Circuit motor

The_Iceman

MF'er
15 sep 2005
56
0
Berg en Terblijt
Hallo,

Ik ben 16 en ben er nu toch wel serieus over aan het denken om met de motorsport te beginnen. Maar omdat ik 16 ben heb ik dus niet echt veel geld te besteden enzo :P . Dus nu vroeg ik me af, welke (2dehands) motor is het beste om te beginnen? Kwa gewicht, kracht enz. Ikzelf ben 1.73 lang en weeg ronde de 58-60 kilo. Niet echt groot ofzo dus.
Maarja...
-Wat kan ik dus het beste kiezen?
-Zijn er nog bepaalde aanpassingen die ik verplicht moet maken om op het circuit te mogen?
-Kan ik sponsors krijgen zonder ooit gereden te hebben?
-Hoeveel onderhoud gaat het me kosten?

Alvast bedankt
 
Op marktplaats staat nog een leuke ZX6R te koop. ;)

klikkerdeklik

Volgens mij is dit wel handig om het op te leren,of op een 400'tje.
Denk dat je voor 1500 euro wel een leuke circuitmotor kan vinden. :Y
 
Bedankt, hier heb ik wat aan. Maar toch nog ff sparen denk ik, hopelijk genoeg geld na het opknappen van een scooter om vervolgens te verkopen. En mijn eigen scooter verkocht te hebben. Dan zoiets kopen en maar een foxje erbij voor dagelijks vervoer. Maar hoe zit het met sponsors? En kan ik echt zo'n ding onder controle houden?
 
Hieronder hebje het topic van Tapey.
Volgens mij is het best een leuke CBR om op te
beginnen ;)

T.k. Honda CBR 600 F2 circuitracer

full

full

full

full
 
Neem eens contact op met het CRT, www.crtholland.nl en informeer eens naar de Junior Cup of de SV-Cup. Lijkt me voor een jongeling als jou wel interessant.

Of klik HIER eens, dan kom je meteen op de infopagina over de Junior en SV Cup
 
Laatst bewerkt:
is idd wel intressant maar kan ik dan gewoon meedoen? zonder ervaring tot nu toe enzo. Natuurlijk ga ik wel trainen. Ik heb tot nu toe zeker wel veel gehad aan de hulp. :} Ga er nu echt serieus werk van maken.
 
Je kan ook gewoon een ciccuitdagje pakken bij MSL op Zandvoort,
begin je in de eerste groep en dan mag je nie inhalen,
en als dat te langzaam gaat dan ga je een groep hoger.
Als je een paar circuitdagen hebt gepakt zal het mischien
steeds lekkerder gaan.
Ik weet niet of een rijbewijs vereist is overigens.
Wel leuk..de één koopt een gare scooter op zijn zestiende
en de ander stapt op een circuitmotor.

veel succes en hou ons op de hoogte ;)

Hieronder een linkje op dit forum waar je ook
veel aan kan hebben..daar zitten de heren en dames
die over het circuit knallen ;)

Z.A.C. en KNMV-Cup
En op het onderstaande forum kunnen ze je ook wel helpen:

www.motormaf.nl
 
tja...dat circuitmotor idee zit al een hele tijd in mijn hoofd. Ik vind dat het er toch eens van moet komen. En een scooter heb ik al, die wordt dan wel verkocht. Op 12 oktober wordt ik 17 dus dat is niet meer al te lang. Zit alleen nog met het vervoer, naar de circuit enzo en terug. Geen idee hoe ik daar ga komen met mijn machine.
 
Zit alleen nog met het vervoer, naar de circuit enzo en terug. Geen idee hoe ik daar ga komen met mijn machine.
Tja..kweetnie of je ouders achter je staan met je hobby..
want anders kan je gewoon een simpele motoraanhanger vinden
op marktplaats ;)
Hoop voor je dat je vader of moeder een trekhaak heeft.
Mischien is het handig om je wat vaker te laten zien
op diverse fora,en dan eens naar het circuit gaan.
Mischien zijn er wel mensen die een racemaatje zoeken ;)
 
We hebben geen trekhaak en ze hebben gewoonweg geen tijd. Racemaatje zal idd wel handig zijn, kan die me mischien ook wat leren. En het maakt het meteen leuker.
 
Hahaha, als je een antwoord op dat laatste hebt zijn er ongetwijfeld meer mensen die daar belang bij hebben...
 
iemand enig idee wie ik kan bellen/mailen om me eventueel te sponsoren?(nu of in de toekomst)
Denk dat je ech wat meer ervaring moet hebben om sponsors aan te trekken.
Maar als een bekende een bedrijf heeft en er wat in ziet als je leuk rijdt dan zou ik daar gewoon eens gaan vragen.
Je moet niet gaan denken dat je met die 1250 euro klaar bent..een beetje motor vreet banden en die kosten ook wat.(zelfs tweedehands)
Kettingsetje etc etc..en crashen niet te vergeten :X
Benzine..gaat flink kosten dus..
 
Misschien een telefoontje naar je ouders ivm sponsering :+
We kunnen er wel lollig om doen,maar ik weet nog hoe blij ik was
toen ik mijn eerste crossmotor had en alles probeerde te realiseren..
en dat was nog maar gewoon een beetje in de polder crossen etc etc
en met maatjes.
Koste wel geld..maar je had de lol van je leven.
Maar ehm..Iceman..als je ouders er niet naar om kijken..mag
het dan überhaupt wel :?
 
maaruh Iceman waar wil je gaan rijden in een nederlands kampioenschap of in een belgisch?

want berg en terblijt ligt nou niet bepaald om de hoek bij zandvoort of assen
dan kan je beter nog gaan rijden in zolder of op spa
 
We kunnen er wel lollig om doen,maar ik weet nog hoe blij ik was
toen ik mijn eerste crossmotor had en alles probeerde te realiseren..
en dat was nog maar gewoon een beetje in de polder crossen etc etc
en met maatjes.
Koste wel geld..maar je had de lol van je leven.
Maar ehm..Iceman..als je ouders er niet naar om kijken..mag
het dan überhaupt wel :?


Je hebt enerzijds wel gelijk hoor. Ik was zelf ook heel blij toen de eerste motor er stond maar als zelfs het geld nog niet voorhanden is om een goedkope circuitmotor te kopen wat dan ivm onderhoud, banden, vervoer van en naar circuit, circuitsessies etc etc. Volgens mij is het een leuke droom maar toch nog een eindje veraf als je het realistisch bekijkt. Volgens mij moet er nog heel wat over nagedacht en gespaard worden. Zelfs indien er geld voorhanden is, dan nog blijkt het vervoer voor de nodige problemen te zorgen. Vooral als je ouders er niet achter staan.
 
Ik reken voor het gemak 300 euro per circuitdag:
[*]Vervoer van en naar circuit
[*]Inschrijfgeld
[*]Benzine
[*]Banden
[*]Eten en drinken

Niet om je af te schrikken, maar bedenk dat er meer kosten bij komen kijken dan alleen de aanschaf ;) Overigens kun je veel besparen door bijvoorbeeld met Diablo Corsa's te rijden ipv met bv Supercorsa's. Een setje Diablo Corsa's moet gemakkelijk een seizoen meekunnen, doen veel jongens in de SV cup ook.

Suc6, hoop echt voor je dat het lukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan