circuit rijden

The Rookie

Die hard MF'er
30 nov 2001
402
0
Heeeeeelp,

ik wil 6 september dolgraag gaan circuitrijden op circuit Zolder. Nou wil het geval alleen dat mijn verzekering geen motorvaardigheids trainingen in het buitenland dekt. :( :(

Weet er hier iemand of je ergens een verzekering voor een dag af kan sluiten :? :? , of kan dit op het circuit zelf?
 
tsja, laat CIRCUITrijden op ZOLDER (notabene) nou NET niet onder de noemer "rijdvaardigheids" trainingen vallen.

Als je nou echt zoiets gaat doen dan maakt het niet uit of je dat in NL doet of in het buitenland, want een off-road cursus van meerdere dagen van de KNMV of de ANWB wordt ook gewoon in de ardennen gegeven (of elders, Italie bv.) en dat zijn gewone erkende rijvaardigheidstrainingen hoor, maar zolder...nee, dat is een echt circuit en kom je niet weg met een rijvaardigheidstraining.

(overigens kan je op de Nurburgring wel rijden op het circuit zonder dat je verzekeringmaatschappij daar HEEL errug moeilijk over gaat doen.. :) )
 
Naar mijn weten kan er geen verzekering voor het circuit afgesloten worden.

Dus moet je zorgen dat je pas op de terugweg, naar huis valt.
 
Volgens mij is de vro-3 van de knmv de enige 'circuitdag' waarbij je je motor kan verzekeren.
 
Het enigste circuit waar je verzekerd bent is Lelystad omdat daar geen wedstrijd / tijd element aan wezig is. De verzekering doet dan dus niet moeilijk alleen de KNMV doet moeilijk als zij de circuit training / avond niet zelf georganiseerd hebben. Je gewone " straat" verzekering geld daar dus.
 
Naar mijn weten kan er geen verzekering voor het circuit afgesloten worden.

Dus moet je zorgen dat je pas op de terugweg, naar huis valt.
ik het trouwens wel eens gezien bij CRT's op Assen dat er een verzekeringspipo rondliep, om bij de schademotoren van die dag de framenrs met te noteren, met een notitie van de schade. Dus maak je een schuiver, meteen motor afdekken of in de bus en maken dat je wegkomt. Als ie nog rijdbaar is dan leg je 'um ergens op de openbare weg plat
 
ik het trouwens wel eens gezien bij CRT's op Assen dat er een verzekeringspipo rondliep, om bij de schademotoren van die dag de framenrs met te noteren, met een notitie van de schade. Dus maak je een schuiver, meteen motor afdekken of in de bus en maken dat je wegkomt. Als ie nog rijdbaar is dan leg je 'um ergens op de openbare weg plat

Dat verhaal heb ik ook al vaker gehoord. Deze persoon vertelde dat je ook al je kenteken moet opgeven bij inschrijving.....
 
Tijdens de CRT op Assen ben je zelf wel verzekerd (persoonlijke ongevallenverzekering), je motor niet.
 
ik het trouwens wel eens gezien bij CRT's op Assen dat er een verzekeringspipo rondliep, om bij de schademotoren van die dag de framenrs met te noteren, met een notitie van de schade. Dus maak je een schuiver, meteen motor afdekken of in de bus en maken dat je wegkomt. Als ie nog rijdbaar is dan leg je 'um ergens op de openbare weg plat

misschien ook makkelijk om dan van te voren voordat je de baan opgaat ff je kenteken te verwijderen
 
En leg je hem plat buiten het circuit, zorg dan wel dat die rode en witte strepen van de curbstones van je buddie en kuip gehaald zijn, staat zo gek langs de weg.
(spreek uit ervaring)
 
En leg je hem plat buiten het circuit, zorg dan wel dat die rode en witte strepen van de curbstones van je buddie en kuip gehaald zijn, staat zo gek langs de weg.
(spreek uit ervaring)
 
Terug
Bovenaan Onderaan