circuit rijden zolder bij regen

57senna

Die hard MF'er
7 jun 2009
333
0
geldermalsen
vraagje wie hebt er ervaring met het circuit zolder als het nat is????
aanstaande zondag aan we voor het eerst op zolder rijden ...
maar hij geeft regen aan heb je nog genoeg grip in de regen daar????
 
ik ben er komende zondag ook maar zou het heel rustig aan doen want het kan er spekglag zijn als het nat is.
kan wel zeggen dat ik er met droogweerbanden gereden heb (bt002) en dat dat ging, maar reed erg rustig rond en was maar met 1 ander iemand op de baan.

jammer trouwens,had nog geen weersvoorspelling gekeken '(

succes en misschien tot zondag
 
vraagje wie hebt er ervaring met het circuit zolder als het nat is????
aanstaande zondag aan we voor het eerst op zolder rijden ...
maar hij geeft regen aan heb je nog genoeg grip in de regen daar????
Heb je regenbanden? Dan is het goed te doen hoor op Zolder, wel even de curbs vermijden. Met straatbanden wordt het tricky, maar is het rustig aan ook nog wel te doen. Niet te hard de ziekenhuis en Jacky Ickx door en uitkijken voor highsider in Sterrewacht/Kanaal. Maar geven ze buien af? Komt maar weinig voor dat het echt de hele dag regent hoor. Zodra het droog is droogt de baan ook zo op, afhankelijk van de hoeveelheid zon.

Veel plezier zondag! (ik ben er zaterdag) :W
 
vraagje wie hebt er ervaring met het circuit zolder als het nat is????
aanstaande zondag aan we voor het eerst op zolder rijden ...
maar hij geeft regen aan heb je nog genoeg grip in de regen daar????

Ik heb er een paar weken geleden gereden met een beetje miezerregen in de eerste sessie en ik vond het echt niet te doen met mijn banden (BT 003 R/S) .
Was de dag ervoor wel aardig wat rubber neergelegd door de 4 wielige.
Ik ben er aanstaande zaterdag te vinden en ga maar weer een zonnedansje doen.

MeteoOnline -- Weer Wereldwijd
 
volgens meteoonline begint het zondag met een buitje maar id middag zon met wolken, ik wacht het wel af.

zaterdag ziet het er minder goed uit... '(
 
Ik hoop maar dat het droog is zondag op zolder dan kunnen we toch nog genieten en anders zien we wel he groetjes Hein.
 
zaterdag ziet het er minder goed uit... '(
Je kunt er gewoon niet op vertrouwen hebben wij ondertussen al gemerkt. Vorige circuitdag was veel regen afgegeven en we hebben het grootste gedeelte van de dag op een droge baan gereden. Wij kijken meestal op Meteox voor een relatief gedetailleerde voorspelling. Hierbij dus droog weer voorspeld voor zaterdag *D

14e81fq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb je regenbanden? Dan is het goed te doen hoor op Zolder, wel even de curbs vermijden. Met straatbanden wordt het tricky, maar is het rustig aan ook nog wel te doen. Niet te hard de ziekenhuis en Jacky Ickx door en uitkijken voor highsider in Sterrewacht/Kanaal. Maar geven ze buien af? Komt maar weinig voor dat het echt de hele dag regent hoor. Zodra het droog is droogt de baan ook zo op, afhankelijk van de hoeveelheid zon.

Veel plezier zondag! (ik ben er zaterdag) :W

Hey Jouri, dan ben je 2 augstus zeker vergeten haha toen regende het de hele dag op Zolder... ( je buurman toen met de zwart witte gsxr 1000)
 
Hey Jouri, dan ben je 2 augstus zeker vergeten haha toen regende het de hele dag op Zolder... ( je buurman toen met de zwart witte gsxr 1000)
Edit; Loop uit mn nek te lullen ontdek ik net. Had toen 2 augustus idd overgenomen van Robin. Heb er echter helemaal geen foto's/rondetijden meer van dus zal wel dramatisch weer zijn geweest. Damn, mn geheugen laat me echt in de steek op mn 25e... -O-
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk blijft het de zondag droog, want regen, daar heb ik weinig zin in ;)
Minder snel? 2 andere rijders van team BochtGemist rijden ook zondag in minder snel op een zwarte gixxer600 2004 en een zwarte r6 2000. Waarschijnlijk alle twee met boardcamera dus proberen voor te blijven... _O- We staan paddock op gelijk rechts met caravan met voortent, partytent, veel andere meuk en uiteraard sterke drank en een BBQ voor zaterdag avond... :9~

EDIT: Zie dat jij een zx-6r 2005 hebt, ook voor het circuit? Ik zit er aan te denken zelfde model voor volgend seizoen circuit... :Y
 
Laatst bewerkt:
Ehm, ik heb enkel 3 augustus gereden op Zolder. We waren er al wel 2 augustus s'avonds dus dat zou kunnen. Kan me echter geen regen herinneren maar dat kan aan mijn geheugen liggen... :z Maar als ik de foto's van 3 augustus terug kijk was het bepaald geen regenachtige dag...

[http://i38.tinypic.com/2ivn13.jpg (afbeelding)]

nou 2 aug was het goed nat -O- alleen de laatste sessie werd het in zonnig en was de baan op een 30 min kurk droog B| vandaar dat jij geen regen hebt gezien :+

1 van je teamgenoten heeft 2 aug toch wel gereden :? die had een dag over genomen van een maatje van mij.
 
nou 2 aug was het goed nat -O- alleen de laatste sessie werd het in zonnig en was de baan op een 30 min kurk droog B| vandaar dat jij geen regen hebt gezien :+

1 van je teamgenoten heeft 2 aug toch wel gereden :? die had een dag over genomen van een maatje van mij.
EDIT: Loop uit mn nek te lullen en heb die dag idd van Robin overgenomen. Zoals ik bovenaan ook al gezet heb zal het toen wel dramatisch weer zijn geweest, heb er geen foto's of rondetijden van... :? Geheugen laat me al in de steek op mn 25e... :X
 
Laatst bewerkt:
EDIT: Loop uit mn nek te lullen en heb die dag idd van Robin overgenomen. Zoals ik bovenaan ook al gezet heb zal het toen wel dramatisch weer zijn geweest, heb er geen foto's of rondetijden van... :? Geheugen laat me al in de steek op mn 25e... :X

goh :+ daar heb ik nou ook al last van :')
 
Blijf met remmen 3 meter uit de zijkant want daar is het vaak glad. Kijk ook uit voor d ewitte lijn op het rechte stuk. Blijf hier links van! Let goed op waar er veel rubber ligt (donkere stukken!) Ik hoop voor je dat e rniet teveel rubber ligt.

Het is te doen maar kijk uit want je ligt zo! Geen cubs en witte lijnen meepakken want dan lig je ook zo op je snufferd.

Je moet dus erg goed opletten maar dan is het best wel leuk hoor!
 
EDIT: Loop uit mn nek te lullen en heb die dag idd van Robin overgenomen. Zoals ik bovenaan ook al gezet heb zal het toen wel dramatisch weer zijn geweest, heb er geen foto's of rondetijden van... :? Geheugen laat me al in de steek op mn 25e... :X

Zie je wel, haha was inderdaad een dag om snel te vergeten!
 
Regen op Zolder heb ik nog nooit meegemaakt!? _O-

[http://94.100.113.168/671600001-671650000/671606201-671606300/671606269_5_xC5k.jpeg (afbeelding)]
:o :o :o Was dat op een racedag van jou dit seizoen? Toch wel je zwembandjes aangedaan he.. :X
 
Laatst bewerkt:
:o :o :o Was dat op een racedag van jou dit seizoen?


Yep heel de ochtend kwam het met bakken uit de hemel! Kwalificatie liepen er komplete rivieren in de kanaalbocht en achter de heuvel liep een modderstroom. In het begin was het wel eng om te rijden maar ik kreeg er al snel lol in. Je bent toch al nat moet je maar denken! Vloeiend rijden en idd van de witte lijnen en curbs afblijven, dit is wel lastig het rechte stuk op zonder TC.
Begin van de wedstrijden werd het droog en stond ik op mijn regenbanden :( . Daar was na wedstrijd 1 dus niks meer van over en bijna een highsider als gevolg.

http://blip.tv/play/g5NJgZb5LAI%2Em4v
 
Laatst bewerkt:
Minder snel? 2 andere rijders van team BochtGemist rijden ook zondag in minder snel op een zwarte gixxer600 2004 en een zwarte r6 2000. Waarschijnlijk alle twee met boardcamera dus proberen voor te blijven... _O- We staan paddock op gelijk rechts met caravan met voortent, partytent, veel andere meuk en uiteraard sterke drank en een BBQ voor zaterdag avond... :9~

EDIT: Zie dat jij een zx-6r 2005 hebt, ook voor het circuit? Ik zit er aan te denken zelfde model voor volgend seizoen circuit... :Y

Minder snel was het ja. De ZX6R is gewoon met kenteken, heb dit jaar gewoon 3 circuitdagen gedaan en 15 Nurburgring rondes, maar mij bevalt ie prima. Ook standaard slipperclutch, altijd fijn. Goede remmen, en net iets meer vermogen dan de normale 600's.


Maar man man, wat was het vandaag spekglad in de morgen :X :X
Ik heb er nog nooit zoveel af zien tuimelen de eerste sessie. Het was ook niet zo zeer nat, maar meer olie-achtig omdat het lange tijd niet geregend had. Gelukkig alles heel gehouden *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan