Circuit rijden in de regen

r4ce_e3nd

Die hard MF'er
30 mei 2005
747
0
Destelbergen (BE)
Bestaan er regenoveralls die de moeite zijn om te kopen? Lijkt mij toch aangenaam om niet al te nat te worden.

Zijn er tips om in de regen te rijden met regenbanden? Waar moet men op letten e.d....

:]
 
Elk pakkenmerk heeft wel zo'n ding eigenlijk. Zoek even bij de verschillende merken!
 
Laatst bewerkt:
296001.jpg
 
Weindig zinnige antwoorden, maar bedankt voor de moeite.

Dus jullie zijn geen regenrijdens met regenbanden (uiteraard op circuit)? Wat doen jullie dan als je een circuitdage geboekt hebt en de baan ligt de hele dag nat? Dan lijkt het me wel leuk om toch nog iets uit je geld te krijgen... Goedja het risico is groter voor een schuiver, maar enige voorzichtigheid kan wel.
 
Ik kan je uit eigen ( hele ruime ) ervaring vertellen dat tijdens regenachtige circuitdagen de minste valpartijen te noteren zijn.
En achteraf zijn de meeste deelnemers toch blij dat ze hebben meegereden, en veel opmerkingen van deelnemers dat ze verbaasd waren hoe hard ze wel konden rijden in de regen.
En stiekum vind ik regen ook best wel leuk, kan je lekker spelen.
Zo 2 jaar geleden regende het kei en kei hard vlak voor de laatste sessie en een collega en ik wachten op deelnemers maar niemand kwam.
Dus wij lekker samen de baan op helemaal voor ons zelf en lekker gespeeld.
Regen zon wind koud warm, zijn allemaal factoren die wij niet in de hand kunnen hebben.
 
Ja in de regen rijden @ circuit, liever niet :N je kan toch niet echt fijn rijden denk ik en risico op een schuiver vele malen groter :Y
Nooit gedaan maar ben t (voorlopig) ook nog niet van plan :N
 
Ja in de regen rijden @ circuit, liever niet :N je kan toch niet echt fijn rijden denk ik en risico op een schuiver vele malen groter :Y
Nooit gedaan maar ben t (voorlopig) ook nog niet van plan :N

Risico op een schuiver is misschien iets groter, het hangt er helemaal vanaf hoe jij jezelf in de hand hebt. Wanneer je beheerst en soepel rijdt, kun je nog best veel lol op een circuit hebben. En inderdaad ja, naderhand ben je verbaasd hoe hard je nog kunt op een natte baan. Ik vond het in elk geval wel leuk, maar het haalt het niet bij droog weer en 20 graden, da's ook weer waar.
 
bij regen..

regenbandjes en regenoverall.. verder heeuuule goeje oordopjes in, want regenrijden is zoo vet, dat je echt al een malle lig te gillen in je helm..
 
Laatst bewerkt:
Regenrijden op straat kan al leuk zijn. En op het circuit met het zeer gripvolle asfalt (als de auto's het niet verkloot hebben door veel rubber uit te smeren) denk ik ook. Als een FJR 1300 in de stromende regen met een tourband de stepjes aan de grond rijdt op het politiecircuit in Lelystad... dan moet het met een supersport met goede banden in de regen ook leuk zijn. Pinlockje tegen beslaan, regenoveral die niet klappert en genieten? Lijkt me...
 
@indewegrijder: daar heb je wel gelijk in, als je t gedaan hebt is het btw ook een stuk minder 'eng' op de openbare weg denk ik (heb ik heen last van al zeg k t zelf maar ken dr zat die liever niet met regen durfen te rijden :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan