Circuitbanden-Topic

I know..
Maar wat is het nut van een slick zonder warmer ? Je gaat toch niet met slicks op straat rijden.
Heel leuk dat ze het zo adverteren maar ik zie het pluspunt/ voordeel er niet van.

Het omdraaien van het wiel vind ik dan wel weer leuk maar ik had eigenlijk gedacht dat dat met een andere slick ook wel kon ?!
Het is misschien gewoon voor hobbyrijders die misschien geen warmers hebben.
 
Ik heb de Compk achterband eens gebruikt om te trainen, zijn prima banden en slijten nauwelijks. Aangezien ik normaal op Bridgestone rij had ik veel onrust vanwege het zachte karkas van een Pirelli/ Metzeler (Bridgestone is veel harder).
Voordeel van een slick is dat deze minder vreten dan de profielbanden, voordeel van een profielband is dat je deze nog kunt verkopen mits niet helemaal opgebruikt.
 
Ik heb de Compk achterband eens gebruikt om te trainen, zijn prima banden en slijten nauwelijks. Aangezien ik normaal op Bridgestone rij had ik veel onrust vanwege het zachte karkas van een Pirelli/ Metzeler (Bridgestone is veel harder).
Voordeel van een slick is dat deze minder vreten dan de profielbanden, voordeel van een profielband is dat je deze nog kunt verkopen mits niet helemaal opgebruikt.

Ik gebruikte ze wel op omdat ik simpelweg niet iemand stoer wil laten doen met zwaar afgeragde banden die eigenlijk op de weg niets te zoeken hebben. (Met het risico van niet goed warm worden en onderuit gaan)

Dit jaar k1 Metzeler slicks 😈
Iemand hier toevallig al een handig temperatuur-druk schema voor?
 
Heej, een classic :t mag ik vragen op wat voor classic je rondscheurt? En wat voor banden?

zxr.jpg


Metzeler interact m5.,super in de regen
Dit jaar ga ik de metzeler m7 interact eens proberen
 

Maakt K1-K2-K3 nog verschil? En ik rij met 180/60 niet 55.

Is warm, bandenwarmer warm of net van het circuit warm?
Metzeler Racetec RR Slick 120/70 R 17 koud 2,1 en warm 2,3
Metzeler Racetec RR Slick 180/55 R 17 koud 1,6 en warm 1,8


Zou mooi zijn als iemand een lijstje heeft met welke spanningen bij welke temperaturen, maar bedankt!
 
Ik rij al best lang Metzler k2 achter en k1 voor. Bij een warme dag achter 1.55 koude dag 1.7 achter. Voor altijd 2.3 wel altijd gemeten na het rijden direct warm van de baan. Voor schrijven ze best een hoge spanning alla pirreli voor (maar dat is logisch)

O ja de levens duur is goed maar vind wel dat de drop in grip redelijk snel is maar daarna constant
 
  • Leuk
Waarderingen: Also
Tijdje terug hadden we het hier over houding op de motor. Dit is wel een interessant kanaal met veel tips die ik niet kende

Sommige video's moet je ondertiteling aanzetten maar meeste is in Engels.

Met de tips van het topic geprobeerd houding te verbeteren en hang er wel al iets verder naast :t

20190830nr082-actiefoto_MSZ-0712.jpg
 
Naska is idd een leuke vent en heeft leuke uitleg maar begint inmiddels helaas ook een boel troep online te gooien.
 
Het blijft natuurlijk ook lastig om elke week nieuwe informatieve content online te zetten.
Maar hij heeft inderdaad een hoop zinvolle filmpjes gemaakt en gedeeld. Die serie met 25 tips is indd wel een aanrader om eens te kijken.
 
Het blijft natuurlijk ook lastig om elke week nieuwe informatieve content online te zetten.
Maar hij heeft inderdaad een hoop zinvolle filmpjes gemaakt en gedeeld. Die serie met 25 tips is indd wel een aanrader om eens te kijken.
Dan maar niet elke week posten. Kwaliteit > Kwantiteit
 
Idd, dan maar wat minder vaak.
Maar ik snap het van zijn kant ook wel, het is inmiddels deels zijn inkomen en bij elke video word dat inkomen meer..
 
Heb er een half seizoen mee op straat ( zeer sportief ) en mee op assen gereden, helaas nog nooit met slicks
Ik vind het een fantastische band vergeleken met alles wat ik hiervoor heb gereden moet er alleen bij opmerken dat je ze wel echt warm moet rijden ( warmen niet zo snel op als normale straatband, logisch..)

Qua grip echt niets op aan te merken, feedback is ook super,.
Met de zx10r nog geen 1 stapje opzij gezet terwijl dat met andere banden wel gebeurde
 
Ik wil een nieuw setje Pireli slicks kopen maar wil wel graag dat ze van dit jaar zijn. Weet iemand websites waar je dat kunt zien? Het is voor mij alweer een tijdje geleden dus ben er een beetje uit. Alvast dank.
 
Ik wil een nieuw setje Pireli slicks kopen maar wil wel graag dat ze van dit jaar zijn. Weet iemand websites waar je dat kunt zien? Het is voor mij alweer een tijdje geleden dus ben er een beetje uit. Alvast dank.
Als je ze via internet koopt kun je dat niet zien. Maar ik heb nog nooit banden met een DOT veel ouder dan een jaar gehad via internet.
 
Iemand een idee of je de Compk achterband kan combineren met een Racetec RR voorband, en zo ja welke compound? Zal toch wel dezelfde vorm hebben als de compk voorband? Wilde net bestellen, maar de Compk voorband kan je nergens krijgen.

Alsnog gevonden bij race-shop.nl. Maar ik lees dit topic enkele pagina's terug en zie nu dat de 'TD' de opvolger is voor de CompK, vandaar dat ze bijna niet meer verkocht worden. Deze nu ook in 190 dus dat gaat hem worden.

Overigens bijzonder dat je de nieuwe band niet eens kan terugvinden op de website van Metzeler.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een nieuw setje Pireli slicks kopen maar wil wel graag dat ze van dit jaar zijn. Weet iemand websites waar je dat kunt zien? Het is voor mij alweer een tijdje geleden dus ben er een beetje uit. Alvast dank.
Bij GP-reifen.com staat het er wel vaak bij als de DOT ouder dan een jaar is, maar geen idee in hoeverre dat een garantie is dat je altijd nieuwe ontvangt.
 
28 maart ga ik de eerste maal op circuit rijden. Na wat research online heb ik een setje Pirelli diablo rosso corsa II besteld. Aangezien ik met dezelfde banden ook op weg ga rijden was dit volgens het web een goeie keuze.

Iemand hier ervaring mee? Ook qua bandenspanning weet ik niet goed waar ik moet beginnen (1998 gsxr750 met 120/70 & 190/55)
 
Bandenspanning is heel erg afhankelijk van het weer en je ronde tijden, dit zal nog niet zo heel snel zijn verwacht ik dan en zou ik adviseren om voor een tiende zachter te gaan en achter 2 a 3 tienden afhankelijk wat je normale spanning is.
 
28 maart ga ik de eerste maal op circuit rijden. Na wat research online heb ik een setje Pirelli diablo rosso corsa II besteld. Aangezien ik met dezelfde banden ook op weg ga rijden was dit volgens het web een goeie keuze.

Iemand hier ervaring mee? Ook qua bandenspanning weet ik niet goed waar ik moet beginnen (1998 gsxr750 met 120/70 & 190/55)

Geen ervaring met deze banden, maar eerste keer op circuit (als het al doorgaat i.v.m. het virus) gewoon aanhouden wat de fabrikant voorschrijft voor straatgebruik, kan niet misgaan :t Ga je meteen vrij rijden of is het in cursusverband?
 
Het is in principe vrij rijden, maar er zijn enkele instructeurs aanwezig die je kan aanspreken voor hulp, voorrijden, ze filmen je en bespreken achteraf bepaalde dingen. Organisatie is circuitfun. Maar het virus kan gerust roet in het eten gooien...
 
Terug
Bovenaan Onderaan