Circuit zandvoort

Op de openbare weg " Schwantz" uithangen is natuurlijk helemaal dom.
Om eens lekker de grens van je kunnen op te zoeken ga je juist naar het circuit.
Dan is Zandvoort en Zolder minder geschikt voor motorrijders dan Assen, Cartagena of Ales.

Voor beginners is er volgens mij weinig mis met CPZ als plek om je grenzen op te zoeken, die durven toch nog niet goed aan het gas te hangen. :)
 
Beste claviculafractuur dit. :}

Gaan ze er nog een plaatje op doen of laten ze 't zo (denk 't laatste)?

Succes met 't herstel! :W

Die keus werd aan mij gelaten. Zit toch te denken aan een plaat zodat ik 15mei mn geboekte circuitdag op assen kan rijden... Jullie daar nog meningen over?
Bedankt voor de beterschapswensen! :] :]
 
Ben zelf alleen maar op Lelystad, Croix en Zandvoort wezen rijden.
Ik heb zelf dus niet veel ervaring met circuit rijden.
Maar het is natuurlijk wel zo dat gezien de ligging van het circuit er in Zandvoort zand op de baan kan liggen.
Die kans is op andere circuits kleiner.
 
vandaag nog lekker 5 sessies cpz gedaan. er waren 2 vallertjes, eentje op 3/4 tarzan, rare plek en eentje in de vangrails/hugenholz bocht, beiden gevalletje beetje glij schade en geen persoonlijk letsel.

valpartijen waren te wijten aan; 1 eind van de dag en 2 nog koude banden(gebeurde in de 2 e ronde na opwarmronde)

ja in zandvoort staat de vangrail in de hugenholz en voormalig bos uit (dat verraad de leeftijd) redelijk dichtbij maar bij de hugenholz ligt de snelheid erg laag en ben je over het algemeen de bocht al uit als er al iets gebeurd. de luyendijk boezemt ontzag. getalsmatig gaan er daar weinig onderuit, dat helpt niet om te relativeren maar wat wel helpt voor jezelf is een uitspraak van Boet van Dulmen die iedereen zoek reed in de regen, die zei dat hij geen risico
nam want stel dat hij iedere bocht 1 % risico nam, als dat kan, dan lag hij er na 100 bochtjes eraf en dat wil je niet, dus ergo, je rijdt binnen je mogelijkheden dus geen 160 maar 155 het rechte eind op, je kan niks winnen en het gaat om het plezier.

en zoals gezegd, op de openbare weg ben je slechter af, daar er olie, fietsers, kinderen ballen, gieters kunnen liggen die er gisteren nog niet lagen, om over gaten gleuven, witte strepen, bomen, trottoirs, lantaarnpalen, vangrails , medeweggebruikers, pfoe, vergeet ik nog wat zijn.

Best knap als je nu (vandaag)al 5sessies gereden hebt op zandvoort..... :+ ;)
 
Op de openbare weg " Schwantz" uithangen is natuurlijk helemaal dom.
Om eens lekker de grens van je kunnen op te zoeken ga je juist naar het circuit.
Dan is Zandvoort en Zolder minder geschikt voor motorrijders dan Assen, Cartagena of Ales.

Wat is er mis met Zolder dan? Volgens mij ligt daar ook gewoon bij elke bocht en gridbak, alleen de heuvel over staat er een muur langs de baan maar in de bocht erachter zit toch ook gewoon weer een gridbak.
 
Uit het AD van 28/04/2013.
Een motorrijder is zaterdagmiddag op het circuit van Zandvoort onderuit gegaan en gewond geraakt. Dat gebeurde tijdens een race-evenement, zo zei een woordvoerder van de veiligheidsregio.

Een traumaheli en twee ambulances gingen naar het circuit om hulp te verlenen. Het slachtoffer is uiteindelijk met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Over zijn toestand en identiteit is niks bekend.


Na enkele circuitdagen Zandvoort besloten om daar niet meer te rijden met de motor. Ik vind het circuit een echt auto circuit. Na de tarzanbocht de eerste bocht scherp links zie je uit je ooghoeken alleen maar een vangrails. Ook als je het rechte stuk op accelereert zie je aan de linkerkant alleen maar vangrails.
De snelheid ligt daar al snel boven de 160 km/h.
Ik rij liever op Assen ook al is een dagje Assen duurder.

haslam brak vrijdag ook zn been op assen. ga je daarom ook niet meer op assen rijden? als je hem plat legt in de ramshoek of de nieuwe ruskenhoek doet het ook pijn. de kans dat je hem in bosuit op zandvoort in de muur hangt is vrij klein. want stel dat je hem bocht in kwijt raakt is er nog een behoorlijke grindbak. pas bochtuit kom je bij de muur. maar daar zit bijna iedereen al op het gas of is aan het wachten om op het gas te kunnen dus dan kan er daar toch weinig verkeerd gaan lijkt me.. en ja ik ben pro zandvoort. puur omdat het een gaaf circuit is. leuker er uitdagender als assen vind ik.

maar het is je goed recht dat je niet meer op zandvoort wil rijden. snap alleen het nut van je post niet zo..
 
haslam brak vrijdag ook zn been op assen. ga je daarom ook niet meer op assen rijden? als je hem plat legt in de ramshoek of de nieuwe ruskenhoek doet het ook pijn. de kans dat je hem in bosuit op zandvoort in de muur hangt is vrij klein. want stel dat je hem bocht in kwijt raakt is er nog een behoorlijke grindbak. pas bochtuit kom je bij de muur. maar daar zit bijna iedereen al op het gas of is aan het wachten om op het gas te kunnen dus dan kan er daar toch weinig verkeerd gaan lijkt me.. en ja ik ben pro zandvoort. puur omdat het een gaaf circuit is. leuker er uitdagender als assen vind ik.

maar het is je goed recht dat je niet meer op zandvoort wil rijden. snap alleen het nut van je post niet zo..

Ik denk dat ie cpz ook gaaf vind maar het te druk vind :+
 
cpz zijn twee bochten waar je respect moet hebben, hugeholtz en bosuit.
en je moet niet het verschil moeten maken op zandvoort want dat doet zeer.

ik kan t weten, heb wel een paar duizend rondjes daar gereden de afgelopen 10 jr.
gewoon lekker rijden, als t koud is niet als een mongool hoeken (banden lekker warm rijden) en respect hebben voor de baan en rijders, dan kan je t lang volhouden en ook nog serieus hard een rondje rijden.
 
Bos-uit. Tja..In 5 jaar Zac rijden 2 grote klappers gezien daar. En als er iemand ging, ging het erg goed mis. Probleem is ook bij bos-uit dat de motor zo weer de baan op ketst.
 
Zeker motorrijders die voor het eerst kennis willen maken met circuit rijden kunnen beter iets meer geld uitgeven en naar een meer motor vriendelijk circuit gaan zoals Assen.
En natuurlijk krijg je in dit topic reacties van motorrijders die alles beter kunnen en weten en "no fear" hebben.
Maarja daar ligt het kerkhof al vol van.
Goed met je hobby bezig zijn betekent ook dat je na denkt over dit soort dingen. ;)
[afbeelding]
helemaal gelijk, in groep 1 in laten ze je los, en als je niet na 2 rondjes onder de 2 minuten rijdt slaan ze je in elkaar en moet je je motor inleveren.
 
cpz zijn twee bochten waar je respect moet hebben, hugeholtz en bosuit.
en je moet niet het verschil moeten maken op zandvoort want dat doet zeer.

ik kan t weten, heb wel een paar duizend rondjes daar gereden de afgelopen 10 jr.
gewoon lekker rijden, als t koud is niet als een mongool hoeken (banden lekker warm rijden) en respect hebben voor de baan en rijders, dan kan je t lang volhouden en ook nog serieus hard een rondje rijden.
op een BMW met de radio aan _O- _O-
 
Nordschleife is nog leuker.

Dat was mijn eerste circuit *O*


Admiraal, wij zien die vangrails ook, en snappen ook wel dat het happen van grind aangenamer is dan een kus van de vangrail.

Zal zeker het type zijn "Patat is slecht voor je" en intussen rookt als een schoorsteen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan