Circuit in Limburg !?

Ronald Voncken

MF veteraan
5 jan 2002
1.746
0
Posterholt
Het is waarschijnlijk ietwat hoog gegrepen en de kans is vrij groot dat het geen haalbare kaart blijkt, maar volgens mij moet het voor elkaar te krijgen zijn om een circuit in Limburg te (laten) bouwen.
Het westen heeft Zandvoort, het noorden heeft Assen...........

Een geschikte lokatie ?
Er zijn steeds meer boeren bedrijven die er de brui aan geven, dus een geschikt stuk grond (ver genoeg verwijdert van woonhuizen) moet toch te vinden zijn.

Financiele haalbaarheid ?
Circuitdagen op de bekende circuits zijn steeds sneller en eerder volgeboekt, ondanks de niet geringe inschrijfkosten.
Je leest steeds vaker over illegale straatraces (met name met auto's).
Dus de belangstelling van zowel motorrijders alsook autorijders, om steeds vaker eens op een circuit te raggen neemt alleen maar toe.
Met een goed ondernemingsplan moet het financieren hiervan toch haalbaar zijn.....toch ?

Zijn er M-F leden die bijv. bij een gemeente werken en verstand hebben van de benodigde vergunningen etc. of M-F leden die bij een bank werken en kunnen adviseren omtrent de financiering, enz enz..
Ook (serieuze) meningen en adviezen van de overige M-F leden zijn natuurlijk welkom
 
Dat stuk grond is eigenlijk al beschikbaar: vliegbasis Vredepeel (wordt toch amper gebruikt). De activiteiten die daar plaatsvinden kunnen volgens mij wel verplaatst worden naar vliegbasis Volkel.

Maar of het ooit zover komt? Fuck Milieudefensie :j

In de jaren '70 heeft het weinig gescheeld of er had een circuit gekomen in de Peel. Helaas is dat toen niet doorgegaan. De reden daarvan zou ik echt niet weten. Gezien het aantal stratencircuits en coureurs in Brabant/Limburg, zou toendertijd het circuit rendabel kunnen zijn.
 
Het zuiden heeft:

- Zolder
- Spa
- Nurburgting

Dus waarom zouden wij een circuit nodig hebben hier in het zuiden?
Daarbij komt er volgend jaar een nieuw OC in het zuiden, dat vergelijkbaar is met Leleystad, dus hoeven we daar ook geen pokkeeind mee voor te rijden.

Circuit in Limburg is dus onhaalbaar en onnodig.
 
Zoals het er nu uitziet zal een nieuw circuit wel een utopi blijven.
De groenen hebben nog steeds teveel macht. En zolang er mensen bestaan die wanneer ze smorgens opstaan met de gedachte "Waar gaan we vandaag tegen protesteren" zal het zeer moeilijk zijn.
 
Het zuiden heeft:

- Zolder
- Spa
- Nurburgting

Dus waarom zouden wij een circuit nodig hebben hier in het zuiden?
Daarbij komt er volgend jaar een nieuw OC in het zuiden, dat vergelijkbaar is met Leleystad, dus hoeven we daar ook geen pokkeeind mee voor te rijden.

Circuit in Limburg is dus onhaalbaar en onnodig.

[*]Wat is een OC?
[*]Lelystad is een leuke testbaan, maar absoluut geen circuit: er worden geen races gehouden en er zullen zonder grondige aanpassingen ook nooit races gehouden worden.
[*]Nurburgring is verder rijden dan Assen
[*]Francorchamps wordt nog maar amper gebruikt, zover ik weet ook niet voor circuitdagen
[*]Wil je een beetje serieus auto/motorsport kampioenschap dan moet er op veel meer banen gereden kunnen worden. Samen met Zandvoort en Assen, zou je dan al 3 permanente circuits hebben in Nederland. Lijkt me een goede verdeling over Nederland.
[*]Met een circuit in de peel, zouden we een goede verdeling van circuits hebben over Nederland.
 
[*]Wat is een OC?
[*]Lelystad is een leuke testbaan, maar absoluut geen circuit: er worden geen races gehouden en er zullen zonder grondige aanpassingen ook nooit races gehouden worden.
[*]Nurburgring is verder rijden dan Assen
[*]Francorchamps wordt nog maar amper gebruikt, zover ik weet ook niet voor circuitdagen
[*]Wil je een beetje serieus auto/motorsport kampioenschap dan moet er op veel meer banen gereden kunnen worden. Samen met Zandvoort en Assen, zou je dan al 3 permanente circuits hebben in Nederland. Lijkt me een goede verdeling over Nederland.
[*]Met een circuit in de peel, zouden we een goede verdeling van circuits hebben over Nederland.

- Opleidings Centrum
- Klopt, maar het is wel leuk om wat te oefenen.
- Spa word nog best veel gebruikt, maar niet door motoren.
- Voor wie? voor jouw, maar niet voor mij
- Binnen nederland is het draagvlak voor de autosport al te klein voor een extra citcuit, laat staan voor de motorsport. Daarom word er al regelmatig uitgeweken naar Zolder.
- Ze hebben net een circuit opgeheven in Baarlo, dan gaan ze er echt geen nieuw leggen.

Nederland is te klein hiervoor. Daarbij heeft Nederland ook geen autosport/motorsport cultuur. Kijk maar hoe moeilijk het is om een beetje geld voor verstappen bij mekaar te schraapen. Een nieuwe IJsbaan of voetbalstadion daar geven ze miljoenen voor uit, maar een circuit daar wil niemand van weten.

Een motorsport cultuur als in Engeland, daar kunnen we hier alleen maar van dromen. Ik zou er ook verder geen energie aan verspillen, we kunnen beter proberen te behouden wat we hebben. Een meer mogelijkheden creeren op de circuits die we in de Benelux al hebben liggen.
 
Op zaterdag 05 oktober 2002 16:41 schreef Joris het volgende:[*]Francorchamps wordt nog maar amper gebruikt, zover ik weet ook niet voor circuitdagen
Volgende week is er de Honda-dag en de 20e een ONK-wedstrijd,dus genoeg te doen hoor!
Prachtige baan,daar moeten we juist rijden i.p.v. Zolder,Zandvoort e.a.
 
jongens zolang die groene geitenwollen sokken dragers zo fanatiek blijven moet je van goede huize komen om iets van de grond te krijgen.
Ik heb zelf wedstrijden gereden in de jaren 70/80 (ja ik ben een ouwe lul) dwz 5 jaar 50cc en 4 jaar 125cc bij de Nederlandse Motorsport Bond en in die tijd had je += 35 straten circuits,elke motorclub organiseerde wel een wedstrijd, uit die tijd bestaat alleen Raalte en Hengelo Tolbert nog.
De oude garde herrinnert zich de namen nog wel denk ik.
Heeswijk ..Voerendaal.. Wijnandsraden..Venhuizen..Amerzoden..Tegelen..Neunen Oisterwijk..Heerlen..Biervliet..Fijnaart..Vlagwede..Surhuisterveen..Someren..Brunsem..Moergestel..sloterpark (amsterdam)...en om de sloteplas (s,hertogenboch)en nog wel een stuk of 20 die elk jaar op de wegracekalender stonden,er is jammer genoeg niet veel meer over, heel jammer want in die tijd stonden de toeschouwers drierije dik achter de dranghekken zoveel animo was er.
Nu lopen de toeschouwers alleen nog warm voor de TT en de Superbike,s want ik was afgelopen keer bij het ONK en toen vond ik de publieke belangstelling tegen vallen (kan ook aan de prijzen liggen 15 euro..33 gulden voor een kaartje).
Nu doe ik het maar met de wedstrijden die er nog wel zijn, en met het kijken naar de boy,s (en dames) die in de ZAC competitie rijden (ook heel leuk) en de classicraces (kom ik lekker weer bekende tegen uit mijn tijd) dus zoals je ziet kom ik toch het seizoen wel door.

Mvg Peet
 
Dat stuk grond is eigenlijk al beschikbaar: vliegbasis Vredepeel (wordt toch amper gebruikt). De activiteiten die daar plaatsvinden kunnen volgens mij wel verplaatst worden naar vliegbasis Volkel.
Vliegbasis de Peel is idd een tijdje een slapende basis geweest, maar sinds kort is hier een groots opgezet opleidingscentrum voor zowel luchtmacht alsook landmacht gevestigd, geen optie dus.
Ik heb er een paar keer starts geoefend op de voormalige landingsbaan.
 
Nederland is te klein hiervoor. Daarbij heeft Nederland ook geen autosport/motorsport cultuur. Kijk maar hoe moeilijk het is om een beetje geld voor verstappen bij mekaar te schraapen. Een nieuwe IJsbaan of voetbalstadion daar geven ze miljoenen voor uit, maar een circuit daar wil niemand van weten.

Een motorsport cultuur als in Engeland, daar kunnen we hier alleen maar van dromen. Ik zou er ook verder geen energie aan verspillen, we kunnen beter proberen te behouden wat we hebben. Een meer mogelijkheden creeren op de circuits die we in de Benelux al hebben liggen.

En waarom is er in Engeland zon cultuur? Omdat in Engeland om de 100 km wel een circuit ligt!

Laat Nederland ook die kans krijgen dan door er een extra circuit bij te leggen waar ook gereden kan worden. Vind dat er veel te weinig vrije dagen zijn waarop er gereden kan worden op Assen en Zandvoort.....Dus meer mogelijkheden creeren zou al een hele goeie zijn...maar een circuit-je erbij zou geen slechte zaak zijn :}
 
Denk niet dat de gemeente waar je een circuit wil beginnen blij is met een circuit en alle randverschijnselen die dat met zich meebrengt. :j :(
 
Vliegbasis de Peel is idd een tijdje een slapende basis geweest, maar sinds kort is hier een groots opgezet opleidingscentrum voor zowel luchtmacht alsook landmacht gevestigd, geen optie dus.
Ik heb er een paar keer starts geoefend op de voormalige landingsbaan.
Yup,

De landmacht gaat er idd bij intrekken.

En de Peel is geen vliegbasis maar een luchtmachtbasis.
Ze vliegen daar namelijk niet :P
 
measen (die kerel van het illegale circuit in yselstein) wil een circuit bouwen waar indy gereden kan worden.

Zijn oog was nu gevallen op een stuk grond langs de A73 in Venray. (ik ben bang dat venray daar niet zoveel zin in heeft, dus ik reken er nog niet op)
 
Op zaterdag 05 oktober 2002 17:44 schreef peter vrijdag het volgende:
Oisterwijk....Moergestel..

Vertel :)
Ik wil wel eens weten waar ze dan reden in Oisterwijk en Moergestel?
 
Kawaroen als ik in mijn foto/plakboeken kijk zie ik dat ik zeker3x moergestel heb gereden en 2x oisterwijk in 1973/74/75 de straat namen weet ik uiteraart niet,maar ik heb nog gereden met Jan van de Biggelaar heeft een motorzaak in Oistrerwijk hij reed toen met een 50cc kreidler,ook kom ik nog plaats namen als Helmond...Leende..Oss tegen.
Op die smallestratencircuis reden zelfs nog zijspannen.
Kawaroen ik weet niet waar je woonplaats is, maar vraag het eens aan familie..ooms of opa,s die weten het zich zeker nog wel te herinneren.
Mvg Peet
 
Terug
Bovenaan Onderaan