circuit rijden ???

Piegom

Die hard MF'er
12 feb 2005
671
14
Dalen
Hallo,

Zit er aan te denken om een keer het circuit op te gaan, maar lees overal dat je orginele uitlaat moet hebben.

Ik heb zelf een carbon uitlaat van sil motor erop zitten (zie foto)

Weet iemand of je daar problemen mee krijgt qua geluid op 't circuit?

Of dat je ergens de decibellen kan laten meten, zodat ik weet dat ik niet over het maximum zit voor 't circuit

Lijkt me zo vervelend als ik een dagje circuit boek en daar aangekomen dan te horen krijg dat ik er niet op mag :(

En dan nog een vraagje....

Welke cicuit raden jullie aan voor iemand die nog nooit op het circuit gereden heeft? Of maakt het helemaal niet uit welk cicuit je neemt??

Denk zelf ook wel dat het verstandig is om eerst een cursus te doen, geen idee wat daar de ervaringen mee zijn

yamahaay9.jpg

By piegom at 2008-03-15

Groeten
Piegom :)
 
zal zeker aanraden om een db-killer te monteren.
mocht je die niet hebben, stuur dan een mail naar luckyducy
Verder ben je gewoon de sigaar als je teveel herrie maakt en je verpest het dan ook meteen voor de overige motorrijders :(
 
Misschien moet je eens kijken voor een standaard demper, marktplaats of hier op hier forum en anders in de koopjeshoek bij motoport in uithoorn. Hier was ik vandaag toevallig en zag daar een groot aantal originele dempers voor vele merken liggen voor spotprijzen......
Verder kan ik je het circuitrijden aanbevelen, pas wel op, het is vreselijk verslavend..... :]
 
Zou zelf iets orgineels zoeken, al is het alleen maar om het ook niet voor de rest te verpesten. :(
Assen is een mooie baan maar wel duur, Zolder is ook een leuke baan en veel goedkoper.
En ja , 1x gaan en je bent verslaaft. })
Gewoon beginnen in groepje 1 en lekker sturen :]
 
Dit was een vraag die ik een jaar geleden ook had }) . Heb een yoshimura uitlaat die volgens geruchten op internet zelfs met een decibellen killer te veel lawaai maakt op het circuit :( .
Feit blijft dat je op Assen minder db mag maken als zandvoort maar een open uitlaat kan je vergeten!
Het zou gewoon jammer zijn voor 150 euro of iets in die richting een fantastische dag geboekt te hebben en dat deze vernaggeld word door iets kleins als je uitlaat.
Ik heb via martkplaats gewoon een originele uitlaat gekocht voor 6 tientjes. Gewoon even goed kijken en onderhandelen dan hoeft deze niet veel te kosten. En is altijd makkelijk mocht je vaker naar het circuit gaan (geloof me, je gaat 1 keer en dat zal niet de laatste keer zijn *O* ), naar Duitsland rijd of naar evenementen rijd waar regelmatig controles zijn, neem bijvoorbeeld de TT dit weekend. Dan gaat bij mij de originele er weer op hoor....

P.s. ik heb nu 2 keer op Zandvoort gereden. Leuk circuit waar alles op en aan zit. klein nadeel is dat het echt een autocircuit is, dus boardingen zitten soms wel erg dicht bij het asfalt. Groep 1 word toch niet zo gek hard gereden, je zit dus echt niet op de limiet. Assen is natuurlijk het mekka om een keer te gaan rijden maar toch weer 75 euro duurder voor hetzelfde aantal minuten. In Augustus ga ik voor de eerste keer naar lelystad. Dit is helemaal een koopje voor 75 euro, maar is ook niet zo'n snel circuit. Van horen zeggen ideaal om de bochtjes even goed te oefenen *O*

Groeten Falierke
 
Laatst bewerkt:
decibel killer, is een stuk handiger dan een originele pijp, en op zandfoort toch wel afdoende.

P.S. verpesten voor de rest? als je uitlaat te veel herry maakt wordt je toch gewoon met je startnummer afgevlagt? de rest mag gewoon door rijden. Tenminste zo gaat het bij motorsportlifestyle
 
Volgens mij mogen ze een paar overtredingen maken per dag anders verliezen ze hun mogelijkheden om op dat circuit te rijden. Dus bij de zoveelste "overtreding" bestaat dat de kans dat ze de dag afsluiten. ;(
 
Wat kost het eigenlijk als je een dagje wilt rijden met zo'n cursus ?


www.tracktraining.nl


In Augustus ga ik voor de eerste keer naar lelystad. Dit is helemaal een koopje voor 75 euro, maar is ook niet zo'n snel circuit. Van horen zeggen ideaal om de bochtjes even goed te oefenen *O*

Groeten Falierke


heel leuk en zeker een technie's circuit .
kijk maar op mij stek
:Y
 
Laatst bewerkt:
@cbrtweety: Ziet er inderdaad goed uit. Had je foto's al in een ander topic gezien. Krijg er al zin in *O*. Kan ik eens goed mijn rechterbochten gaan oefenen. Links is de kneedown geen enkel probleem, en gaat het als vanzelf en rechts voelt het alsof ik er als een hark op zit :( .
Oefening baart kunst.
Ik zie trouwens dat jij de 16e ook op lelystad te vinden bent. Helaas was groep 2 vol, dus voor mij word het de 3de keer groep 1 '(

Groeten Falierke

P.s. Om het topic van TS niet alleen maar te bevuilen, even wat nuttige info. Op de vraag waar deze dagen gehouden worden en wat het kost, neem eens een kijkje in topic Wie Wat Waar circuitdagen 2009. Alle organisaties met alle data en niet te vergeten alle MF'ers die erheen gaan.
Veel plezier op het circuit en houd de glimmende kant boven....
 
Laatst bewerkt:
@cbrtweety: Ziet er inderdaad goed uit. Had je foto's al in een ander topic gezien. Krijg er al zin in *O*. Kan ik eens goed mijn rechterbochten gaan oefenen. Links is de kneedown geen enkel probleem, en gaat het als vanzelf en rechts voelt het alsof ik er als een hark op zit :( .
Oefening baart kunst.
Ik zie trouwens dat jij de 16e ook op lelystad te vinden bent. Helaas was groep 2 vol, dus voor mij word het de 3de keer groep 1 '(

Groeten Falierke

P.s. Om het topic van TS niet alleen maar te bevuilen, even wat nuttige info. Op de vraag waar deze dagen gehouden worden en wat het kost, neem eens een kijkje in topic Wie Wat Waar circuitdagen 2009. Alle organisaties met alle data en niet te vergeten alle MF'ers die erheen gaan.
Veel plezier op het circuit en houd de glimmende kant boven....
Nou, je bent iig niet de enige, 16-8 zit ik er ook bij :P
 
~[/quote]
Nou, je bent iig niet de enige, 16-8 zit ik er ook bij
~
Jeuj *O* . Nog meer mf'ers. Zie je trouwens niet op de lijst in bovenstaand topic?. Even op F5 drukken. Ook in groepje 1... al wat circuitkm'ers gemaakt?

Nu houd ik echt op met het vervuilen van dit topic :X

Groeten Falierke
 
Laatst bewerkt:
@cbrtweety: Ziet er inderdaad goed uit. Had je foto's al in een ander topic gezien. Krijg er al zin in *O*. Kan ik eens goed mijn rechterbochten gaan oefenen. Links is de kneedown geen enkel probleem, en gaat het als vanzelf en rechts voelt het alsof ik er als een hark op zit :( .
Oefening baart kunst.
Ik zie trouwens dat jij de 16e ook op lelystad te vinden bent. Helaas was groep 2 vol, dus voor mij word het de 3de keer groep 1 '(

Groeten Falierke

P.s. Om het topic van TS niet alleen maar te bevuilen, even wat nuttige info. Op de vraag waar deze dagen gehouden worden en wat het kost, neem eens een kijkje in topic Wie Wat Waar circuitdagen 2009. Alle organisaties met alle data en niet te vergeten alle MF'ers die erheen gaan.
Veel plezier op het circuit en houd de glimmende kant boven....


Bedankt onderwerp gelijk in favorieten geplaatst
 
Zoals al gezegd werd, koop gewoon een originele uitlaat voor een paar tientjes. Die kosten echt niet veel en als er een speciale DB-killer voor je uitlaat gemaakt moet worden zit je zo aan het zelfde bedrag.
Assen: Erg snel circuit, word pas echt leuk als je ook echt hard gaat.
Zandvoort (en Zolder): Wat meer technisch en afwisseling door hoogteverschillen en verkanting van de weg. Maar idd soms staat de boarding kort langs de baan.

Als je echter zoals normaal in groep 1 begint is er niets aan de hand dan gaat het toch niet hard. Zandvoort en Zolder zijn dan wel een stuk goedkoper.



decibel killer, is een stuk handiger dan een originele pijp, en op zandfoort toch wel afdoende.

P.S. verpesten voor de rest? als je uitlaat te veel herry maakt wordt je toch gewoon met je startnummer afgevlagt? de rest mag gewoon door rijden. Tenminste zo gaat het bij motorsportlifestyle

Volgens mij mogen ze een paar overtredingen maken per dag anders verliezen ze hun mogelijkheden om op dat circuit te rijden. Dus bij de zoveelste "overtreding" bestaat dat de kans dat ze de dag afsluiten. ;(

:^
Dus verpesten voor de rest. Er word al genoeg gezeikt door de buurtbewoners moet je ze niet nog meer geven om op te zeiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan