Circuitbanden-Topic

Klein banden vraagje: Ik heb Supercorsa's SP V3 onder me brommer zitten, normaal ( 15-20 graden buiten) zet ik 2.1 bar voor en 1.9 bar achter koud. Nu heb ik voor het eerst bandenwarmers gekocht en ga ik as maandag naar Zandvoort (voorspelling 10 graden) heeft het nut om de warmers te gebruiken of hou ik ze met mijn ronde tijden toch niet op temperatuur? (2.05 min) en moet ik de druk verhogen? Thanks alvast voor reacties :)
 
Goed bandje hoor. Slijten netjes af. Ik heb er vandaag 1 sessie mee op een half natte baan gereden en 3 sessie op een droge baan. De baan gaf vandaag, zeker in het eerste deel van dag weing grip. Baantenperatuur was zo tussen de 10 en 15 garden.
Al met al toch nog 1:45/1:46* gereden op de s23. (*Zolder)
Met andere woorden, 80 tot 90% van de recreatieve rijders kunnen prima met zo'n band rijden en hebben geen slicks nodig.

Bekijk bijlage 1997485Bekijk bijlage 1997486
Ziet er netjes uit! Met wat voor moois rij je deze tijden?
 
Klein banden vraagje: Ik heb Supercorsa's SP V3 onder me brommer zitten, normaal ( 15-20 graden buiten) zet ik 2.1 bar voor en 1.9 bar achter koud. Nu heb ik voor het eerst bandenwarmers gekocht en ga ik as maandag naar Zandvoort (voorspelling 10 graden) heeft het nut om de warmers te gebruiken of hou ik ze met mijn ronde tijden toch niet op temperatuur? (2.05 min) en moet ik de druk verhogen? Thanks alvast voor reacties :)
Pirelli Supercorsa SP V3
Voor: 2.1/2.4WARM 50 min @ 80c
Achter: 1.7/1.9WARM 50 min @ 80c

Dit staat in mijn notities.
 
Goed bandje hoor. Slijten netjes af. Ik heb er vandaag 1 sessie mee op een half natte baan gereden en 3 sessies op een droge baan. De baan gaf vandaag, zeker in het eerste deel van dag weing grip. Dat was ooknte zien aan se rondetijden van anderen. Baantenperatuur was zo tussen de 10 en 15 graden, afhankelijk van de wolken voor de zon.
Al met al toch nog 1:45/1:46* gereden op de s23. (*Zolder)
Met andere woorden, 80 tot 90% van de recreatieve rijders kunnen prima met zo'n band rijden en hebben geen slicks nodig.

Bekijk bijlage 1997485Bekijk bijlage 1997486
Perfect! Dan heb ik de goede keuze gemaakt. Bandenwarmers op 60 of 80°C?
En Ohja, :)
De bandenspanning, warm:
2.4bar voor (120/70)
2.1bar achter (200/55)
De hele dag deze druk aangehouden?
 
Laatst bewerkt:
Klein banden vraagje: Ik heb Supercorsa's SP V3 onder me brommer zitten, normaal ( 15-20 graden buiten) zet ik 2.1 bar voor en 1.9 bar achter koud. Nu heb ik voor het eerst bandenwarmers gekocht en ga ik as maandag naar Zandvoort (voorspelling 10 graden) heeft het nut om de warmers te gebruiken of hou ik ze met mijn ronde tijden toch niet op temperatuur? (2.05 min) en moet ik de druk verhogen? Thanks alvast voor reacties :)
Juist maandag en tachtig graden voor racebanden, zestig voor straatbanden, dikke Dunlop slicks negentig graden.

Ik heb ook een pitbox maar geen circuitmotor.
Ohlins onderdelen niet leverbaar. -O-
 
Ben je lekker mee.. Gaat je dagje sturen.
En op een beetje niveau.
Heb wel een straatmotor maar die moet nog helemaal nagekeken en ingevoerd worden.
Vooral de vering en het balhoofd vertrouw ik niet helemaal.
Staat ook niet op Supercorsa's o.i.d.
Bovendien staat mijn aanhanger dus op het terrein bij het bedrijf achter een afgesloten hek.
Ik dacht die vandaag zo laat mogelijk weg te trekken want er was nog steeds een kans dat mijn BMW dan ook klaar was (192 km enkele reis).
Maar blijkbaar zijn ze al lang en breed in Assen en wordt er niet gewerkt. Misschien gisteren ook al.
De zaak is gesloten.
 
Ziet er netjes uit! Met wat voor moois rij je deze tijden?
S1000rr :]

Perfect! Dan heb ik de goede keuze gemaakt. Bandenwarmers op 60 of 80°C?

De hele dag deze druk aangehouden?
Bandenwarmers op 80graden. Eerste sessie deze bandendruk aangehouden uit de warmers. Daarna elke sessie even meten. Ik heb er een paar keer wat lucht uitgelaten om deze druk te behouden en deze de hele dag aangehouden.
De banden slijten mooi, voelen prima qua grip, dus geen reden om de druk aan te passen.
 
Prima,zeg ik ook niks van.
Maar kan mijn geld ook maar één keer uitgeven.
Ben jij het goedkoopst, bestel ik wel bij jou.
Zo niet dan bij een ander 🤷‍♀️ :]

Daarom reed je ook met die goedkope hoekiefukkietingh banden uit China :+_O-
Happy China GIF by Li Jingliang
 
Terug
Bovenaan Onderaan