circuit rijden..

Snoepie

Die hard MF'er
9 sep 2004
302
0
omgeving Rotterdam
Topic zegt het al circuit rijden..

Iedereen die ik hier zie of wat ik lees heeft het er wel eens over...

Nu is mijn vraag?

Het nut? --> kan ik inkomen hard rijden en lekker hangen..

De gevaren? ---> volgens mij heb je toch helemaal niet verzekert als je op een circuit rijd of wel??

Tevens verhoog je de kans om je plaat te gaan lijkt mij.. Nou wil ik niet zeggen dat ik zachties rij, maar op een circuit zijn geen grenzen lijkt mij..

Ben wel benieuwd hoe de meeste hierop reageren..

Greetz..
 
volgens mij als je op gier gaat op een circuit is je motor niet eens verzekert...

Maar dat denk ik 100% weten doe ik het niet...

greetz
 
Het nut?


Lang verhaal of kort verhaal?


Kort verhaal; JE LEERT MOTOR BEHEERSEN
ook als de situatie kritisch wordt,
en je normaliter afgestapt zou zijn.

Lang verhaal? Zie alle volgende reacties
 
Het nut?


Lang verhaal of kort verhaal?


Kort verhaal; JE LEERT MOTOR BEHEERSEN
ook als de situatie kritisch wordt,
en je normaliter afgestapt zou zijn.

Lang verhaal? Zie alle volgende reacties

ArjanR1 zit er achter...

:^

Ik heb op mijn eerste circuit dag meer geleerd dan in 4 jaar motor rijden.

En als je een R1 hebt, waarom dan zachtjes rijden :? :? :?
Daar issie niet voor gemaakt.
 
Heb gehoord dat je op het circuit zelf een verzekering kan afsluiten.
Pin me hier niet op vast , maar lijkt me wel dat er een soort verzekering moet zijn...
 
De gevaren? ---> volgens mij heb je toch helemaal niet verzekert als je op een circuit rijd of wel??

Dat is toch niet gevaarlijk? alleen een beetje naar als je eeb bak schade oploopt.

Tevens verhoog je de kans om je plaat te gaan lijkt mij.. Nou wil ik niet zeggen dat ik zachties rij, maar op een circuit zijn geen grenzen lijkt mij..
Tja, als je met zo`n instelling de baan op wil gaan denk dat je beter gewoon thuis kan blijven.

Ik zou helemaal geen circuitdag gaan doen als ik jou was, na zo`n dag ben je een beetje brak, en als je `s avonds thuis zit met een bak bier ga je na een paar minuten alweer op internet zoeken wanneer de volgende dag is. :)

En nee je bent niet verzekerd. En gevaarlijk, tja, het is maar wat je gevaarlijk vind, hobbels, gaten, olie op de weg, verkeerslichten, flitspalen, blinde automobilisten, fietsers, of een brok afgesloten asfalt waar iedereen de deklfde kant opgaat, met vlaggetjes langs de lijn om te zeggen dat je ff rusig aan moet doen met mensen die allemaal `s avonds weer naaar huis willen gaan zoals ze gekomen zijn.

En als je echt wilt weten hoe een circuitdag gaat, ga dan eerst een keer kijken
 
Op het circuit is je motor niet verzekerd! Ook niet als iemand anders schade aan jouw motor veroorzaakt op het circuit...

Risico van het vak zullen we maar zeggen. Tevens kun je niemand (de organisator, baco's, de veroorzaker) aanklagen voor de schade die je aan jezelf of motor bent opgelopen. Hier teken je bij de inschrijving van een circuitdag meestal een verklaring voor, waardoor dit niet meer mogelijk is.
 
Wat is nou leuker dan legaal 200+ knallen? Zouden in NL meer circuits moeten komen. Dus het nut: lekker uitleven.

Wat betreft gevaar, beter op het circuit op je plaat dan op de openbare weg. Op het circuit wordt daar rekening mee gehouden (zandbak, uitloop en vooral een vangrails). Verzekering? Vaak kun je bij de organisator van een circuitdag een dagverzekering afsluiten.
 
De gevaren? ---> volgens mij heb je toch helemaal niet verzekert als je op een circuit rijd of wel??
Ik heb naast mijn nette ZX-9R een schade ZX-6R gekocht (zie avatar). Vervolgens afgelapt en de kuip enzo naar grofvuil. Alleen WA verzekerd.
En nu heb ik voor weinig een oefen-fietsje. En als ie op de grond valt dan is het who cares?
Wil er dit jaar ook circuit-training mee gaan doen.

By the way; rijdt trouwens nog opvallend goed zo'n 2000 6 :9
 
Op het circuit leer je meer dan elders de grens van je motor en jezelf kennen. Niet alleen qua acceleratie en topsnelheid maar ook qua remmen, bochten, ... en dat komt nog wel eens van pas in de verkeersjungle van het dagelijkse leven :)
 
Je moet gewoon zorgen dat je kenteken plaat op het circuit er niet op zit.
Want ik heb verhalen gehoord dat er verzekeringen zijn die op het circuit controleren op motors die gevallen zijn,of die motor niet bij hun verzekerd zijn.

Kun je hem als je op je plaat gaat gewoon opgeven aan de verzekering.
Moet je nattuurlijk niet zeggen dat je op het circuit bent geweest ;)

Let er wel op wat voor schade dat je hebt.
Een expert is ook niet achterlijk (steenslag van grindbak)
 
joooo als je goed verzekerd bent op de weg .
dan neem je de motor mee op een aanhanger.
of in een busje
haal je kenteken er af.
want mensen van de verzekeringen staan altijd te posten daaro en foto.s temaken van kenteken plaaten.
maak je een schuiver dan niks aan de hand {als je het over leefd}
neem de motor weer mee terug en ga relax onder uit op de open bare weg waar het kan .
bel je verzekering en alles word weer vergoed .
niks aan het handje :+
net zo als hier boven ook vermeld staat we zijn dus het zelfde soort [zelfde oplichtings ideen] klasse
 
we betalen niet voor niets ons blauw aan verzekeringen dus karren maar :]
Ja, zo wordt het er vast beter op :(




Misschien moet je gewoon je verantwoordelijkheid nemen en niet lopen zeiken als je op je bek gaat. JIJ kiest ervoor om op het circuit een groter risico te gaan lopen toch :?
 
Vaak kun je bij de organisator van een circuitdag een dagverzekering afsluiten.
Je bedoelt:"vrijwel nooit." Maar de wens is de vader van de gedachte. ;)

want mensen van de verzekeringen staan altijd te posten daaro en foto.s temaken van kenteken plaaten.
Moet je bij de TT kijken, dan staan er helemaal véél verzekeringslui te fotograferen. :z
 
Uit ervaring weet ik dat ik wel verzekerd ben op het circuit :(
Afgelopen jaar ben ik tijdens een dag georganiseerd door het CRT onderuit gegaan :o

Van de organisator een verklaring gekregen omdat ik onder begeleiding van een marshall reed. Twee weken later al een nieuwe CBR 600RR in de garage :9

Dus geloof niet alles wat Erik schrijft :X
 
Er zijn verschillende maatschappijen die rijvaardigheidstrainingen dekken. Goed de polis bestuderen. Tijdens een dag van het CRT ben je niet in wedstrijdverband aan het rijden. Dit wordt vaak uitgesloten. Staat echter vaak niet in een polis dat je niet gedekt bent als je op een afgesloten terrein een rijvaardigheidstraining volgt.

By the way. Ik ben verzekerd bij Unive
 
Kun je hem als je op je plaat gaat gewoon opgeven aan de verzekering.
Moet je nattuurlijk niet zeggen dat je op het circuit bent geweest ;)

Let er wel op wat voor schade dat je hebt.
Een expert is ook niet achterlijk (steenslag van grindbak)

Vandaar dat mijn verzekeringspremie zo hoog is ... :X
 
Er zijn verschillende maatschappijen die rijvaardigheidstrainingen dekken.

By the way. Ik ben verzekerd bij Unive

Kijk nou zeg je het goed... rijvaardigheidstraining.... misschien als je inderdaad onder leiding van een marshall rijdt, je het kunt zien als een rijvaardigheidstraining. De meesten van ons schrijven zich echter in voor vrij rijden en dan gaat die vlieger niet op... helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan