Circuitbanden-Topic

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
4.071
21
39
breskens
Als je band 0,2 bar te hoog staat tijdens het rijden, dan kan er al vreemde en niet passende slijtage voorkomen. De ene band is er gevoeliger voor dan de ander. De D212 is er helaas wat gevoeliger voor.

Ingaande en uitgaande demping moet zeker harder als je zwaarder bent. Zeker als het een straatsetup is. Maar zou ook zeker bijpassende veren laten monteren. Met 102kg moet je standaard vering eigenlijk altijd onderin remmen als je volle bak remt. En waarschijnlijk gaat hij ook flink wijd lopen als je nu bocht uit flink op het gas gaat omdat er een te zachte veer achter op zit.
Dat valt wel mee. Vorige eigenaar weegt in de 90 kilo en heeft in elk geval de voorvering daarop aangepast.
 

Fast Forward

MF veteraan
26 mei 2002
6.502
28
40
Den-Haag
Bezoek site
Als je band 0,2 bar te hoog staat tijdens het rijden, dan kan er al vreemde en niet passende slijtage voorkomen. De ene band is er gevoeliger voor dan de ander. De D212 is er helaas wat gevoeliger voor.

Ingaande en uitgaande demping moet zeker harder als je zwaarder bent. Zeker als het een straatsetup is. Maar zou ook zeker bijpassende veren laten monteren. Met 102kg moet je standaard vering eigenlijk altijd onderin remmen als je volle bak remt. En waarschijnlijk gaat hij ook flink wijd lopen als je nu bocht uit flink op het gas gaat omdat er een te zachte veer achter op zit.
Als je zwaarder bent veert de vering moeilijker uit. Dus dan juist minder uitgaande demping instellen.
Meer ingaand en veervoorspanning helpt maar het beste is de juiste zwaarte veren gaan zoeken.
 
  • Like
Waarderingen: NoStra

Jelle09

Rookie
28 dec 2014
22
0
26
Ik heb geprobeerd wat te zoeken met de zoekfunctie maar krijg niet of weinig resultaat.
Zijn er hier mensen met ervaring met de Conti Slicks?
Huidige banden zijn Pirelli's, snelste tijd is 1.58 op Assen en hoop dit jaar weer wat seconden eraf te rijden natuurlijk.
Alleen merk ik ook nu al dat de bandenslijtage ook harder gaat, en de Pirelli's zijn natuurlijk vrij prijzig. Contis zijn wat goedkoper, maar lees er weinig ervaringen over.
Iemand die mij hier wat meer er over kan vertellen?
 

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
4.071
21
39
breskens
Als je zwaarder bent veert de vering moeilijker uit. Dus dan juist minder uitgaande demping instellen.
Meer ingaand en veervoorspanning helpt maar het beste is de juiste zwaarte veren gaan zoeken.
Met minder uitgaand komt hij toch helemaal niet meer terug geveerd?
 

jbt

MF veteraan
11 mrt 2009
2.067
288
Tilburg
Ik heb geprobeerd wat te zoeken met de zoekfunctie maar krijg niet of weinig resultaat.
Zijn er hier mensen met ervaring met de Conti Slicks?
Huidige banden zijn Pirelli's, snelste tijd is 1.58 op Assen en hoop dit jaar weer wat seconden eraf te rijden natuurlijk.
Alleen merk ik ook nu al dat de bandenslijtage ook harder gaat, en de Pirelli's zijn natuurlijk vrij prijzig. Contis zijn wat goedkoper, maar lees er weinig ervaringen over.
Iemand die mij hier wat meer er over kan vertellen?
Ik heb met conti gereden en ben er erg tevreden over.
Mijn pr is slechts een lage 1.59 op Assen dus weet niet hoe de slijtage is wanneer je een stuk sneller bent, maar met mijn tijden valt de slijtage erg mee.
Ik heb er nog een paar liggen en die bewaar ik voor de volgende circuitmotor
 

Jelle09

Rookie
28 dec 2014
22
0
26
Dankje voor je reactie. Geven ze ook goede feedback? Waarschuwen etc? Heb je medium of de soft?
 

jbt

MF veteraan
11 mrt 2009
2.067
288
Tilburg
Heb medium achter en zacht voor.

Ben nog niet in de situatie gekomen van feedback of waarschuwen.

Of ik ben er nog niet snel genoeg voor, of ik heb het gewoon niet gemerkt.

Rij ook met pirelli supercorsa SP en die voel ik wel eens gecontroleerd glijden
 

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
6.589
47
27
Noord-Holland
Heren

Heb nog een nieuwe Racetec K3 voorband liggen.
Wil deze dit seizoen gaan gebruiken voor de ZAC, rondetijd 1.56, of zouden jullie eerder een K2/K1 steken bij deze tijden?
 

Heuveltje

MF veteraan
29 nov 2005
1.024
75
46
Beegden
Heren

Heb nog een nieuwe Racetec K3 voorband liggen.
Wil deze dit seizoen gaan gebruiken voor de ZAC, rondetijd 1.56, of zouden jullie eerder een K2/K1 steken bij deze tijden?
Troy Corser rijdt er 1.48 mee op een standaard BMW bij Racing School Europe :]
 

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
6.589
47
27
Noord-Holland
Helaas kan ik nog niet rijden als Troy en heb geen S1000RR. Toch wel even een wat betere basis dan een ouwe standaard ZX6 :)

Maar ik kijk wel even, het zou moeten kunnen.
 

solex

MF veteraan
20 okt 2002
7.019
529
Zutphen
Bezoek site
Hou die K3 voor als het wat kouder is (voorjaar/najaar)..........of ochtendtrainingen.
1e rondje niet al te abrupt of op de max. remmen en dan kom je wel een eind.

Maar met die rondetijden zou ik wel eerder een K2/K1 steken.
 

Dark0z

MF veteraan
12 feb 2006
1.097
15
Waar halen jullie je plakloodjes vandaan eigenlijk? Kan niet echt veel adresjes vinden voor zwarte. Hetgeen wat ik vind lijkt mij wat prijzig voor wat gewicht
 

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
4.071
21
39
breskens
Is het nog altijd zo dat je bij Pirelli best de combi sc1 voor / sc2 achter hebt, en bij Metzeler K0 voor en K1 achter (SC's en RR's)?
 

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
68.283
6.071
Doetinchem (om en nabij)
royracing185.jimdo.com
Facebook
link
Instagram
link
Heren

Heb nog een nieuwe Racetec K3 voorband liggen.
Wil deze dit seizoen gaan gebruiken voor de ZAC, rondetijd 1.56, of zouden jullie eerder een K2/K1 steken bij deze tijden?
Kan prima, ik heb met de Supercorsa BSB (schijnt SC2,6 te zijn zeg maar) 1:50 te gereden en heet ook geen Corser 😝

Hou die K3 voor als het wat kouder is (voorjaar/najaar)..........of ochtendtrainingen.
1e rondje niet al te abrupt of op de max. remmen en dan kom je wel een eind.

Maar met die rondetijden zou ik wel eerder een K2/K1 steken.
Maar wel eens met Solex.


Waar halen jullie je plakloodjes vandaan eigenlijk? Kan niet echt veel adresjes vinden voor zwarte. Hetgeen wat ik vind lijkt mij wat prijzig voor wat gewicht
Gewoon plaklood en zwarte stift erop.