(Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort heren mods).
Deze zomer een 2003 model GSX-R1000 gekocht. Om de motor een beetje te leren kennen heb ik in augustus een circuitdag op Zandvoort gedaan.
Ik heb voor de Tarzanbocht het meedere keren het volgende probleem gehad:
Op het rechte stuk kom je aan met een behoorlijke snelheid, iets voor de borden 150 draai ik het gas dicht, rem af en schakel terug.
Tijdens het terugschakelen (met gas dicht) slipte het achterwiel door op een natte baan en stuiterde bij droge baan.
Niet echt een prettige manier om de bocht in te gaan.
De (achter)bandspanning van de BT-012 was ca. 2,4 bar. De standaard vering had ik ingesteld volgens de test uit Moto73 voor circuitgebruik. De temperatuur was iets boven de 20 graden.
Ik vraag me af of ik iets fout doe omdat ik zoiets nooit eerder heb meegemaakt.
Of heeft dit te maken met het grote koppel van de deze 1000?
Graag jullie tips of ervaringen.
Bij voorbaat dank.
Deze zomer een 2003 model GSX-R1000 gekocht. Om de motor een beetje te leren kennen heb ik in augustus een circuitdag op Zandvoort gedaan.
Ik heb voor de Tarzanbocht het meedere keren het volgende probleem gehad:
Op het rechte stuk kom je aan met een behoorlijke snelheid, iets voor de borden 150 draai ik het gas dicht, rem af en schakel terug.
Tijdens het terugschakelen (met gas dicht) slipte het achterwiel door op een natte baan en stuiterde bij droge baan.
Niet echt een prettige manier om de bocht in te gaan.
De (achter)bandspanning van de BT-012 was ca. 2,4 bar. De standaard vering had ik ingesteld volgens de test uit Moto73 voor circuitgebruik. De temperatuur was iets boven de 20 graden.
Ik vraag me af of ik iets fout doe omdat ik zoiets nooit eerder heb meegemaakt.
Of heeft dit te maken met het grote koppel van de deze 1000?
Graag jullie tips of ervaringen.
Bij voorbaat dank.