aardig wat topic's over..

sucses..
 
Je vraag is iets te open om een fatsoenlijk antwoord te geven... Als je alleen een beetje wilt gaan rijden op een citcuit, dan voldoet alles. Ben je van plan om ooit te gaan racen, moet je wat kritischer zijn.

Om je een idee te geven, voor pak em beet een racer van eenjaar of 6 oud betaal je c.a. €3000 (CBR, SRAD, ZX6, etc). Die zijn dan over het algemeen al raceklaar. Daarna kun je afhankelijk van je wensen gaan experimenteren. Alleen met dit soort machines haal je niet de echte top.
 
he Ed,

Honda is het beste, the Power of dreams. Ik ben zelf in 2003 kampioen in de knmv-cup tot 600cc met deze machine geworden. Als je echt wat wilt dan is zo'n racemachine iets voor jou, hier kun je evt mee verder dan alleen circuitrijden.
 
he Ed,

Honda is het beste, the Power of dreams. Ik ben zelf in 2003 kampioen in de knmv-cup tot 600cc met deze machine geworden. Als je echt wat wilt dan is zo'n racemachine iets voor jou, hier kun je evt mee verder dan alleen circuitrijden.
tenzij je niet gepest wil worden, dan kan je beter een yamaha kopen :P
 
Mannen zover bedankt.
Mijn bedoeling is dat ik volgend jaar regelmatig aan crt dagen ga deelnemen en
circuittrainingen zoals zelenberg geeft in spanje.
Ik rij nu zelf een nieuwe cbr 600 rr en vind dit een beetje zonde worden.
Een maal vallen en klaar.
Voor deze activiteiten zoek ik dus een circuitfiets.
Alleen wat is het meest betrouwbaar voor deze activiteiten.
Een omgebouwde en opgevoerde 600 waar al mee gereden is.
Een 750 van de straat.
Welk merk?
Wat mij gemiddeld opvalt is dat een circuitfiets van kawa het goedkoopst is, klopt dit?
Met of zonder kenteken ivm latere verkoop.

Ik hoop dat de vraag nu iets duidelijker is.
 
Een fiets met kenteken is duurder en daar krijg je na verkoop het meest voor terug (als je hem niet serieus crasht).
Ik zou voor een fiets zonder kenteken gaan. Als je circuitdagen gaat rijden zou ik een fiets van tussen de 3000 en 4000 euro kopen (bedenk wel dat je minder vermogen hebt als met je huidige RR). Ga hier een seizoen mee sturen en als het goed bevalt kun je altijd nog een jongere/nieuwe kopen.
 
Mannen zover bedankt.
Mijn bedoeling is dat ik volgend jaar regelmatig aan crt dagen ga deelnemen en
circuittrainingen zoals zelenberg geeft in spanje.
Ik rij nu zelf een nieuwe cbr 600 rr en vind dit een beetje zonde worden.
Een maal vallen en klaar.
Voor deze activiteiten zoek ik dus een circuitfiets.
Alleen wat is het meest betrouwbaar voor deze activiteiten.
Een omgebouwde en opgevoerde 600 waar al mee gereden is.
Een 750 van de straat.
Welk merk?
Wat mij gemiddeld opvalt is dat een circuitfiets van kawa het goedkoopst is, klopt dit?
Met of zonder kenteken ivm latere verkoop.

Ik hoop dat de vraag nu iets duidelijker is.
Een opgevoerde 600 is het lekkerst maar ook duurder in onderhoud dan een standaard 750. Een Soes 750 is std. goed genoeg om zeer hard mee rond te gaan. Alleen met een opgefokte 600 kan je nog harder maar die hebben tussen de 1500-2000 race km een blokcontrole nodig.

Dus wil je betrouwebaar koop dan een std. 600 - 750 of 1000 dus waar alleen het uitlaatsysteem is veranderd etc.
 
Hallo,
ik heb meerdere keren op het circuit gereden en heb de smaak aardig te pakken. Ik denk er nu over om een motor aan te schaffen alleen voor het circuit. Het zal zijn voor circuitdagen en trainingen.
Nu heb ik de volgende vraag; welke 600 supersport fiets is het meest geschikt en betrouwbaar voor deze trainingen en aan wat voor een bedrag moet ik dan denken?

Dat er geen trappers op zitten *D

IK zag nog ergens een zx6 racer met lichte crash schade ter overname voor weinig...
zal ff voor je zoeken ! :}

greets FF
 
Kijk maar even voor die Kawa.

Ik heb nog een vraag over papieren die bij de motor moeten zitten.
Ik lees wel eens dat je een soort van eigendom papieren moet kunnen tonen.
Wat houd dit precies in en is het echt nodig.
Ik heb een aanbieding gekregen van een cbr waar het frame nummer uitgeslepen is.
Het is een ex schade fiets. Hier zit geen eigendom bewijs bij.

Kan ik dit doen of zeggen jullie zorg voor een kenteken of eigendoms papieren.
Moet het frame nummer nog in de fiets staan of is het geen probleem als het er uit geslepen is?
 
Ik heb een aanbieding gekregen van een cbr waar het frame nummer uitgeslepen is.
Het is een ex schade fiets. Hier zit geen eigendom bewijs bij.

Kan ik dit doen of zeggen jullie zorg voor een kenteken of eigendoms papieren.
Moet het frame nummer nog in de fiets staan of is het geen probleem als het er uit geslepen is?


klinkt erg dubieus :X
Uitgeslepen framenummer en missende papieren. Het kan gewoon een nette fiets zijn maar hij zou ook wel es hot kunnen zijn :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan