Circuitbanden-Topic

rosso corsa 1/2? En volgens mijn zijn de rosso corsa's al redelijk budget gezien deze redelijk lang mee gaan.

Levensduur van compk's is overigens minder goed als je er een 1000cc op los laat, ik rijd vrij vloeiend en deed meestal 3 dagen met een achterband ;). Omdat de compk's duurder zijn geworden en ik niets vond over de TD's ben ik geswitched naar V02's en die lijkt na 2 dagen Assen ongeveer op de helft te zijn (waarvan 10 sessies droog, tempo 1:55-2:00). Plus ik vind vooral de voorband prettiger aanvoelen dan een pirelli/metzeler.
 
Laatst bewerkt:
rosso corsa 1/2? En volgens mijn zijn de rosso corsa's al redelijk budget gezien deze redelijk lang mee gaan.

Levensduur van compk's is overigens minder goed als je er een 1000cc op los laat, ik rijd vrij vloeiend en deed meestal 3 dagen met een achterband ;). Omdat de compk's duurder zijn geworden en ik niets vond over de TD's ben ik geswitched naar V02's en die lijkt na 2 dagen Assen ongeveer op de helft te zijn (waarvan 10 sessies droog, tempo 1:55-2:00). Plus ik vind vooral de voorband prettiger aanvoelen dan een pirelli/metzeler.

Rosso corsa uit 2017, dus de voorganger van rosso corsa 2 :) moet zeggen dat ze redelijk lang meegaan met mijn tempo maar ik heb geen andere indicatie vandaar dat ik even aan het pijlen ben
 
Rosso corsa uit 2017, dus de voorganger van rosso corsa 2 :) moet zeggen dat ze redelijk lang meegaan met mijn tempo maar ik heb geen andere indicatie vandaar dat ik even aan het pijlen ben
Dat zijn toch geen extreem dure banden, als ze ook nog eens vrij lang meegaan weet ik niet hoe je dan nog veel kosten kunt gaan besparen?
 
Als ze ook nog 2e hands zijn is dat volgens mij ongeveer de allergoedkoopste manier om te rijden qua banden, het zijn 'snelle' banden, redelijk goedkoop en gaan lang mee. Evt. kun je ze nog combineren met een sportievere voorband, SC1/2 oid, die kun je vaak wel 2e hands ergens vinden.

Overigens is circuit rijden niet helemaal de juiste hobby als je echt op de centen let, maar goed, ieder zo zijn ding.
 
Nu heb ik een setje pirelli diablo rosso corsa 2. Welke spanning raden jullie aan met bandenwarmers?

Ik begreep van de marshall dat zij zelf koud 2.2 en 1.9 doen. Wat zou het dan moeten zijn als je bandenwarmers gebruikt?
 
Zet ze op 2,2 en 1,9 voordat je de bandenwarmers aanzet *D als ze een uur in de warmers hebben gezeten meet je nog een keer en die waardes schrijf je op en post je hier.
 
IMG_20200620_181813.jpg


Kingtyre na 4 dagen 🤗
 
Welke ervaring hebben jullie met regenbanden op een 600cc? Maat 180 is blijkbaar bijna niet meer te vinden.
Een 190 dan maar? Wat is jullie mening?
 
Welke ervaring hebben jullie met regenbanden op een 600cc? Maat 180 is blijkbaar bijna niet meer te vinden.
Een 190 dan maar? Wat is jullie mening?

190 is standaard,achter
Michelin power rain,als op rails 👍
 
Laatst bewerkt:
Welke ervaring hebben jullie met regenbanden op een 600cc? Maat 180 is blijkbaar bijna niet meer te vinden.
Een 190 dan maar? Wat is jullie mening?

De bandenboer op het circuit had (toen ik m'n regenbanden kocht) alleen maar (Pirelli) 190 liggen. Pirelli maakt niet eens (meer?) 180 regenbanden (wel 160 en 200). Maar het paste op mijn PC37 en na een rondje wennen aan het stuurgedrag (toch anders dan slicks😂 en 180/60 vs 190/60 zal ook nog meespelen) niks dan vertrouwen en plezier ervan gehad.
 
De bandenboer op het circuit had (toen ik m'n regenbanden kocht) alleen maar (Pirelli) 190 liggen. Pirelli maakt niet eens (meer?) 180 regenbanden (wel 160 en 200). Maar het paste op mijn PC37 en na een rondje wennen aan het stuurgedrag (toch anders dan slicks😂 en 180/60 vs 190/60 zal ook nog meespelen) niks dan vertrouwen en plezier ervan gehad.

eerste x dat ik met regenbanden reed de eerste 2 rondjes had ik iets van. Wtf rijdt dit bescheten !! Was bijna naar binnen gegaan maar toen begon er gevoel in te komen en ging het best prima in de regen
 
Nu heb ik een setje pirelli diablo rosso corsa 2. Welke spanning raden jullie aan met bandenwarmers?

Ik begreep van de marshall dat zij zelf koud 2.2 en 1.9 doen. Wat zou het dan moeten zijn als je bandenwarmers gebruikt?

Net gekeken bij mij rosso corsa 2
garage temp 20 graden
Bandenwarmers op 80 graden
Voorband komt dan op 2.4
Achter 2.2
 
Laatst bewerkt:
hallo allen,
ik heb een vraag over bandendruk.
de vraag zal vast al vaker zijn gesteld....maar ik kon het niet vinden. (behalve algemene info)
wat is een goede bandendruk om mee te beginnen voor pirelli sc2 achter en sc1 voor?
ik heb bandenwarmers, rijdt rond de de 2:06 op assen. (maar doet moet nu sneller kunnen ;) )
1000 cc twin (vtr sp1)
alvast bedankt.
 
hallo allen,
ik heb een vraag over bandendruk.
de vraag zal vast al vaker zijn gesteld....maar ik kon het niet vinden. (behalve algemene info)
wat is een goede bandendruk om mee te beginnen voor pirelli sc2 achter en sc1 voor?
ik heb bandenwarmers, rijdt rond de de 2:06 op assen. (maar doet moet nu sneller kunnen ;) )
1000 cc twin (vtr sp1)
alvast bedankt.

Mooie fiets 👍

Ik denk hetzelfde als de slicks,
Pirelli
Voor : koud : 2.2 Warm : 2.4 Bar
Achter :koud : 1.7 warm : 1.8 Bar
 
Is er sowieso niet een document waar de meest voorkomende circuit banden met drukken instaan? Dacht dat ik een keer zoiets gezien had.
 
Voor mijn Srad ben ik opzoek naar bandjes om het circuit op te gaan. Ik heb de machine enigszins budget opgebouwd dus voor de banden zou dit ook mogen maar is niet vereist. Zou ik met Pilot Powers nog uit de voeten kunnen? Echt snelle tijden rij ik nog niet. Andere opties die ik gevonden had maar wel duurder en een andere catergorie zijn Sportsmart TT, Bridgestone S22 of de Diablo Rosso Corsa 2. Op mijn wegmotor liggen Conti RoadAttack 3 en die gingen best aardig op Assen de laatste keer.
 
Zelf heb ik de Diablo Rosso Corsa 2 en rij hiermee 2:02 op assen (afgelopen vrijdag/zaterdag, erg warm 30a31 graden) met een 600f uit 1999. Zelf ben ik niet zodanig ervaren dat ik iets over grip kan vertellen maar ik heb tot zover volle vertrouwen in de banden en het gevoel dat ik nog meer eruit kan halen. De Marshall tijdens een CRT dag zag ik ook met rosso corsa 2 en die doen qua bandendruk koud 2.2 voor en achter 1.9 bar
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn Srad ben ik opzoek naar bandjes om het circuit op te gaan. Ik heb de machine enigszins budget opgebouwd dus voor de banden zou dit ook mogen maar is niet vereist. Zou ik met Pilot Powers nog uit de voeten kunnen? Echt snelle tijden rij ik nog niet. Andere opties die ik gevonden had maar wel duurder en een andere catergorie zijn Sportsmart TT, Bridgestone S22 of de Diablo Rosso Corsa 2. Op mijn wegmotor liggen Conti RoadAttack 3 en die gingen best aardig op Assen de laatste keer.
Niet doen,deze banden waarschuwen slecht als ze te warm worden,met alle gevolgen van dien.
Been there done that 😕
 
Terug
Bovenaan Onderaan