circuit rijden zonder rijbewijs

koektrommel

MF'er
24 mrt 2005
129
0
Tilburg
ik zit al een aantal dagen te zoeken naar een mogelijkheid om op een circuit te kunnen rijden zonder zelf een motorrijbewijs en motor te hebben..
het is natuurlijk meer voor de hand liggend dat je eerst beide dingen hebt voordat je op een circuit wilt rijden maar ok.
ben er wel oud genoeg voor (19) maar heb nog niet de kans gehad om een rijbewijs te halen.. (idd.. mijn moeder ligt al ongeveer 3 jaar dwars)
wel rijervaring met schakelbrommertjes.. (vakantie naar frankrijk met max 60 kmph :] ..) en achterop een rsv mile is mijn vaste plekkie..(1.87!)

maar weet er iemand of er toch mogelijkheden voor mij om ergens te kunne rijden?
Cas
 
eehm, waarop wou je rijden, dus hoe kom je aan een motor. verder lijkt het me allerminst verstandig om zonder ervaring (beetje ervaring met een schakelbrommer is echt niet genoeg :X ) op een circuit rond te rijden waar je nogal hard gaat -O-

verder kost het ook een hoop geld dus zou ik gewoon doorsparen voor motorlessen. heb je meer aan. laat die moeder maar stikken je bent tenslotte al een jaar volwassen :9
 
naja het gaat niet echt over mijn ervaring maar of het mogelijk is. ik ga over 6 weken op een stage van een jaar en wil gewoon nog een keer graag (legaal) op een motor rijden..
en volges mij is op een circuit geen rijbewijs nodig..
maar is er een combo van motor huren.. en rijden..

wat voor motor maakt mij niet zoveel uit..
bijv een 125cc ligt voor de hand maar is die mogelijkheid er ook?
 
als je puur eens wil proberen neem dan een proefles, wil je nog meer neem dan ergens anders nog een proefles (niet te veel doen natuurlijk, dat is misbruik maken van..) circuitdagje kost je 125 euro ong + motorhuur voor 2 of 3 keer 20 minuten
bij beetje rijschool heb je voor 60 euro anderhalf uur proefles welke je terugkrijgt als je gaat lessen daar
 
Waar ga je heen op stage?

Als je langer als een halfjaar in het buitenland woont , en daar het rijbewijs haalt , kun je dit overlaten schrijven naar een Nederlands Rijbewijs.
 
Waar ga je heen op stage?

Als je langer als een halfjaar in het buitenland woont , en daar het rijbewijs haalt , kun je dit overlaten schrijven naar een Nederlands Rijbewijs.

ja en aangezien de meeste landen het zo verschrikkelijk goed doen met lesgeven en zo streng zijn met examens en het zo druk is op de weg,red je het in nederland waarschijnlijk een minuut of 10 '(

ps niet alle (of beter gezegt bijna alle )landen mag je het rijbewijs niet zomaar overschrijven op een nl rijbewijs.
daarvoor moet je soms eerst een rijproef afleggen,of geheel opnieuw examen doen.
 
ik denk dat ik toch maar moet wachten tot na mijn stage.. ga stagelopen op een schip dus een rijbewijs halen zit er in dat jaar niet in..
(ik oefen wel vast op het circuit met moto gp 3 :P )
maar idd miss zo'n proeflesje. dan kan ik in ieder geval nog een keertje motor rije :]
 
ik snap het wel hoor, zou ook zo best eens een stukkie motor willen rijden afgezien van de paar keer 1 straatje om. :Y Maargoed ga na mijn b ook direct voor a dus moet nog maar gewoon ff wachten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan