Circuitbanden-Topic

Wie weet er tot wanneer deze Michelin pilot gemaakt werd?
18/67-17
Ze zijn op een gegeven moment overgegaan op 180 achterband noemen.
 

Bijlagen

  • IMG-20210902-WA0013.jpg
    IMG-20210902-WA0013.jpg
    271,8 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20210902-WA0012.jpg
    IMG-20210902-WA0012.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 21
@Flurpsel Wat was je druk koud, als je het circuit opging? Wat je zegt klinkt plausibel, band niet voldoende opgewarmd voor je vol gaat.
Ik gebruik ze met warmers en heb hier geen last van, zelfde rondetijden.
 

Volgens mij heb ik de 19/69 R17,om mijn daytona 675, 5,5,"velg liggen
Volgens mij 2018
Ja de 19/69 power rain is nog steeds te koop, die heb ik ook en heeft een dubbele groef over het midden.
Er is inderdaad geen dot code op michelins regenbanden.
Ik probeer dus te achterhalen hoe oud deze 18/67 band ongeveer is.
 
Ook een bandenvraag voor de deskundigen.

Gisteren dagje Assen Bridgestones S22. Koud 1.9 A en 2.3 V ( advies Bridgestone voor circuit ) gsxr 750 rondetijden 2.08.
Zie vooral voor wat onregelmatige slijtage. Achter minimaal volgens mij. Wat vinden de ervaringsdeskundigen ervan ?Bekijk bijlage 1675031Bekijk bijlage 1675035
Meerdere vrienden/ vriendinnen rijden met de s22 op het circuit, vergelijkbare ronde tijden en rijden allemaal wat meer spanning aan de achterzijde.
Tekening is opzich niet verkeerd zoals jij hem hebt hoor !
 
Meerdere vrienden/ vriendinnen rijden met de s22 op het circuit, vergelijkbare ronde tijden en rijden allemaal wat meer spanning aan de achterzijde.
Tekening is opzich niet verkeerd zoals jij hem hebt hoor !
Vond het ietwat onregelmatig vergeleken met de s22 op mijn vorige brommer. Maar prima zo dus.
Gisteren eerste keer met droog weer op de 750. Was benieuwd hoe dat zou gaan maar goed bevallen.

Tja, 1.9 koud zegt Brugsteen. Heb vlak na de sessie ff warm gemeten. 2.4 geen idee of dat goed is maar wou het ff weten :)
 
Vond het ietwat onregelmatig vergeleken met de s22 op mijn vorige brommer. Maar prima zo dus.
Gisteren eerste keer met droog weer op de 750. Was benieuwd hoe dat zou gaan maar goed bevallen.

Tja, 1.9 koud zegt Brugsteen. Heb vlak na de sessie ff warm gemeten. 2.4 geen idee of dat goed is maar wou het ff weten :)

Misschien heb je hier vat aan : Pirelli - Motorbanden - Bandenspanning motor - Motorbandenmarkt

BandenspanningPirelli DiabloDunlop SportsmartAvon 3DMetzelerBridgestoneMichelin
Koud gemetenRosso IV2 MaxUltra sportSportec M9RRBattlax S22Power RS
Voorband straat / circuit2,5 / 2,3 bar2,5 / 2,4 - 2,5 bar2,5 / 1,9 - 2,1 bar2,5 / 2,3 bar2,5 / 2,1 bar2,5 / 2,1 bar
Achterband straat / circuit2,9 / 2,3 bar2,9 / 2,3 bar2,9 / 1,7 - 1,952,9 / 2,3 bar2,9 / 1,9 bar2,3 / 1,9 bar
 
Nee want hij rijd met Bridgestone @downsider

@65x45.2 spanningen koud kloppen, vind 0.6 in de achterband wel een groot verschil tussen koud en warm eigenlijk..
Zoals gezegd rijden mijn vrienden met een iets hogere spanning in de achterband
 
Nee want hij rijd met Bridgestone @downsider

@65x45.2 spanningen koud kloppen, vind 0.6 in de achterband wel een groot verschil tussen koud en warm eigenlijk..
Zoals gezegd rijden mijn vrienden met een iets hogere spanning in de achterband
Verschil is een half. Het was best een warme dag dus iets meer achter zou inderdaad beter zijn.
Zie het staatje van Downsider. Voorband 2.1.........ik dacht 2.3 gezien te hebben ergens ??
Volgend jaar iets lager zetten....met mijn tempo zal ik er weinig of niets van merken denk ik.
 
Laatst bewerkt:
@Flurpsel Wat was je druk koud, als je het circuit opging? Wat je zegt klinkt plausibel, band niet voldoende opgewarmd voor je vol gaat.
Ik gebruik ze met warmers en heb hier geen last van, zelfde rondetijden.
Weet ik niet precies want ik meet het alleen na afloop vd sessie. Ik schat rond de 1.5 achter en 2.1 voor.

Dit was mijn laatste circuitdag van dit jaar en ik ben van plan om voor volgend jaar bandenwarmers aan te schaffen. Mogelijk maakt dat t verschil.
 
Weet ik niet precies want ik meet het alleen na afloop vd sessie. Ik schat rond de 1.5 achter en 2.1 voor.

Dit was mijn laatste circuitdag van dit jaar en ik ben van plan om voor volgend jaar bandenwarmers aan te schaffen. Mogelijk maakt dat t verschil.
Zo zag mijn TD slick eruit na er 4 sessies op Ecuyers (1.55/1.56) mee te hebben gereden. Gooi er vervolgens een K2 op van 4 sessies oud, rijd er iets harder mee (1.53).....slijt mooi af.
De TD geeft meer dan genoeg grip, dat is zeker. Maar voor mij past de K2 beter bij mijn afstelling en rijstijl. Heb daar nu 14 sessies mee gereden, 7 op Zolder met hoog 1.47 en 7 op Ecuyers met dus 1.53 rond.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210911-000114_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20210911-000114_WhatsApp.jpg
    139,9 KB · Weergaven: 28
Zo zag mijn TD slick eruit na er 4 sessies op Ecuyers (1.55/1.56) mee te hebben gereden. Gooi er vervolgens een K2 op van 4 sessies oud, rijd er iets harder mee (1.53).....slijt mooi af.
De TD geeft meer dan genoeg grip, dat is zeker. Maar voor mij past de K2 beter bij mijn afstelling en rijstijl. Heb daar nu 14 sessies mee gereden, 7 op Zolder met hoog 1.47 en 7 op Ecuyers met dus 1.53 rond.
Die foto is ook de TD? Slijtage ziet er wel erg vergelijkbaar uit. Dus toch rijstijl dingetje dan?
 
Ik moet mijn oude straatbanden vervangen voor een nieuw paar.
Het betreft een suzuki sv650N van 1999.
160 achter en 120 voor.
Ik bezit reeds regenbanden zoals te zien op foto, maar wat stellen jullie voor als het maar occasioneel een vrij rijden circuit is (2x per jaar max) dat ook te doen is in opdrogende condities.
De rest een beetje openbare weg.2500km/jr.

20210812_143635_resized.jpg
ik heb die velgen met regenbanden dot 2018 niet kunnen weigeren als ze er maar 250€ voor vragen.


Wat raden jullie aan als banden?
 
Laatst bewerkt:
Ik moet mijn oude straatbanden vervangen voor een nieuw paar.
Het betreft een suzuki sv650N van 1999.
160 achter en 120 voor.
Ik bezit reeds regenbanden zoals te zien op foto, maar wat stellen jullie voor als het maar occasioneel een vrij rijden circuit is (2x per jaar max) dat ook te doen is in opdrogende condities.
De rest een beetje openbare weg.2500km/jr.

Bekijk bijlage 1675332
ik heb die velgen met regenbanden dot 2018 niet kunnen weigeren als ze er maar 250€ voor vragen.


Wat raden jullie aan als banden?
M9rr, rosso 4, rosso corsa 2, S22, PowerGP sportsmart mk3
 
Terug
Bovenaan Onderaan