Circuitbanden-Topic

En wat is de gedachte hier achter?

Makelijkste is uitleggen als je op de motor zit. Maar je zakt direct een stuk dieper naast de motor, en je neemt een stuk spanning weg in je benen. Als je je knie uitsteekt tevens geeft het een beter gevoel met de motor en meer grip met de step. Ook met aanremmen kun je beter schrap zetten.

Kijk het filmpje van corser hierboven gepost die kan het beter uitleggen dan ik 😁
 
Makelijkste is uitleggen als je op de motor zit. Maar je zakt direct een stuk dieper naast de motor, en je neemt een stuk spanning weg in je benen. Als je je knie uitsteekt tevens geeft het een beter gevoel met de motor en meer grip met de step. Ook met aanremmen kun je beter schrap zetten.

Kijk het filmpje van corser hierboven gepost die kan het beter uitleggen dan ik 😁

Een half uur was me te lang af 😝
 
Makelijkste is uitleggen als je op de motor zit. Maar je zakt direct een stuk dieper naast de motor, en je neemt een stuk spanning weg in je benen. Als je je knie uitsteekt tevens geeft het een beter gevoel met de motor en meer grip met de step. Ook met aanremmen kun je beter schrap zetten.

Kijk het filmpje van corser hierboven gepost die kan het beter uitleggen dan ik 😁
Het hele idee is eigenlijk om je benen veel meer te gebruiken, zodat je niet aan je stuur gaat lopen hangen. Dat helpt bij aanremmen, insturen, bocht rijden en uitaccelereren... eigenlijk in iedere situatie. Als je met de bal van je voet op de steppie staat heb je eigenlijk heel weinig grip. Met het midden/de hak van de voet kan je je been mooi om de fiets heen klemmen in de bocht en kan je eigenlijk totaal het stuur loslaten zonder van de fiets te vallen (je hangt met je onderlichaam aan de fiets), dit zorgt ervoor dat je geen onnodige druk op je stuur zet.

Je moet dit nu wetende maar een keer op het voetenwerk van de motogp mannen letten, zij doen dit ook (bijna) allemaal perfect.
 
Bij aanremmen duw ik mijn knieen tegen de tank.
Ik heb ook stompgrip
Verder druk ik ook continue op mijn voetsteunen,of ik dat goed doe,weet ik niet 🤔
Ik weet wel dat je met druk van je voeten, je motor van richting kan laten veranderen
 
Laatst bewerkt:
Gister weer dagje Zolder gedaan, scheelt wel als je meer dan 1 keer per jaar naar hetzelfde circuit gaat :)

3,5 seconden van mijn pb gereden, 1 uitschieter naar 1.48.8 en constante ronden van 1.50. Het verhoogde tempo heeft wel zijn weerslag gehad op de achterband, nieuwe band bijna helemaal kapot gereden :X

Het bekende slijt
20190830_172813.jpg
spoor op zolder
 
Toch eens naar je achtershock laten kijken misschien. Ik heb met het zelfde tempo geen slijt spoor in de band. Totdat ik laatst de vering had laten afstellen toen was er op eens wel. De vering terug gezet hoe hij stond en de band slijt weer mooi.
 
Toch eens naar je achtershock laten kijken misschien. Ik heb met het zelfde tempo geen slijt spoor in de band. Totdat ik laatst de vering had laten afstellen toen was er op eens wel. De vering terug gezet hoe hij stond en de band slijt weer mooi.
Hangt ook er vanaf wat zijn rijstijl is, remt hij hem dood om na de bocht hard op de gas te gaan of neemt hij veel snelheid mee door de bocht.
 
Wat toelichting er bij. De eerste paar sessies was de spanning 0,2 bar te hoog als ik binnen kwam, steeds beetje er uit.

De endurance compound waar ik vorige maand met reed had geen slijt spoor, maar ik reed nu gemiddeld 2 tot 3 seconden sneller.

Ik weeg 10 kilo zwaarder dan de vorige eigenaar, die had geen slijt spoor en was nog enkele seconden sneller dan mij. Ik zag nu ook dat de voorkant tegen het einde van de veerweg kwam. Logischerwijs moet de veerspanning zwaarder worden gezet, maar op het circuit zeiden ze dat de achterkant juist zachter moest, nu moest de band het werk van de vering teveel verrichten.
 
Wat hadden ze veranderd?

Ik had wat moeite met de motor omgooien hebben ze de preload ook achter minder hard gezet. Daarna stuurde de motor wel beter maar kreeg ik opeens flinke vreet sporen. Ik hen hem nu ergens tussen de oude en nieuwe instelling gezet. Dus hij staat nu weer harder en nu heb ik geen vreet spoor meer. Van richting veranderen is er niet beter van geworden maar het is een stuk beter als eerst.
 
Heeft iemand ervaring of kennis van deze banden : KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl (ik kan ze voor een stuk minder krijgen in de hardheden medium,soft en super soft)
Ze zullen wel een stuk minder zijn als de superbike SC2 waar ik nu mee rijd,maar hoeveel minder?:?
Ik heb de banden "in mijn handen gehad op de intermot te keulen,en de "feel"beviel me wel.
Mijn ronden tijden zijn dermate matig dan ik de indruk heb dat zelf dit rubber het kan bolwerken:+
roept U maar:t

Liefst geen horror verhalen zonder fundering;)

Nou daar gaat ie dan 🤗

Ondertussen in 2 dagen 7 sessies met dit setje gereden.(kingtyre 180/60 en 120/70)
Hardheid : medium
3 sessies zolder en 4 sessies mettet.
Rondetijden zolder 2:01 en mettet 1:21 (beide gereden met enige gereserveerdheid😜😇),met mijn andere banden, pirelli's superbike SC02 achter SC01 voor zolder 1:58 en 1:19mettet.
Dit zijn dus matige tijden.🤗
Motor : daytona 675
Ik heb gereden met banden warmers en spanningen ,warm dus ,van 1.8 bar achter en 2.2 bar voor.
Let op !! volg hierin niet de drukken die XL moto(zeker achter niet,veel te laag) opgeeft maar de volgende (die bijna overeen komen met pirelli)

"I asked our factory's professional technicians that the rear tire pressure can reach rear 1.7 bar (cold tyres) & rear 2.0 bar (hot tyres)"

"Please be informed that the front tire pressure can reach1.8~2.1 bar (cold tyres) & 2.0~2.4 bar (hot tyres). "




Eerste indruk,indrukwekkend goed👌
Sturen heel neutraal in en houden de gekozen lijn zeer goed vast.
Bij hard aan remmen geven ze geen krimp,geheel controleerbaar.(misschien dat de achter band iets wat glijd,waar de pirelli wat meer begint te stempelen (geen slipperclutch))
Geven bij ,evenentuele stapjes zetten goede feedback en waarschuwen dus tijdig.
Banden zijn zeker niet hard (mijn indruk hetzelfde als SC02 pirelli)
Bocht in remmen : geen probleem
Grip zeer goed.
Voorband iets boller dan pirelli (iets meer schaamrand op voorband)

Al met al ,met mijn rondetijden en dus tempo is er weinig verschil te bemerken met mijn pirelli's😳
Ik heb het vermoeden dat wat lagere tijden ook nog makkelijk haalbaar zijn met deze banden.
Grens weet ik niet,want daar kom ik bij lange na niet 😉

Ik heb alweer een achterband gekocht voor 68 euro.🤗 (dot 1118 )

Voor diegenen die het aandurven en geen geweldige rondetijden rijden doe je er je voordeel mee.😁
Diegene die die chinese meuk niet willen,veel lagere rondetijden rijden,en talent hebben🙃voorbij laten gaan😉,(of niet😜)

IMG-20190902-WA0005.jpeg
IMG-20190902-WA0003.jpeg
IMG-20190902-WA0001.jpeg


Na zolder
IMG_20190911_174503.jpg
IMG_20190911_174458.jpg


Gisteren,na mettet


Slijtage en tekening,kort er mee gereden,maar ziet er,volgens mij, goed uit
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde eigenlijk het onderwerp blauwe gloed op de banden eens aanhalen. Ik heb gezocht met de zoekfunctie maar ik vind er niet veel van terug.

Wat is jullie mening over een blauwe gloed op de banden, meestal een beetje op de rand na een dagje circuit. Sommige zeggen dat het geen kwaad kan, sommige zeggen dat de banden hierdoor glad worden ivm de oliën en dergelijke. Ik weet dat mensen de bandenwarmers na de laatste sessie er even op doen (zonder stroom) om ze rustig te laten afkoelen om het te voorkomen.

Wat is jullie mening?
 
Naar mijn gevoel wordt de band er niet glad van. Het is echter wel olie, die de band zacht hoort te houden, die er nu uit is gelopen. Probeer de band idd af te laten koelen in de warmers, dan koelt hij rustiger af en komt er minder/geen olie uit en kan je band meer heatcycles mee.
 
De banden van mij hebben ook een blauwe gloed. Ze zijn inmiddels 5 jaar oud en de motor staat ongeslagen in een schuur met plat dak (zomers erg warm). +20 keer 20 minuten gereden op Assen. Paar weken terug nog prima grip op Assen maar dan rij ik ook niet al te hard a 2:05 op assen.
 
Nou daar gaat ie dan 🤗

Ondertussen in 2 dagen 7 sessies met dit setje gereden.(kingtyre 180/60 en 120/70)
Hardheid : medium
3 sessies zolder en 4 sessies mettet.
Rondetijden zolder 2:01 en mettet 1:21 (beide gereden met enige gereserveerdheid😜😇),met mijn andere banden, pirelli's superbike SC02 achter SC01 voor zolder 1:58 en 1:19mettet.
Dit zijn dus matige tijden.🤗
Motor : daytona 675
Ik heb gereden met banden warmers en spanningen ,warm dus ,van 1.8 bar achter en 2.2 bar voor.
Let op !! volg hierin niet de drukken die XL moto(zeker achter niet,veel te laag) opgeeft maar de volgende (die bijna overeen komen met pirelli)

"I asked our factory's professional technicians that the rear tire pressure can reach rear 1.7 bar (cold tyres) & rear 2.0 bar (hot tyres)"

"Please be informed that the front tire pressure can reach1.8~2.1 bar (cold tyres) & 2.0~2.4 bar (hot tyres). "




Eerste indruk,indrukwekkend goed👌
Sturen heel neutraal in en houden de gekozen lijn zeer goed vast.
Bij hard aan remmen geven ze geen krimp,geheel controleerbaar.(misschien dat de achter band iets wat glijd,waar de pirelli wat meer begint te stempelen (geen slipperclutch))
Geven bij ,evenentuele stapjes zetten goede feedback en waarschuwen dus tijdig.
Banden zijn zeker niet hard (mijn indruk hetzelfde als SC02 pirelli)
Bocht in remmen : geen probleem
Grip zeer goed.
Voorband iets boller dan pirelli (iets meer schaamrand op voorband)

Al met al ,met mijn rondetijden en dus tempo is er weinig verschil te bemerken met mijn pirelli's😳
Ik heb het vermoeden dat wat lagere tijden ook nog makkelijk haalbaar zijn met deze banden.
Grens weet ik niet,want daar kom ik bij lange na niet 😉

Ik heb alweer een achterband gekocht voor 68 euro.🤗 (dot 1118 )

Voor diegenen die het aandurven en geen geweldige rondetijden rijden doe je er je voordeel mee.😁
Diegene die die chinese meuk niet willen,veel lagere rondetijden rijden,en talent hebben🙃voorbij laten gaan😉,(of niet😜)

Bekijk bijlage 1426883Bekijk bijlage 1426884Bekijk bijlage 1426885

Na zolder
Bekijk bijlage 1426886Bekijk bijlage 1426887

Gisteren,na mettet


Slijtage en tekening,kort er mee gereden,maar ziet er,volgens mij, goed uit

Respect.

Als je het niet probeert weet je het niet maar ik laat ze even gaan.
Ik rij op Zolder dan ook 14 en Mettet 7sec sneller, als iemand ze geeft en wissel kosten betaald zou ik ze misschien testen maar ik durf het niet aan op een racedag ofzo ;)
 
Ben er niet zeker van of dit helemaal de juiste plek is voor mij vraag, maar jullie kunnen me vast adviseren. De laatste 5 jaar ben ik af en toe vinden op de circuits in Nederland. Vorig naar reed ik met een gsxr600 K2 en sinds dit jaar een Tuono 1000 R van 2006. De GSXR was voorzien van PP3 banden, de Tuono van PP2 banden. Ik ben geen snelheidsmonster, maar ik zou graag wat anders proberen. De PP2 geven weinig waarschuwing en de PP3 gaven weinig gevoel. Vering van beide motoren was op orde, banden spanning zullen de meningen over verschillen, heb denk ik de adviezen uit het veld zo veel mogelijk opgevolgd.

Ik denk dat mijn vraag is: in welke richting moet ik gaan zoeken? Banden met een harder karkas, zachter compound, niet zeuren en geld investeren in tracks days? De Michelins geven me niet het vertrouwen en gevoel dat ik zoek. Iemand advies?
 
Terug
Bovenaan Onderaan