circuit rijden..

Uit ervaring weet ik dat ik wel verzekerd ben op het circuit :(
Afgelopen jaar ben ik tijdens een dag georganiseerd door het CRT onderuit gegaan :o

Van de organisator een verklaring gekregen omdat ik onder begeleiding van een marshall reed. Twee weken later al een nieuwe CBR 600RR in de garage :9

Dus geloof niet alles wat Erik schrijft :X
Een rijvaardigheidstraining wordt door de meeste verzekeraars wél geaccepteerd. Maar dat versta ik niet onder "lekker knallen" op het circuit; een beetje achter zo'n Marshall aantuffen.
Maar als jij later een verklaring van de organisator krijgt dat 't een rijvaardigheidstraining, op een gesloten parcours, onder begeleiding was én zonder tijdmeting dan moet de verzekeraar dit expliciet in z'n polis hebben uitgesloten. Meestal sluiten ze alleen behendigheids- en snelheidsproeven uit.


Zo kan je ook die 'afstand van verhaal-verklaring' ook aanvechten. Het feit dat je 'm ondertekent maakt 'm niet in alle gevallen rechtsgeldig. Zeker niet, omdat je 'gedwongen' wordt deze te ondertekenen.
 
Ja, zo wordt het er vast beter op :(

Misschien moet je gewoon je verantwoordelijkheid nemen en niet lopen zeiken als je op je bek gaat. JIJ kiest ervoor om op het circuit een groter risico te gaan lopen toch :?



hoi Crash, gpz900r gek, is het helemaal eens met jou, net die mensen die de verzekering OPLICHTEN, ja dat is het. zijn ook dezelfde die klagen over te hoge premies. als je niet weet wat je eigen verandwoordelijkheid is moet je al helemaal geen motor-rijden.
en er zijn er die rijvaardigheidstrainingen in de polis hebben en 1 ervan is Unive.

maar we hebben het hier over circuit-rijden. daar leer je van en het is verslavend.
wij hebben er een aparte cbr 600 voor ZONDER kenteken.
als we vallen is het eigen schuld en wordt hij weer gemaakt, voor jezelf heb je een goede overall en helm, en dat is je verzekering.

en vallen doe je vroeg of laat daar kun je vergif op inneemen.
als je dat niet wil moet je niet gaan maar ook vallen gaat onder begelijding, ook al vallen er doden bij dit spel, het is minder gevaarlijk dan iedereen doet vermoeden,de grens bepaal je zelf, als je nog nooit op een circuit gereden hebt en schrijft meteen de eerste keer in bij "vrij-rijden snel" dan wil je gewoon dood en volgens mij kun je dat ook anders, (boomen genoeg)zonder andere in gevaar te brengen.
iedereen die aan mij vraagt
"is dat iets voor mij"
zeg ik ja, als je je eigen schade kunt betalen en je niet bang bent om te vallen, anders gewoon niet doen.
het moet niet omdat het iedereen doet.
en als je het wil gewoon beginnen bij niveau 1, ik heb er al heel veel gezien die meteen denken dat ze niveau 2 aankunnen, die pik je er meteen uit en dat doen ze dan ook meteen. en zo ga je nog veel meer zelfvertrouwen verliezen. dan ben je echt een gevaar voor de andere rijders die om je oren vliegen.

full
 
Een rijvaardigheidstraining wordt door de meeste verzekeraars wél geaccepteerd. Maar dat versta ik niet onder "lekker knallen" op het circuit; een beetje achter zo'n Marshall aantuffen.
Maar als jij later een verklaring van de organisator krijgt dat 't een rijvaardigheidstraining, op een gesloten parcours, onder begeleiding was én zonder tijdmeting dan moet de verzekeraar dit expliciet in z'n polis hebben uitgesloten. Meestal sluiten ze alleen behendigheids- en snelheidsproeven uit.


Zo kan je ook die 'afstand van verhaal-verklaring' ook aanvechten. Het feit dat je 'm ondertekent maakt 'm niet in alle gevallen rechtsgeldig. Zeker niet, omdat je 'gedwongen' wordt deze te ondertekenen.
Ik kan me vergissen maar die rijvaardigheidstraining onder begeleiding op een agesloten parcours is toch een behendigheidstraining/-proef? Of moet ik toch beter in de Dikke van Dale kijken?

Ik heb mijn verzekeraar (Centraal Beheer) er over gebeld vorig jaar en ze sluiten alles uit mbt rijvaardigheid en circuitrijden. Of ze roepen dit uit voorzorg tegen me of het is echt zo. Ga m'n polisvoorwaarden er eens op na slaan en ik wil van ze weten welke waarde ze hechten aan zo'n verklaring van CRT. Bij Freebike kon ik trouwens gewoon een dagverzekering afsluiten.

Ik meen mezelf trouwens te herinneren dat Freebike exclusief dagvezekeringen gaat verkopen voor circuitdagen. Pin me er niet op vast, ik ga ff zoeken waar ik dat ook weer gehoord heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me vergissen maar die rijvaardigheidstraining onder begeleiding op een agesloten parcours is toch een behendigheidstraining/-proef? Of moet ik toch beter in de Dikke van Dale kijken?

Ik heb mijn verzekeraar (Centraal Beheer) er over gebeld vorig jaar en ze sluiten alles uit mbt rijvaardigheid en circuitrijden. Of ze roepen dit uit voorzorg tegen me of het is echt zo. Ga m'n polisvoorwaarden er eens op na slaan en ik wil van ze weten welke waarde ze hechten aan zo'n verklaring van CRT. Bij Freebike kon ik trouwens gewoon een dagverzekering afsluiten.

Ik meen mezelf trouwens te herinneren dat Freebike exclusief dagvezekeringen gaat verkopen voor circuitdagen. Pin me er niet op vast, ik ga ff zoeken waar ik dat ook weer gehoord heb.
Je verzekeraar bellen heeft geen enkele waarde, alles wat ze zeggen zullen ze later toch ontkennen en jij kan het niet bewijzen. Normaal gesproken zijn je polisvoorwaarden bindend. Als er dingen zijn die onduidelijk in de polis staan dan moet je om een schriftelijk antwoord vragen. Overigens komt het wel vaker voor dat een verzekeraar onder zijn verplichtingen probeert uit te komen.

Freebike biedt idd dagverzekeringen, maar dat is volgens mij alleen op Lelystad en om dat nou een "circuit" te noemen.... :X
 
Een rijvaardigheidstraining wordt door de meeste verzekeraars wél geaccepteerd. Maar dat versta ik niet onder "lekker knallen" op het circuit; een beetje achter zo'n Marshall aantuffen.
Maar als jij later een verklaring van de organisator krijgt dat 't een rijvaardigheidstraining, op een gesloten parcours, onder begeleiding was én zonder tijdmeting dan moet de verzekeraar dit expliciet in z'n polis hebben uitgesloten. Meestal sluiten ze alleen behendigheids- en snelheidsproeven uit.


Zo kan je ook die 'afstand van verhaal-verklaring' ook aanvechten. Het feit dat je 'm ondertekent maakt 'm niet in alle gevallen rechtsgeldig. Zeker niet, omdat je 'gedwongen' wordt deze te ondertekenen.

Klopt
Veel verz mij hebben rijvaardigheidstrainingen normaal in de polis
Wel eerst even confirmeren

MAG heeft goede voorwaarden omdat hierbij veel motorrijders zijn aangesloten
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
info; www.mag-nl.org
:} :} :} :} :} :}
Weet je meer over aanvechten van afstand van verhaalverklaring?

Mr MOSKOWITZ
 
Je verzekeraar bellen heeft geen enkele waarde, alles wat ze zeggen zullen ze later toch ontkennen en jij kan het niet bewijzen. Normaal gesproken zijn je polisvoorwaarden bindend. Als er dingen zijn die onduidelijk in de polis staan dan moet je om een schriftelijk antwoord vragen. Overigens komt het wel vaker voor dat een verzekeraar onder zijn verplichtingen probeert uit te komen.

Freebike biedt idd dagverzekeringen, maar dat is volgens mij alleen op Lelystad en om dat nou een "circuit" te noemen.... :X

Lelystad 2.5km
Niet slecht voor beginners
Hoe minder bochten
Hoe gemakkelijker te onthouden




Oh daarom oeffent de poliie daar |( |( |( |( |(
 
Klopt
Veel verz mij hebben rijvaardigheidstrainingen normaal in de polis
Wel eerst even confirmeren

MAG heeft goede voorwaarden omdat hierbij veel motorrijders zijn aangesloten
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
info; www.mag-nl.org
:} :} :} :} :} :}
Weet je meer over aanvechten van afstand van verhaalverklaring?

Mr MOSKOWITZ
Het zit 'm bij verzekeraars altijd in de details. Wat zij onder een rijvaardigheidstraining verstaan kan wel iets anders zijn dan de verzekerde. In het algemeen geldt een getekende verklaring niet automatisch afstand van al je rechten. Zelfs testamenten kunnen (succesvol) aangevochten worden.

Moskowitz is een strafpleiter, terwijl het hier om een civiele zaak zou gaan (maar dat weet jij natuurlijk ook wel).
Lelystad 2.5km
Niet slecht voor beginners
Hoe minder bochten
Hoe gemakkelijker te onthouden




Oh daarom oeffent de poliie daar |( |( |( |( |(
Lelystad is eigenlijk een te heet gewassen circuit: korter, maar niet echt veel minder bochten dan bijv. Assen, een stuk smaller, geen grintbakken en baco's, verboden in te halen behalve (soms) op het rechte stuk. Voordeel is natuurlijk wel dat de snelheid een stuk lager ligt, dus als je op je plaat gaat......
Dat de politie daar oefent moeten ze zelf weten, dat maakt het nog geen circuit (en een BMW nog geen circuitmotorfiets).
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al verwachte zijn er een heleboel mensen op het circuit geweest.. was eigenlijk niet anders te verwachten...

Lijkt mij trouwens ook wel super kick alleen moet ik wel weten of ik inderdaad 100% verzekert ben.

Ik gaat niet met de gedachte op me fiets zitten dat wanneer ik op me plaat ga ik alles kwijt ben..

Zullen de meeste wel weer zeggen tja.. moet je niet op je plaat gaan..

Mening: ik vind het erg dom zonder verzekering te rijden maargoed..

Of je moet echt met een goedkoop rag bakkie gaan rijden prima..

greetz
 
Zoals ik al verwachte zijn er een heleboel mensen op het circuit geweest.. was eigenlijk niet anders te verwachten...

Lijkt mij trouwens ook wel super kick alleen moet ik wel weten of ik inderdaad 100% verzekert ben.

Ik gaat niet met de gedachte op me fiets zitten dat wanneer ik op me plaat ga ik alles kwijt ben..

Zullen de meeste wel weer zeggen tja.. moet je niet op je plaat gaan..

Mening: ik vind het erg dom zonder verzekering te rijden maargoed..

Of je moet echt met een goedkoop rag bakkie gaan rijden prima..

Dan zit circuitrijden er voor jou helaas niet in denk ik...
 
ik zit bij de Europeesche, ik ben daar voor crt wel verzekerd. Ik heb het laten uitzoeken en hun ook de link naar crt holland gegeven.
 
Zoals ik al verwachte zijn er een heleboel mensen op het circuit geweest.. was eigenlijk niet anders te verwachten...

Lijkt mij trouwens ook wel super kick alleen moet ik wel weten of ik inderdaad 100% verzekert ben.

Ik gaat niet met de gedachte op me fiets zitten dat wanneer ik op me plaat ga ik alles kwijt ben..

Zullen de meeste wel weer zeggen tja.. moet je niet op je plaat gaan..

Mening: ik vind het erg dom zonder verzekering te rijden maargoed..

Of je moet echt met een goedkoop rag bakkie gaan rijden prima..

greetz
Ik zou nog maar ff niet op een circuit gaan rijden.... Overigens ken ik hordes mensen die jarenlang op een circuit rijden en nooit gevallen zijn. Ook genoeg rijders trouwens die regelmatig vallen ;)

Probeer het maar eens, zodra je op je motor zit denk je echt niet meer aan je verzekering.
 
Zoals ik al verwachte zijn er een heleboel mensen op het circuit geweest.. was eigenlijk niet anders te verwachten...

Lijkt mij trouwens ook wel super kick alleen moet ik wel weten of ik inderdaad 100% verzekert ben.
Stop dan maar met zoeken, dat ben je nl meestal niet.
Ik gaat niet met de gedachte op me fiets zitten dat wanneer ik op me plaat ga ik alles kwijt ben..
Met die gedachte moet je ook niet op je fiets gaan zitten. Gewoon met de gedachte gaan je een dag lekker te amuseren. :]
Zullen de meeste wel weer zeggen tja.. moet je niet op je plaat gaan..
Moet je idd niet doen. :)
Mening: ik vind het erg dom zonder verzekering te rijden maargoed..
Is idd dom op straat, omdat de schade die je daar aan kunt richten niet te overzien is. Op een circuit kun je (wat de financiele schade betreft) hoogstens je fiets afschrijven. Ik zeg bewust 'hoogstens' omdat dat nog niets is in vergelijking met wat je op straat onverzekerd aan kunt richten.
Of je moet echt met een goedkoop rag bakkie gaan rijden prima..
Valt mee hoor, ik doe 't tot nu toe met brommers van 1 of 2 jaar oud en dat kan ook best. ;)

Maar goed, je moet 't toch echt gewoon een keer doen om de kick en de verslaving te kunnen begrijpen.
 
misschien is dat ook wel zo om de kick en verslaving een keer te voelen, maar beter van niet omdat ik dadelijk verslaafd ben en dan elke week er ben te vinden..

dus toch maar niet dan vanwege de verzekering..

greetz

and thenks
 
Laatst bewerkt:
Lelystad is eigenlijk een te heet gewassen circuit: korter, maar niet echt veel minder bochten dan bijv. Assen, een stuk smaller, geen grintbakken en baco's, verboden in te halen behalve (soms) op het rechte stuk. Voordeel is natuurlijk wel dat de snelheid een stuk lager ligt, dus als je op je plaat gaat......
Dat de politie daar oefent moeten ze zelf weten, dat maakt het nog geen circuit (en een BMW nog geen circuitmotorfiets).

De grap is dat Lelystad officieel geen circuit is maar openbare weg zonder snelheidsbeperking. Dat is één van de redenen waarom je je daar makkelijk kunt bijverzekeren.

Overigens is voor veel verzekeraars het op de motor hebben van een transponder voldoende reden om geen dekking meer te geven. Bij de CRT rij je de hele dag met een transponder............
 
Terug
Bovenaan Onderaan