Waarom 190 op een 600?
Ik rij met de k1 Metzeler slicks 180/60 en pr 1:47.6. Rij 8 tot 12 sessie met de achterband.
Ik rij met de k1 Metzeler slicks 180/60 en pr 1:47.6. Rij 8 tot 12 sessie met de achterband.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Begreep namelijk dat ze volgens mij in de idc met 190 rijden. Wil dat toch is proberen of dat nou zoveel anders rijd. Zij doen het denk ik niet zomaarWaarom 190 op een 600?
Ik rij met de k1 Metzeler slicks 180/60 en pr 1:47.6. Rij 8 tot 12 sessie met de achterband.
De 600? Of de 1000?Begreep namelijk dat ze volgens mij in de idc met 190 rijden. Wil dat toch is proberen of dat nou zoveel anders rijd. Zij doen het denk ik niet zomaar
Meer om te kijken en te voelen of de rijeigenschappen verbeteren.De 600? Of de 1000?
Maar wat is de gedachte erachter?
Ik bedoel waarom die IDC jongens ermee rijden. Effectief leg je een band op een velg waar hij niet op hoort dus de ronding van de band gaat afwijken. Zal me op de weg niet boeien maar op circuit wel?Meer om te kijken en te voelen of de rijeigenschappen verbeteren.
Daar kan ik je geen antwoord op geven, vandaar dat ik zelf het wil ervaren hoe het rijd.Ik bedoel waarom die IDC jongens ermee rijden. Effectief leg je een band op een velg waar hij niet op hoort dus de ronding van de band gaat afwijken. Zal me op de weg niet boeien maar op circuit wel?
Slijtage patroon is perfect.
180/55 vs 180/60 kan ik niet over meepraten, maar dat je de hele band gebruikt is prima, daar zal denk ik met een 180/60 niet veel aan veranderen..
Slijtage indicator zit er in elk geval niet voor niks... Misschien dat je met deze nog een sessie kan doen, maar veel meer zal 't niet zijn.
4 dagen is (idd) niet heel erg lang... Maar op zich ook weer niet zo heel gek.
Ligt ook een beetje aan hoe lomp je met 't draaiende hendeltje omgaat natuurlijk..
Meer rubber op het asfalt onder hellingshoek.Ja hoorde ik ook Niels. Sinds dit jaar rijden de 600's op Pirelli slicks 190 breed. In essentie supercorsa's zonder profiel.
Asfalt te ruw en asfalt-temperatuur te laag voor een k0?Hoi luitjes,
Ik heb zondag in 3 racejes een metzeller k0 redelijk aan gort gereden.
Bandenspanning 1.6Bar
Buitentemp: 22 graden ofzoiets
Baantemp: 35C?
Rondetijd 1:48.926
Totaal aantal rondjes op deze band: 26
Wat gaat hier mis? Spanning te laag of is het een vering kwestie. Of is dit inherrent aan het feit dat het een K0 is?
Ik heb de vraag of de slijtindicatoren puur bedoeld zijn voor het bepalen van straat legaliteit ook bij Metzeler neergelegd, maar nog geen reactie gehad.De racetec rr k3 is nog net een straat legale band, wat je er op straat mee moet zou ik niet weten, maar op straat is een minimale hoeveelheid profiel natuurlijk wel een vereiste.
Daarom vraag ik me af of die slijtage indicator daar niet voor bedoeld is.
En het zal er ook zeker aan liggen hoe snel en hard je weer op het gas gaat na een bocht, maar hoewel ik tevreden ben met mijn tijden tot nu toe ben ik echt nog geen top rijder.
En als ik de band vergelijk met de Metzeler CompK banden van een circuit maatje die meestal een net iets hoger tempo heeft als ik zelf en de betreffende banden al meer dagen heeft gebruikt, dan kan hij daar nog best een poos mee vooruit. En ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat het compound van de CompK en de racetec rr k3 redelijk overeen komt.
Madijk, je komt pas achter de Haarbocht de baan op
En bandenwarmers is ook geen moeite.
Als je eenmaal in de vingers hebt om ze op-/af te leggen is het erg fijn.
Je kan letterlijk de pits uit, haarbocht knie aan de grond leggen en meteen füll gazz gaan
Eerste sessie 10min warm draaien, eerste ronde ietsje mak aan. Rest van de dag vlammen.Heb je ook een olie warmer?
Met koude motor vol gas doe ik niet graag, dus die 1-2 rondes opwarmen storen me niet.
Zeker in de eerste sessie moet ik even mijn positie en flow zoeken op de motor.
Ieder z'n ding :p als ik echt snel wordt zullen het ook raceslicks en bandenwarmers worden.
Idd erg snel, ik rij met een k1 slick al 3 dagen en sneller.Hallo allemaal,
Vorig jaar in juni ben ik begonnen met circuit rijden op een Honda CBR600RR PC40 uit 2007.
Voor m'n eerste circuit dag heb ik daar toen een nieuwe set Metzeler racetec rr k3 banden op gelegd.
Ik ben vorig jaar eerst begonnen met instructie dagen, daarvan was er maar 1 droog en ik heb daarna nog 4 dagen met instructie gedaan op regenbanden.
Sinds dit jaar ben ik begonnen met vrij rijden. De Metzelers hebben er nu in totaal 4 dagen op zitten:
19-6-2020 Circuit Zolder, 3 sessies instructie en 2 sessies vrij rijden, snelste ronde: 2:08.839
16-6-2021 Circuit Zolder, 5 sessies vrij rijden, snelste ronde: 1:56:813
8-7-2021 Circuit Mettet, 6 sessies vrij rijden, snelste ronde: 1:21.134
9-7-2021 Circuit Mettet, 6 sessies vrij rijden, snelste ronde: 1.19.358
De achterband is nu aan de rechterkant al gesleten tot op de slijtage indicator in het profiel.
Als dit betekend dat de band nu moet worden vervangen, dan vind ik dat deze band (op mijn niveau) erg snel aan vervanging toe is.
Of zit die slijtage indicator er alleen op om te bepalen in hoeverre de band nog straat legaal is? Kan ik deze band bijvoorbeeld blijven gebruiken tot het profiel ook is weggesleten?
Ik vind het verder overigens een fijne band, ik heb tot op heden nog geen gekke dingen zoals glijden o.i.d. gemerkt.
Bekijk bijlage 1653006
Bekijk bijlage 1653007
Verder rijd ik nu met de maat 180/55 ZR17, op de foto's is te zien dat de band helemaal tot op de rand gebruikt wordt, zou het wellicht ook verstandiger zijn om de volgende keer een 180/60 ZR17 te nemen?
Alvast dank voor jullie reacties!
Welke baan? Welke motor?Hoi luitjes,
Ik heb zondag in 3 racejes een metzeller k0 redelijk aan gort gereden.
Bandenspanning 1.6Bar
Buitentemp: 22 graden ofzoiets
Baantemp: 35C?
Rondetijd 1:48.926
Totaal aantal rondjes op deze band: 26
Wat gaat hier mis? Spanning te laag of is het een vering kwestie. Of is dit inherrent aan het feit dat het een K0 is?
WijsneusMadijk, je komt pas achter de Haarbocht de baan op
Maar idd, gewoon direct gas erop
Het was op Assen afgelopen zondag. Met mn RSV4. Misschien toch maar weer een compound harder dan maar.Madijk, je komt pas achter de Haarbocht de baan op
Maar idd, gewoon direct gas erop
Eerste sessie 10min warm draaien, eerste ronde ietsje mak aan. Rest van de dag vlammen.
Het is een circuitfiets, regelmatige olie wissels en preventief onderhoud.
Idd erg snel, ik rij met een k1 slick al 3 dagen en sneller.
Slijtagenokjes puur voor de weg. De puntjes in mijn slicks rij ik ook nooit kaal omdat de mooie ronding voor die tijd weg is.
Welke baan? Welke motor?
Maar k0 is wss niet de beste band.
Ik denk inderdaad dat het gewoon cold tear is.Het was op Assen afgelopen zondag. Met mn RSV4. Misschien toch maar weer een compound harder dan maar.