Circuit motor trillend stuur bij stevig remmen

Thijzel

Die hard MF'er
25 jul 2010
336
12
Amsterdam
Hallo,

Heb verschillende topics doorgelezen over mijn gsxr probleem. Echter geen oplossing.

Mijn circuit gsxr750 k7 met 33k op de teller trilt dus best heftig tijdens hard remmen. Bij rustig remmen helemaal niet. De trilling zit/voel ik in het stuur.

Heb nu met 2 verschillende setjes velgen+schijven+banden gereden, probleem blijft.
Schijven krom of band gerelateerde problemen lijken onwaarschijnlijk.

Afgelopen winter brembo m4 klauwen gemonteerd met nieuwe remblokken van brembo.

Zelf dacht ik dat het balhoofd/lager mogelijk stuk is. Zou dit mijn probleem kunnen verklaren?

Mvg,
Thijs
 
Je kan wel remblokken gebruiken op een andere set schijven... MAAR..

Daar is een beun kunstje voor..

Neem een vlak-schuur machine , en schuur ze mooi vlak. Gemakkelijker als je denkt :)
Geen centje pijn..

Zo kan je licht verglaasde remblokken ook "redden" , vooral de moeite als je erg dure
blokjes hebt..


Oh, gebruik niet de schuurmachine van jezelf, maar het liefst die van een ander, en bij voorkeur
van iemand waar je een hekel aan hebt.
 
zo lang alle schijven in goede staat zijn is het geen probleem. meeste circuitrijders steken regenwielen zonder blokken te vervangen. in het WEC flikkeren ze er ook komplete wielen in zonder remblokken te vervangen, zelfs bij WSBK en GP zie je het gebeuren.

Er zijn ook teams die met dual carbon blokken op nieuwe schijven een race ingaan, zonder in te remmen. :/
Wat voor invloed denk je dat gebruikte remblokken kunnen hebben op de DTV van op enkele micrometers nauwkeurig simultaan geslepen buitenringen?
 
Oh, gebruik niet de schuurmachine van jezelf, maar het liefst die van een ander, en bij voorkeur van iemand waar je een hekel aan hebt.

Kan ik jou schuurmachientje dan eventjes lenen :+

Vervang mijn blokken ook nooit als ik andere schijven/wielen steek. Nu zijn mijn schijven in goed conditie en dan moet het kunnen.Na 5 rondjes Assen zijn ze weer ingeremd *D
 
Ongelijke afzetting van blokken op schijven kunnen voor een verschil in frictie (trillingen) zorgen. Kijk even op de site van stoptech voor de uitleg van mensen die het moeten weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan