Circuitbanden-Topic

Misschien als je het even onderbouwd dat de rest van de wereld het ook snapt ?! ;) Wat is of vind jij beter aan de Capit warmers ?

Ik weet bijv. dat heel veel goedkope warmers hun temp. niet halen of lang niet gelijkmatig verdeeld.
 
Misschien als je het even onderbouwd dat de rest van de wereld het ook snapt ?! ;) Wat is of vind jij beter aan de Capit warmers ?

Ik weet bijv. dat heel veel goedkope warmers hun temp. niet halen of lang niet gelijkmatig verdeeld.
Jij zegt het al.

Ik weet bijv. dat heel veel goedkope warmers hun temp. niet halen of lang niet gelijkmatig verdeeld.
 
Heeft iemand dat ook ooit goed getest? Of is het meer een 'van horen zeggen/dat heb op facebook gestaan' weten?

Bedoel, effectief is het een soort tosti-ijzer voor banden, 't is niet dat je een enorm R&D budget nodig hebt om een goed werkend tosti-ijzer te maken (maar wellicht onderschat ik nu de complexiteit van een tosti-ijzer, dat kan).
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe altijd hypersport banden gebruikt(Michelin Power GP, Dunlop Sportsmart TT waren de beste daarvan). 1.58 op Assen hiermee.

Nu is mijn oog gevallen op de Metzeler Racetec TD slick. Iemand ervaring hiermee of welke zijn nog meer aan te raden?
Ik heb ervaring met zowel de sportsmart TT als de TD Slick. De TD Slick is duidelijk een stapje beter voor puur circuitgebruik en is voor jouw tempo absoluut het proberen waard.
 
Heeft iemand dat ook ooit goed getest? Of is het meer een 'van horen zeggen/dat heb op facebook gestaan' weten?

Bedoel, effectief is het een soort tosti-ijzer voor banden, 't is niet dat je een enorm R&D budget nodig hebt om een goed werkend tosti-ijzer te maken (maar wellicht onderschat ik nu de complexiteit van een tosti-ijzer, dat kan).
Zeer zeker.
Gelijkmatigheid is een groot probleem bij de goedkope modellen, daardoor is de temperatuur stabiliteit / instelling vaak verkeerd.
 
Ik rij al 7 seizoenen met Constands warmers, bevallen mij prima. Waarschijnlijk halen ze niet de opgegeven temperatuur (95 graden in warmste stand geloof ik, al heb ik het nooit nagemeten), zeker niet als het nog koud is buiten en/of hard waait, maar bij normaal gebruik (= voor mij na de technische keuring de warmers erop, 1-1,5 uur in de warmers voor de eerste sessie) zijn mijn banden de eerste sessie al warm genoeg om de eerste ronde onder de 2:00 te rijden op Assen en cpz en ik ben een vrij matige rijder... Mogelijk dat je het verschil tussen banden van 60(?) graden en 90(?) graden voelt als je echt goed bent, dan is €200+ extra betalen voor kwaliteitswarmers waarschijnlijk de betere keuze. Mocht je alles vooral voor de lol/hobby doen, is Constands waarschijnlijk prima toereikend...
 
Heeft iemand dat ook ooit goed getest? Of is het meer een 'van horen zeggen/dat heb op facebook gestaan' weten?

Bedoel, effectief is het een soort tosti-ijzer voor banden, 't is niet dat je een enorm R&D budget nodig hebt om een goed werkend tosti-ijzer te maken (maar wellicht onderschat ik nu de complexiteit van een tosti-ijzer, dat kan).
Ik heb het allemaal van horen zeggen en ben dus zelf begonnen met capit warmers, worden prima warm en overal. En er zijn nog veel duurdere sets.. ik verwacht dat die nog beter in de buurt komen van de "opgegeven" temperaturen of dat ze dit sneller bereiken en het langer volhouden (levensduur)
 
Ik snap niet echt waarom je gaat leuren over het milieu in een topic met mensen die hun uiterste best doen om zoveel mogelijk brandstof per kilometer op te stoken 🤔
Komt op mij zo over als in een moskee islamieten over te halen,vooral christen te worden.
Heb je niet 1 of andere praatgroep in de buurt,waar je je groene verhaal kwijt kunt? 🥳
Omdat sommige mensen ook grijstinten en kleuren kunnen zien.
Anderen daarentegen zien alles alleen maar zwart/wit.....
:+

Praatgroepen ben ik niet meer welkom. Ik lul iedereen onder tafel..... :+
 
Omdat sommige mensen ook grijstinten en kleuren kunnen zien.
Anderen daarentegen zien alles alleen maar zwart/wit.....
:+

Praatgroepen ben ik niet meer welkom. Ik lul iedereen onder tafel..... :+

Nu is het nog maar de vraag of mensen in dit topic in jouw kleuren en grijstinten geïnteresseerd zijn. 🤗
 
Heeft iemand dat ook ooit goed getest? Of is het meer een 'van horen zeggen/dat heb op facebook gestaan' weten?
Ik gebruik ook de constands warmers. Na dat de banden in de warmers hebben gezeten, de banden op diverse plekken gemeten met een ir tempmeter. De warmers warmen evenredig over band op. In mijn ogen dus een prima bandenwarmer voor een leuk bedrag.
 
Ik gebruik ook de constands warmers. Na dat de banden in de warmers hebben gezeten, de banden op diverse plekken gemeten met een ir tempmeter. De warmers warmen evenredig over band op. In mijn ogen dus een prima bandenwarmer voor een leuk bedrag.
Welke temp. heb je gemeten ?
 
Ik rij al 7 seizoenen met Constands warmers, bevallen mij prima. Waarschijnlijk halen ze niet de opgegeven temperatuur (95 graden in warmste stand geloof ik, al heb ik het nooit nagemeten), zeker niet als het nog koud is buiten en/of hard waait, maar bij normaal gebruik (= voor mij na de technische keuring de warmers erop, 1-1,5 uur in de warmers voor de eerste sessie) zijn mijn banden de eerste sessie al warm genoeg om de eerste ronde onder de 2:00 te rijden op Assen en cpz en ik ben een vrij matige rijder... Mogelijk dat je het verschil tussen banden van 60(?) graden en 90(?) graden voelt als je echt goed bent, dan is €200+ extra betalen voor kwaliteitswarmers waarschijnlijk de betere keuze. Mocht je alles vooral voor de lol/hobby doen, is Constands waarschijnlijk prima toereikend...
Hier kan ik u in volgen. Gebruik deze ook en zoals u zegt voor de lol/hobby voldoende.
Ik heb deze wel al een paar keer gemeten met een infrarood thermometer. Ze warmen gelijk op maar halen hun ingestelde temperatuur niet. Als ik deze instel op 90 krijg ik er maximum 70 uit na een uur in de warmers.
Maar das eigenlijk hetzelfde verhaal met een bandendrukmeter. Hoe duurder hoe preciezer. Maar eens je weet hoeveel hij aangeeft bij een bepaalde druk kan je daarmee rekening houden.
We zijn niet allemaal motogp of wsbk rijders dus valt dit in de praktijk wel allemaal goed mee😉
 
Ik weet niet of iets uitmaakt, maar ik heb de constands warmer met 3 standen(60 - 80 - 95Graden. Er is ook nog een goedkopere variant (scheelt een paar tientjes) die maar op 2 standen ( 60 - 80graden) verwarmd.
 
ik heb die nieuwe Constands (nadat ik mijn motor een paar keer in zijn versnelling had gestart8)7) die tot 99 kunnen, die worden echt serieus loei heet. Die geven ook aan hoe warm ze zijn, deze
 
En leuk dat instelbare maar gebruik je het?
Regenbanden gaan er niet in, intermediates misschien op 50-55 (of die enkele keer 20min op 80-85) en alle ander standaard op 80-85.

Kastjes op de warmer ben ik niet zo’n fan van maar dat is mijn eigen lompe ik. Alles wat eraan zit kan kapot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan