circuit uitlaat in het buitenland

Tuutebulles

Die hard MF'er
7 mei 2002
539
0
-
hallo,

wij hebben in de planning om dit jaar met de motor op vakantie te gaan door belgie,luxemburg, frankrijk en spanje.

nu heb ik een verhaal gehoord van een paar duitsers die door spanje reden met een circuit uitlaat die moesten mee naar het politie bureau, kregen een flinke boete en mochten pas verder rijden als ze een originele uitlaat op de motor hadden. die hebben ze toen vanaf thuis op moeten laten sturen.

nu heb ik zelf een yoshimura einddemper. is het verstandig om voor de vakantie de originele demper erop te schroeven of valt het allemaal wel mee?

is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft???

alvast bedankt!!!
 
Ik heb in Italië met een uitlaat gereden die waarschijnlijk wel te veel lawaai maakte, maar ik heb er niks van gemerkt.

Nadeel is als je in zo'n land gepakt wordt dat je er moeilijker wat tegen doet. En misschien dat ze je eerder proberen te pakken omdat jij toch niet weet hoe het werkt daar. (En de corruptie daar wellicht wat hoger is.)

Zijn daar geen db-killers voor te krijgen, of helpen die niet genoeg?
 
Voor zo'n lange rit zou ik zowiezo m'n originele dempers eropzetten. Ik ga van de zomer op de motor naar wenen en dan zet ik deze er ook ip ipv de carbon race demper. Om 1100 Km met het (prachtige, maar harde)geluid te rijden zie ik niet zo zitten!
 
Hoop binnen kort mijn Bosje te mogen ontvangen en daar zit dus standaard een dB-killer bij. Die killer neem ik dus wel voor de zekerheid mee naar Spanje etc.
 
Ik heb in Italië met een uitlaat gereden die waarschijnlijk wel te veel lawaai maakte, maar ik heb er niks van gemerkt.

Nadeel is als je in zo'n land gepakt wordt dat je er moeilijker wat tegen doet. En misschien dat ze je eerder proberen te pakken omdat jij toch niet weet hoe het werkt daar. (En de corruptie daar wellicht wat hoger is.)

Zijn daar geen db-killers voor te krijgen, of helpen die niet genoeg?

In Italie zou ik me niet er idd niet al te druk over maken. Daar kijken ze niet op een dBtje meer of minder. :}
 
Ik heb in Italië met een uitlaat gereden die waarschijnlijk wel te veel lawaai maakte, maar ik heb er niks van gemerkt.

Nadeel is als je in zo'n land gepakt wordt dat je er moeilijker wat tegen doet. En misschien dat ze je eerder proberen te pakken omdat jij toch niet weet hoe het werkt daar. (En de corruptie daar wellicht wat hoger is.)

Zijn daar geen db-killers voor te krijgen, of helpen die niet genoeg?
Ha, ik heb een dB-killer in mijn Yosh geprobeerd; nou dat scheelde........niks. Ik denk dat je in bepaalde landen een hoger risico loopt als buitenlander, in Italië zal het wel meevallen.
Persoonlijk zou ik niet zo'n eind gaan rijden met die herrie aan mijn hoofd. Ik heb mijn Yosh eraf gehaald en dat bevalt prima. 8-)
 
Ha, ik heb een dB-killer in mijn Yosh geprobeerd; nou dat scheelde........niks. Ik denk dat je in bepaalde landen een hoger risico loopt als buitenlander, in Italië zal het wel meevallen.
Persoonlijk zou ik niet zo'n eind gaan rijden met die herrie aan mijn hoofd. Ik heb mijn Yosh eraf gehaald en dat bevalt prima. 8-)

Zonder Yosh, maakt minder herrie??? })
 
Laser zonder db killer, mee gereden in half Europa zonder problemen. Ook niet in Monaco met op elke hoek politie, en in Spanje geloof k niet eens politie gezien.

Gedraag je in de buurt van een agent, en verder niets.
 
Laser zonder db killer, mee gereden in half Europa zonder problemen. Ook niet in Monaco met op elke hoek politie, en in Spanje geloof k niet eens politie gezien.

Gedraag je in de buurt van een agent, en verder niets.

Toevallig ook ervaring met Engeland? Ik heb plannen om daar volgend jaar naar toe te gaan.
 
Laser zonder db killer, mee gereden in half Europa zonder problemen. Ook niet in Monaco met op elke hoek politie, en in Spanje geloof k niet eens politie gezien.

Gedraag je in de buurt van een agent, en verder niets.
:^

Dit geldt ook voor een Laser race uitlaat. Geen problemen. Volgens mij ist gewoon bangmakerij net als het verhaal met de NL-sticker.
 
Voor zo'n lange rit zou ik zowiezo m'n originele dempers eropzetten. Ik ga van de zomer op de motor naar wenen en dan zet ik deze er ook ip ipv de carbon race demper. Om 1100 Km met het (prachtige, maar harde)geluid te rijden zie ik niet zo zitten!
Leuk hé, zo'n herriepijp })
 
In een aantal banane republieken blijken ze daar toch nog moeilijk over te doen. Gelukkig :j hebben ze dan wel toevallig nog wat van die stickers liggen die je voor een zacht :j prijsje kunt kopen.
Ja nee nog ff, moet toch niet gekker worden. Haal voor de zekerheid wel eentje in nederland, voor een normaal prijsje...
 
Ik heb alleen maar open Bos dempers op mijn TL dus veel keus heb ik niet. Maar als je je gewoon een beetje gedraagt is er vaak geen vuiltje aan de lucht.

:)
 
Ik heb alleen maar open Bos dempers op mijn TL dus veel keus heb ik niet. Maar als je je gewoon een beetje gedraagt is er vaak geen vuiltje aan de lucht.

:)
Heb je er geen killers bij gekregen dan? Zitten er wel gaatjes in de eindkappen, dan zou je 2 dB-killers bij bos kunnen bestellen. (Denk dat als je het ze vriendelijk vraagt, je de gaatjes er wel gratis bij krijgt :) )
 
Helaas geen ervaring in Engeland, maar wat ik zie wat die Engelsen eronder hebben zitten lijkt het me geen probleem.

Ik heb ook geen NL sticker, die ondanks nieuwe kentekenplaten officieel nog steeds verplicht is.
 
In Duitsland wordt eenvoudig je uitlaat in beslag genomen. Daar sta je dan zonder uitlaten. Auf Wiedersehen!

Nu wil ik niet de heilige zelf uit gaan hangen, maar nu ga je ergens op vakantie omdat het daar zo leuk/mooi/rustiek/... is. Moet je daar dan de lol van andere mensen, die daar ook voor hun rust komen, gaan verzieken met je tering herrie? Ik heb het zelf ook gedaan en ben daar achteraf niet blij mee.

Rij zo hard je wilt, maar zonder herrie graag.

john.
 
In Frankrijk bijna geen motor gezien zonder racepijp. Heb daar wel slechte ervaringen met de Gendarme in het kader van "hollandertje pesten"

Ook in Duitsland met open pijp gereden, en geen problemen gehad. Misscgien geluk. Of misschien vindt ook de politie het geluid uit een V2 wel tof.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook geen NL sticker, die ondanks nieuwe kentekenplaten officieel nog steeds verplicht is.

Ik ook niet en heen en terug naar Italie en geen hond die er om maalt. Daarbij ben ik niet van plan zo'n lelijke sticker op mijn fiets te plakken. Hoogstens op mijn achterband dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan