circuit tijden op assen

Tumultueze 1e trainingsdag van 76e TT Assen

Ingezonden persbericht

Edwards snelste op eerste trainingsdag MotoGP

Tijdens de door ruim 10.000 racefans bezochte 1e trainingsdag van de A-Style T Assen noteerde Colin Edwards de beste tijd van de dag. Een rondje van 1'38.144 zette hem op een tiende van een seconde voor de verassende Carlos Checa. De derde tijd ging naar Casey Stoner voor de herboren Kenny Roberts Jr.. Randy de Puniet noteerde de vijfde tijd voor John Hopkins. Chris Vermeulen, op een van de circuits op de kalender die hij al kent, was zevende voor Makoto Tamada, Shinya Nakano en Nicky Hayden. Vandaag zagen we ook ...



nu, kijk toch eens, gewoon een pers berichtje op internet. ik ben er al uit, alle bestaande GPrijders eruit, en alle motor-forummers in de baan en hebben we een nieuwe zending rijders, die blijkbaar veel harder kunnen dan onze zeer geliefde gptoppers met hun 150 kg zware, en 240+pk houdende fietsjes. neeeee, gewoon een standaard R1 is al bijna 6 sec sneller. doen ze bij de GP toch iets verkeerd. :W

Als je geen verstand hebt van het circuit (vroeger en nu), hou dan je mond.
 
o, hij had wel de op 3 na snelste tijd. maar goed, er zijn altijd betere coureurs.
en ach, ik lach wel vaker met en om hem.
 
o, hij had wel de op 3 na snelste tijd. maar goed, er zijn altijd betere coureurs.
en ach, ik lach wel vaker met en om hem.
Rondetijden de eerste keer zijn natuurlijk sterk verschillend per rijder, motor en hoeveel ervaring iemand al heeft met andere circuits. Maar ik denk dat voor een eerste keer voor de gemiddelde straatrijder zonder noemenswaardige verdere circuitervaring een tijd van tussen de 2:05 en 2:30 reëel is op het nieuwe circuit.

sorry, ik weet niet zo veel van het crcuit.(woon er hemelsbreed 2km vandaan.)
Dan zou je toch verwachten dat je er wel iets van meegekregen zou moeten hebben dat het circuit afgelopen winter ingrijpend verbouwd is en dat tijden van vorig jaar (dus) niet echt te vergelijken zijn met dit jaar. ;)

 
Rondetijden de eerste keer zijn natuurlijk sterk verschillend per rijder, motor en hoeveel ervaring iemand al heeft met andere circuits. Maar ik denk dat voor een eerste keer voor de gemiddelde straatrijder zonder noemenswaardige verdere circuitervaring een tijd van tussen de 2:05 en 2:30 reëel is op het nieuwe circuit.Dan zou je toch verwachten dat je er wel iets van meegekregen zou moeten hebben dat het circuit afgelopen winter ingrijpend verbouwd is en dat tijden van vorig jaar (dus) niet echt te vergelijken zijn met dit jaar. ;)

ja, heb ik mee gekregen, en toch vind ik het gewoon knap werk wat onze mannunh van mf doen.
quote
Fastest race lap 2004 (RR) Valentino Rossi
ITA, Honda 1:59,472 min. TT-Assen
is toch duidelijk zat?
 
ja, heb ik mee gekregen, en toch vind ik het gewoon knap werk wat onze mannunh van mf doen.
quote
Fastest race lap 2004 (RR) Valentino Rossi
ITA, Honda 1:59,472 min. TT-Assen
is toch duidelijk zat?
Nee, want tot en met vorig jaar werd er onderscheid gemaakt tussen het nationale circuit en het GP circuit. Onze MF mannunh reden op het nationale circuit en de (internationale) toppers reden op het GP circuit. Het nationale circuit was een paar km korter dan het GP circuit. Is dus simpelweg niet te vergelijken.
 
makkelijk zat, ik kan het ook mis hebben, maar dit is op het oude circuit.
dus waar gaat er nu iets mis dan?
check anders effe www.tt-assen.nl en dan cicuit aan klikken en dan rondetijdrecord
 
makkelijk zat, ik kan het ook mis hebben, maar dit is op het oude circuit.
dus waar gaat er nu iets mis dan?
check anders effe www.tt-assen.nl en dan cicuit aan klikken en dan rondetijdrecord
Lees mijn posts nu eens... :z

De mensen van MF reden t/m vorig jaar op het oude nationale circuit. De mannen in de GP reden t/m vorig jaar op het oude GP circuit. Dat GP circuit was een stuk langer dan het nationale circuit en dus kun je de tijden van vorig jaar van de GP mannen niet vergelijken met de tijden van vorig jaar van de MF'ers. Afgelopen winter is het circuit ingrijpend gewijzigd en dus kun je geen enkele tijd van vorig jaar vergelijken met een tijd van dit jaar.

Enige wat je wel kunt vergelijken is de tijden van MF'ers van dit jaar met de tijden van de GP van dit jaar. Snelste ronde in de GP dit jaar was ergens in de buurt van de 1:36 ofzo. Das dus toch wel een seconde of 20-40 sneller dan wat de MF'ers gemiddeld doen (een enkele uitzondering daargelaten). Jouw maat reed 2:25 en was dus bijna 50 seconden langzamer dan de GP mannen. Met andere woorden, hij zou om het rondje gelapt worden.
 
was met mijn postje aan het intikken, en toen ik hem poste, stond die van jou er al. maar nu weet ik waar het mis ging, weet het verschil wel tussen beide lengtes, maar dat kon ik niet weer vinden in deze topic, en er zijn ook wel racedagen op het voledige circuit geweest, dus daar was ik vanuit gegaan. alles weer koek en ei. ben dus nu benieuwd wat onze mf-ers dit jaar dus rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan