circuit

sv650

Rookie
10 apr 2004
3
0
hoi iedereen,
Kheb een klein vraagje ivm circuit opleidingen. Het zit nl.zo dat ik mijn vriend graag een dagje circuit cadeau had gedaan, maar omdat ik daar nog geen ervaring mee heb had ik graag wat hulp gehad! Hij rijdt nu ongeveer 5j met de motor en heeft nog geen circuits gedaan. Ik denk dat hij vooral geïnteresseerd zou zijn in de bochtentechniek en vrij rijden.Nu was mijn vraag waar ik terecht kan om hem te laten inschrijven... iemand ervaring met het circuit van Folembray? (dat had ik al in gedachten), wat stellen jullie voor...

Need a little help here... :}
Thx
 
je hebt keuze zat
zolder (belgie)
zandvoort
assen

zolder is het goedkoopste en assen is het mooiste maar kan ook de duurtse zijn
alleen een TOMS cursus is dan nog duurder maar daar kan je dan ook je licentie halen

wat je ook kan doen is is kijken of er 15 mei nog plek is
dan gaan wij van svcontact club ook
deze dag kost wel 165 euro maar is echt super rijden
daar zal hij dan ook meerdere svrijders tegen komen

kortom er is zat om voor te kiezen
let wel begin in een beginners groep
 
12 mei 2004, mijn eerste poging op het circuit van Zolder. Geen ervaring hiermee, 6 jaar het papiertje op zak, ben HEEEEELLL benieuwd!

Vrij rijden, heel leuk, ben wezen kijken, als je geen ervaring hebt, NIET DOEN!!!!!!! (behalve als je dood wilt |( |( |( |( ), want dit gaat errruuug hard, en ik ben geen zeikerd, maar daar ben ik van verschoten.

12 mei is er Niveau 1, de aanrader voor alle beginnelingen (waaronder ik dus), kosten voor die dag: 100 euro. Kijk ook eens op www.motorsportschool.be , daar vind je al heel wat info.

Succes en misschien tot 12 mei!!! :)
 
Hoi, kijk eens op motorxtra.nl Circuitdagen genoeg. Voor €125,= een hele dag rondscheuren. Vorig jaar 2x geweest en dit jaar al voor 3x keer ingeschreven, het is verslavend. Het is geen training, maar je moet gewoon naar je eigen kunnen rijden. Suc6.
 
12 mei 2004, mijn eerste poging op het circuit van Zolder. Geen ervaring hiermee, 6 jaar het papiertje op zak, ben HEEEEELLL benieuwd!

Vrij rijden, heel leuk, ben wezen kijken, als je geen ervaring hebt, NIET DOEN!!!!!!! (behalve als je dood wilt |( |( |( |( ), want dit gaat errruuug hard, en ik ben geen zeikerd, maar daar ben ik van verschoten.

12 mei is er Niveau 1, de aanrader voor alle beginnelingen (waaronder ik dus), kosten voor die dag: 100 euro. Kijk ook eens op www.motorsportschool.be , daar vind je al heel wat info.

Ik heb de site van zolder ook al bekeken en dacht ook aan niveau 1 maar ik weet niet of je de site van motorwereld kent maar daar geven ze bij aktief ook van die lessen.Het enige probleem is dat daar niemand te bereiken is :?
Als je wil zouje me dan eventueel eens laten weten wat je van de dag vond in zolder als eerste ervaring? want ik heb zijn les pas voor in de zomervakantie gepland.
Hoe zit dat dan juist met de inschrijving, krijg je toegangsbewijzen ofzo?
Aja en ik las dat op circuit verplicht leren combi nodig was, hij heeft wel een pak maar das gore-tex?
Alvast bedankt ;)
Succes en misschien tot 12 mei!!! :)
 
Ik ga 29 augistus een VRO3 doen op circuit Lelystad. Ben benieuwd, ik heb dan 2 jaar m'n rijbewijs.

Ik heb een speciale verzekering afgesloten bij de KNMV waardoor ik die dag op het circuit all-risk verzekerd ben.
Hoe doen jullie dat met verzekeren?
 
Nou, er volgen hier meerdere goede voornemens. Voor zover ik nu bekend ben met circuit Zolder (manlief gaat komende 19 april zijn grote hobby ook weer oppakken) is een leren combi inderdaad verplicht. En neem van mij aan, kom je daar met een gore-tex pak, dan mag je gelijk naar huis, ONVERRICHTE ZAKE! :? Let wel, een gore-tex pak is bij valpartijen niet zo veilig als een leren pak. EN DAT IS WEL JE LEVENSVERZEKERING. Helaas spreek ik uit ervaring!!!

Ik heb ook vernomen dat per 2005 op circuit Zolder een rugprotector verplicht wordt gesteld. Dit jaar doen ze nog niet moeilijk, maar wordt er nog alleen op gewezen.

Over verzekeren, een kennis van ons heeft geinformeerd, omdat Zolder in het buitenland ligt. De vraag was of je dan ziektekosten verzekerd bent en wat verzekerd is (ambulance, opname ed). Dit is volgens VGZ toch volledig gedekt, dus no worry's voor de VGZ klantjes. *D

Overigens moet ik wel een "afstand van verhaal" tekenen op de dag van deelname. Hiermee verklaar je dat je geen rechten hebt als een ander je aanrijd of wanneer je zelf je stuurkunsten ietwat verprutst en een ander de berm in douwd. Dus vallen is ieder zijn eigen rekening.

Mocht je twijfelen, ga gewoon eens een keer kijken. Meestal staan de dagen vermeld, waarop ingeschreven kan worden.

Tegen de tijd dat het 12 mei is geweest, start ik nog wel even een topicje. Als ik dan nog daartoe is staat ben. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan