circuit rijden

arius1

Rookie
10 aug 2003
6
0
zeewolde
Hallo allemaal,

ik zal mijn eerst even voorstellen, daar ik een nieuweling ben.

Mijn naam is arius, ben 36 jaar jong, getrouwd en heb twee jongens van 3 en 1 jaar oud, ben woonachtig in zeewolde, en in het bezit van een Aprilia SL1000 met hoge carbon dempers erop.

Ik heb net twee maal gereageerd op klaverblad rijden, ik ben zelf regelmatig op klb hoevelaken te vinden, maar daar meer over in die betreffende topics.

Als aktief lid van de Motor en Auto Club Zandvoort(800 leden!!!!), ik zit in de sport commissie en ben 1 van de twee keurmeesters, wil ik jullie aandacht vragen voor het circuit rijden, tegen betaling van €18 contributie per jaar, kun je zeven (7)!!! keer rijden op het circuit van zandvoort, tegen betaling uiterraard, maar wat dacht je van €15 voor min 25 min rijden, en als je voor de 1e keer komt moet je een nrplaatje aanschaffen van €20, deze blijft van jou zolang je lid bent van de club.

Wat kun je verwachten, welnu voor het eerst dit jaar hebben wij het circuit voor elke vrijrijden dag 1,5 uur ter beschikking, waarvan er voor jou en nog 160 anderen, 25 min beschikbaar zijn, iedereen wordt bij inschrijving ingedeeld in een groep(er zijn 4 groepen, plus een beginners groep)daarna ga je onder begeleiding van marshalls het circuit verkennen, dit is alleen de 1ste 2 rondjes daarna mag je zo hard als je zelf durft, behalve de 1ste keer dat je komt, rijdt je niet alleen korter maar ook geheel onder begeleiding van marshalls, verder zijn nagenoeg alle posten langs de baan bezet, met portofoons, vlaggen en meer dingen die nodig zijn om het vrijrijden veilig te laten verlopen, de race toren is ingebruik, op start/finish staan mensen en bij het eind van de pits straat, zijn mensen aanwezig, ook is elke keer een arts voor de 1e hulp aanwezig, dus je leest het het is niet zomaar even een clubje die wat gaat rijden het is allemaal, strak en goed geregeld, ook wordt na inschrijving je motor(door mij dus), globaal nagekeken op de slijtage van de banden, rem blokken, bouwt hij druk op in de remmerij, ORIGINELE uitlaat, en de algehele indruk, als wij denken dat hij niet voldoet aan de ons gestelde eisen, kom je dus niet het circuit op(weg geld dus), denk hier dus aan, maar elke zich zelf respecterende motorrijder m/v heeft zij raspaardje natuurlijk in top conditie ( niet dus), al denken ze zelf van wel.

Daarna ga je je dus lekker uitleven op het circuit, en na 25 min kom je terug met een grijns van oor tot oor en de adrenaline giert door je lichaam, dit is echt veel (en vooral)veiliger dan het rondjes draaien op een klaverblad, wat te denken als je eenmaal gewent bent om met 200 plus op de tarzanbocht af te stormen, vol in de remmen te gaan platter dan plat er door heen uit accelereren, op weg naar de hunzerug, om hoog en dan blind rechts af naar de nissan cichane, weer links vol het gas erop, naar de luiendijk bocht(voorheen bosuit)insturen met 110 120 opbouwen, knie aan de grond en voor de ervarene onder ons uitkomen luiendijk het rechte stuk op met 160 plus, en het verhaaltje begint weer van voor af aan en dat 25 min, ik kan je 1 ding zeggen WWHHHOOOOEEEHHHHAAAAA, kijk ook eens op www.maczandvoort.nl, ik hoop jullie eens te zien, helaas ben ik de 1st volgende keer (27 aug)op vakantie, oja en op 10 sept a.s. 4x rijden het circuit voor maar €50, wel eerst lid worden,

grtjes arius
 
Hallo Arius


Welkom hier op het forum.

Ik rij zelf een BMW R1100S en kom ook wel eens op de bekende klaverbladen.
Ook heb ik gereden op Assen, Zolder en vorige week op 'de Ring'.

En ik moet je zeggen dat het circuitrijden mij erg bevalt.
Nu wil ik wel een keer op Zandvoort rijden.
Maar heb ik het goed gelezen jullie hebben de baan op zo'n 'vrijrijdendag' voor 1,5 uur. En in die tijd moeten er dan 160 mensen rijden?
Dat betekend 3 sessies van 25 min.
En kan ik dan alle sessies rijden?

Kun je daar iets meer uitleg over geven.

Ik vind het wel een goed initiatief en het ziet er zo te lezen ook erg proffesioneel uit.

hopelijk zien we elkaar
Coos
 
Op zondag 10 augustus 2003 23:06 schreef arius1 het volgende:
Hallo allemaal,

Uitleg zandvoort

grtjes arius

Op zondag 10 augustus 2003 23:32 schreef silver R1100S het volgende:

Maar heb ik het goed gelezen jullie hebben de baan op zo'n 'vrijrijdendag' voor 1,5 uur. En in die tijd moeten er dan 160 mensen rijden?
Dat betekend 3 sessies van 25 min.
En kan ik dan alle sessies rijden?

Kun je daar iets meer uitleg over geven.

Tja, klinkt allemaal reuze :9~ , maar een antwoord op bovenstaande vraag interesseert me ook wel. :)


"originele uitlaat" verplicht :? Mag het geen pijp met db-killer zijn?

Oh ja, welkom trouwens *D
 
Ben net eens gaan kijken op de site. Dit zinnetje intrigeert me:

"uitlaat fluisterstil. (Vuistregel vd uitlaten: standaard af fabriek, of soortgelijk, OK, andere dempers al snel teveel lawaai. Voor Aprilia's en Ducati's is deze vuistregel niet van toepassing. Schoonheid kent zijn prijs) "

Als ik het goed lees mogen Aprilia's en Duc's wél lawaai maken :? En omdat jullie ze schoon vinden :? |(
 
Laatst bewerkt:
OK, thanks :)

Al gereden daar?

En? ;)

Ja, 14 juli.

Ik had er dus wel mijn originele uitlaat opgezet.

Maar was absoluut niet nodig.
Mijn buurman was er ook met zijn R1, hij heeft een speciaal uitlaat systeem van Yamaha Racing onder zitten, ook zonder excup. Die van hem maakt meer geluid met DB-Killer dan mijn sportuitlaat!!!

Hij heeft zelfs de laatste sessie zonder DB-Killer gereden :)
En kreeg er geen klachten over oid.

Dus op Zandvoort valt het nog redelijk mee.
 
Ja, 14 juli.

Ik had er dus wel mijn originele uitlaat opgezet.

Maar was absoluut niet nodig.
Mijn buurman was er ook met zijn R1, hij heeft een speciaal uitlaat systeem van Yamaha Racing onder zitten, ook zonder excup. Die van hem maakt meer geluid met DB-Killer dan mijn sportuitlaat!!!

Hij heeft zelfs de laatste sessie zonder DB-Killer gereden :)
En kreeg er geen klachten over oid.

Dus op Zandvoort valt het nog redelijk mee.

Hmm, goed om weten, thanks :}

Proper circuit voor de rest? Ken het absoluut niet... :)
 
Op zich best lekker dat circuit om een paar rondjes te knallen. Inderdaad veiliger dan Hoevelaken. Geen diesel en zo.. Alleen wat hobbels hier en daar. Toch wel wat controle op geluid! verleden keer werden er wel wat mensen aangesproken.Ligt er ook aan of de wind naar zee staat of naar het dorp.
Er is een geluid bank als je het niet zeker weet. Moet je bellen met MACZandvoort als je dit van te voren een keer wil testen. Jammer als je hierom niet zou kunnen rijden toch? ;(
 
Waarom wil iedereen nou toch altijd veel herrie maken op het circuit , je verziekt het voor anderen die er vaker rijden , en ook in Zandvoort zijn er geluidseisen hoor , probeer er eerst maar eens hard rond te gaan ipv puberige gebler .
Danzij deze herrie makers is het op Circuit Zolder ook al moeilijk om aan de geluidseisen te voldoen , zelfs voor std fietsen zoals Suzuki en Kawasaki !!!
 
Waarom wil iedereen nou toch altijd veel herrie maken op het circuit , je verziekt het voor anderen die er vaker rijden , en ook in Zandvoort zijn er geluidseisen hoor , probeer er eerst maar eens hard rond te gaan ipv puberige gebler .
Danzij deze herrie makers is het op Circuit Zolder ook al moeilijk om aan de geluidseisen te voldoen , zelfs voor std fietsen zoals Suzuki en Kawasaki !!!

:Z

Het gaat niet over herrie willen maken, het gaat over mogen natuurlijk. Uitlaatlawaai op circuit lijkt me BTW net iets meer aangewezen dan in de gemiddelde dorpskom, niet?
En trouwens, al eens op Zolder bvb naar de Belcar gaan zien luisteren? |(
En bvb. een Marcos horen uitaccelereren?

En ja, ik wil zeer graag eens proberen er hard rond te gaan, als ik er dan al op mag met m'n "puberige gebler". :(

Al een geluk dat de fiets in jouw icoon zo'n stille standaarduitlaat heeft hé,

full



NOT !!
 
Ik sluit me aan bij Elduco.

De provincie bepaalt die geluidseisen, en helaas wordt er alleen op het circuit zo streng gecontroleerd. Maar discussies over uitlaat geluid zijn al jaren aan de gang en dat zal ook altijd zo blijven.

Als je rondjes van <1:13 draait op Zandvoort dan heb je het recht om te kijken of je met een andere uitlaat meer vermogen uit je fiets kan persen. En dan ga je ONK races rijden, waar de grens op 130dB ligt.

Het plezier is er niet minder om met een standaard pijp!
 
Hallo allemaal,

ik zal mijn eerst even voorstellen, daar ik een nieuweling ben.

Mijn naam is arius, ben 36 jaar jong, getrouwd en heb twee jongens van 3 en 1 jaar oud, ben woonachtig in zeewolde, en in het bezit van een Aprilia SL1000 met hoge carbon dempers erop.

Ik heb net twee maal gereageerd op klaverblad rijden, ik ben zelf regelmatig op klb hoevelaken te vinden, maar daar meer over in die betreffende topics.

Als aktief lid van de Motor en Auto Club Zandvoort(800 leden!!!!), ik zit in de sport commissie en ben 1 van de twee keurmeesters, wil ik jullie aandacht vragen voor het circuit rijden, tegen betaling van €18 contributie per jaar, kun je zeven (7)!!! keer rijden op het circuit van zandvoort, tegen betaling uiterraard, maar wat dacht je van €15 voor min 25 min rijden, en als je voor de 1e keer komt moet je een nrplaatje aanschaffen van €20, deze blijft van jou zolang je lid bent van de club.

Wat kun je verwachten, welnu voor het eerst dit jaar hebben wij het circuit voor elke vrijrijden dag 1,5 uur ter beschikking, waarvan er voor jou en nog 160 anderen, 25 min beschikbaar zijn, iedereen wordt bij inschrijving ingedeeld in een groep(er zijn 4 groepen, plus een beginners groep)daarna ga je onder begeleiding van marshalls het circuit verkennen, dit is alleen de 1ste 2 rondjes daarna mag je zo hard als je zelf durft, behalve de 1ste keer dat je komt, rijdt je niet alleen korter maar ook geheel onder begeleiding van marshalls, verder zijn nagenoeg alle posten langs de baan bezet, met portofoons, vlaggen en meer dingen die nodig zijn om het vrijrijden veilig te laten verlopen, de race toren is ingebruik, op start/finish staan mensen en bij het eind van de pits straat, zijn mensen aanwezig, ook is elke keer een arts voor de 1e hulp aanwezig, dus je leest het het is niet zomaar even een clubje die wat gaat rijden het is allemaal, strak en goed geregeld, ook wordt na inschrijving je motor(door mij dus), globaal nagekeken op de slijtage van de banden, rem blokken, bouwt hij druk op in de remmerij, ORIGINELE uitlaat, en de algehele indruk, als wij denken dat hij niet voldoet aan de ons gestelde eisen, kom je dus niet het circuit op(weg geld dus), denk hier dus aan, maar elke zich zelf respecterende motorrijder m/v heeft zij raspaardje natuurlijk in top conditie ( niet dus), al denken ze zelf van wel.

Daarna ga je je dus lekker uitleven op het circuit, en na 25 min kom je terug met een grijns van oor tot oor en de adrenaline giert door je lichaam, dit is echt veel (en vooral)veiliger dan het rondjes draaien op een klaverblad, wat te denken als je eenmaal gewent bent om met 200 plus op de tarzanbocht af te stormen, vol in de remmen te gaan platter dan plat er door heen uit accelereren, op weg naar de hunzerug, om hoog en dan blind rechts af naar de nissan cichane, weer links vol het gas erop, naar de luiendijk bocht(voorheen bosuit)insturen met 110 120 opbouwen, knie aan de grond en voor de ervarene onder ons uitkomen luiendijk het rechte stuk op met 160 plus, en het verhaaltje begint weer van voor af aan en dat 25 min, ik kan je 1 ding zeggen WWHHHOOOOEEEHHHHAAAAA, kijk ook eens op www.maczandvoort.nl, ik hoop jullie eens te zien, helaas ben ik de 1st volgende keer (27 aug)op vakantie, oja en op 10 sept a.s. 4x rijden het circuit voor maar €50, wel eerst lid worden,

grtjes arius
Op woensdag word er over het algemeen gereden op Zandvoort,en dan nog laat in de middag/vroeg in de avond.
Die tijd is knudde voor mij,ik zou dan vrij moeten nemen(lastig die tijd) om lekker te karren op Zandvoort.
Na 19.30/20.00 uur ligt in een betere tijdzone voor mij en denk ik voor veel anderen.

Maarre circuitrijden is super :} :} :} ,je hebt helemaal gelijk.
 
Ik sluit me aan bij Elduco.

De provincie bepaalt die geluidseisen, en helaas wordt er alleen op het circuit zo streng gecontroleerd. Maar discussies over uitlaat geluid zijn al jaren aan de gang en dat zal ook altijd zo blijven.

Als je rondjes van <1:13 draait op Zandvoort dan heb je het recht om te kijken of je met een andere uitlaat meer vermogen uit je fiets kan persen. En dan ga je ONK races rijden, waar de grens op 130dB ligt.

Het plezier is er niet minder om met een standaard pijp!

Helemaal mee eens!
Maar daar ging het niet om. Ik reageerde op de imho kortzinnige opmerking van Elduco. Ik hoef op circuit helemaal niet veel herrie te maken |( .

Mij is het erom te doen dat ik m'n redelijk verbouwde fiets met (eigenlijk helemaal niet zo luide) Termignoni-demper terug standaard moet maken om er nog maar op te mogen. En daar heb ik geen zin in. Daarmee m'n initiële vraag, that's it :) .
 
mijn uitlaat voldoet aan de eisen voor Assen/Zandvoort/Zolder
mijn straatfiets is een Duc en die rij ik met std pijpies ,alhoewel ik termi's wel veel mooier vindt klinken maar ik heb het geld er niet voor over ( het racen is al duur genoeg )
 
mijn uitlaat voldoet aan de eisen voor Assen/Zandvoort/Zolder
mijn straatfiets is een Duc en die rij ik met std pijpies ,alhoewel ik termi's wel veel mooier vindt klinken maar ik heb het geld er niet voor over ( het racen is al duur genoeg )

En die Termi's maken dan zo'n puberig hard kutlawaai,en dat kan niet want dan verziek je het weer voor degenen die wel veel op circuit rijden en euh...mijn oma heeft haar heup gebroken..en mijn hamster kan niet blaffen ocharme...en.. :+ :Z



snap je punt maar ni iedereen rijdt met een open kachelbuis als uitlaat,sommige racedempers hebben een zeer aanvaardbaar geluid ,niet allemaal over dezelfde kam scheren aub ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo Aruis ik denk dat we elkaar Woensdag weer zien, ik kan zowat niet wachten. Je hebt gelijk dit is echt super gaaf om te doen en wat die tijden betreft, ik neem er graag een uurtje vrij voor. Sinds mijn lidmaatschap heb ik nog geen dag gemist.

Het is trouwens ook leuk om op post te staan en andere mensen te zien rijden.
Vlaggers kunnen ze altijd gebruiken.

27/8 Vrij rijden
10/9 Circuidag
24/9 Vrij rijden
en weer een heel half jaar wachten ver*$#@*&.

Camiel
(ZX9R)
 
Terug
Bovenaan Onderaan