Circuit rijden met een GS 500 ? ? ?

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.773
0
36
Hilversum
Ik zou graag voor de ervaring (en voordat ik nieuwe achterband ga halen)
Een keer een paar sessie's willen rijden op Zandvoort !! In de beginnersklasse
uiteraard of langzame groep!! Hij is technisch in goede staat, ik moet alleen zelf een pak huren om mee te mogen rijden.

Ik denk dat je nog best hard kan gaan met een GS 500

ZIjn er mensen die ervaring hebben met zo'n type motor.

Of zeggen jullie dat is zeer onverstandig om een keer te proberen en
zonde van 125 Eurie!!! (als ik het goed heb)

Met vriendelijke groet,

Onno
 

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.773
0
36
Hilversum
Ik heb BT 45 R voor en achter!!

Achterband in midden nog 1 mm profiel en zijkant zijn nieuw !!

Voor is prima

Remblokken goed!! Schijven zijn superdik (bijna als nieuw)
Remvloeistof is perfect, Ketting goed op spanning, tandwielen
zijn ok. Olie bijgevuld!! Benzineslangetjes vervangen!!

Wat kun je nog meer nakijken??


Onno
 

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.773
0
36
Hilversum
Das wel een idee!! Ok dan op korte termijn maar nieuw bandje regelen!!

Ik weet niet of je toevallig een grote maat hebt voor banden!!

Bij Ap deroue in Nijkerkerveen verkopen ze Metzeler SR... Race banden die
al ingereden zijn door hun race team.

Voor 110 euro had een vriend van mij (VTR 1000 F) die metzeler race band
inclusief montage en balanseren e.d.

Weinig geld.


Ik ga een promax bandje halen ben voor weinig klaar denk ik !!
 

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
4.003
13
38
breskens
Voor 110 euro had een vriend van mij (VTR 1000 F) die metzeler race band
inclusief montage en balanseren e.d.
110 euro is duur! Gangbare prijs is 50 euro voor een gebruikte raceband. Ik heb 70 euro betaald voor m'n pirelli SC inclusief montage van de band op de velg bij een motorzaak. Via een vriend kan ik ze ook voor 50 euro krijgen, waarna hij ze op z'n werk monteert en balanceert voor niks. Is nog geen 10 minuten werk.
 

mcvdmvs

MF veteraan
15 sep 2002
2.104
1
42
Apeldoorn
Promax is poep. Ik heb nu op mijn XJ 650 voor en achter Promax, das een zachte toerband. Prima om aan gort te rijden op een circuit, maar mijn oude metzler voorop en conti achter deden het een stuk beter.
Bij de promax heb ik het gevoel alsof ik op eieren rijdt.

Binnenkort lekker BT45 erop, schijnt erg prettig te zijn.

Ik zou niet snel een dikkere achterband pakken, bevorderd het stuurgedrag vaak negatief. Als je dan lekker op het circuit wil sturen zou ik de std maat houden. Als je wilt posen, kan je wel een dikkere achterband nemen. Maar ik vind het zonde van het geld en het stuurgedrag.
 

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.773
0
36
Hilversum
hey Smet

Die vriend van mij had een band met haartjes eraan zo nieuw !!
Profiel als nieuw

Was alleen ingereden voor reserve !!

Hij komt alleen niet op het circuit ermee allen op openbare weg !!
 

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
4.003
13
38
breskens
hey Smet

Die vriend van mij had een band met haartjes eraan zo nieuw !!
Profiel als nieuw

Was alleen ingereden voor reserve !!

Hij komt alleen niet op het circuit ermee allen op openbare weg !!
Dat is een ander verhaal. Met mijn banden is er wel echt een race gereden. Ze zijn nog goed voor een paar 1000 kilometer en je kan er toch wel een paar van oprijden voor je aan de kosten van een nieuwe band zit. En ze plakken als de pest *D Volgende week zaterdag komt de grote test: circuitrijden op Croix! Ik zou trouwens voor je GS 500 dezelfde bandenmaat houden, zeker geen bredere band! Hiervoor reed ik met een GPZ 600 en daar heeft ook een bredere band op gelegen. Stuurt echt niet beter! Een fiets met weinig vermogen heeft nu eenmaal geen brede band nodig, de band wordt alleen maar 'vierkanter'. Die van mij begon zelfs regelmatig te glijden.

Trouwens gewoon circuit rijden met dat ding! Bij de beginners gaat het toch alleen maar om de bochten en wordt er niet echt gegast op de rechte stukken.
 

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.773
0
36
Hilversum
Dat glijden heb ik ook !!

Ik was op het klaverblad bezig bij hoevelaken achter een rode CBR aan
maar die ging net iets harder !!

Nog geen stepje aan de grond hoor maar de mijne gleed iets naar buiten
steeds een paar centimeter, toen maar heel iets gas losgelaten
Ik zat praktisch naast de motor met wat extra druk op het voorwiel
vanwege de zachte vering !!
Was bochtje rechts van A1 naar A28

Het kan ook zijn doordat er cockpitspray op de zijkant is gekomen!!
om je banden mooi te laten glimmen!! *D
 

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.696
39
44
A.
1 ga niet met een verotte band het circuit op...is gewoon dom...(ga je lekker besparen op grip, terwijl je dat juist nodig hebt op het circuit.

2 je kan met elk gebakje op zandvoort rijden....dus ook met een gs500...
sja op de rechte stukken heb je het slecht...maar 180 haalt ie wel...dus...met 160 over het scheivlak moet lukken...
:)
 

Switch

Banned User
8 mrt 2003
4.442
0
r
Dan nog iets ... met 1mm profiel op je band kom je het circuit niet eens op en is het dus idd zonde van je 125 euro :P
 

Villie

MF veteraan
14 apr 2003
11.260
0
34
Westerbork
Dat glijden heb ik ook !!

Ik was op het klaverblad bezig bij hoevelaken achter een rode CBR aan
maar die ging net iets harder !!

Nog geen stepje aan de grond hoor maar de mijne gleed iets naar buiten
steeds een paar centimeter, toen maar heel iets gas losgelaten
Ik zat praktisch naast de motor met wat extra druk op het voorwiel
vanwege de zachte vering !!
Was bochtje rechts van A1 naar A28

Het kan ook zijn doordat er cockpitspray op de zijkant is gekomen!!
om je banden mooi te laten glimmen!! *D
Nou, zo lang je de stepjes van een GS500 niet aan de grond krijgt zou ik niet circuit rijden B|

Enneh, 1 mm profiel is na 1 sessie goed doorrijden verdwenen....
 

marrekie

MF'er
12 mei 2003
32
0
42
Haarlem
Kijk eens op www.z-a.c.nl/motoren onder 'Starterspakket'. Dan weet je ongeveer waar je aan toe bent... (als je de technische keuring doorkomt). Anders ben je echt de pineut, Roderick '( . Voor de rest: gewoon doen, is lachen! Kijk je wel uit in Bos Uit!? Assen is trouwens een mooier circuit, vind ik :} . Kun jij trouwens bijna helemaal volgas rijden... :]
 

Xtreme R

Die hard MF'er
13 jul 2003
956
0
37
hoogland
Dat glijden heb ik ook !!

Ik was op het klaverblad bezig bij hoevelaken achter een rode CBR aan
maar die ging net iets harder !!

Nog geen stepje aan de grond hoor maar de mijne gleed iets naar buiten
steeds een paar centimeter, toen maar heel iets gas losgelaten
Ik zat praktisch naast de motor met wat extra druk op het voorwiel
vanwege de zachte vering !!
Was bochtje rechts van A1 naar A28

Het kan ook zijn doordat er cockpitspray op de zijkant is gekomen!!
om je banden mooi te laten glimmen!! *D

kijk dan eerst eens wat voor asfalt daar ligt.
iedereen begint te glijden in die bocht
zal eerst leren kijken lijkt me beter
 

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
4.003
13
38
breskens
Zaterdag naar Croix geweest. Echt een ideaal circuit om op te beginnen. Niet al te snel en veel bochten. Met een lichtere motor kan je het tempo nog aardig volgen. Alleen op het rechte stuk kan het gas even vol open. Dan kan je met een 600cc een stuk over de 200 km/u halen. Voor de rest zijn het korte rechte stukjes.