Circuitbanden-Topic

Ik haal de stekkers niet eens meer uit de stekkerdoos.
verlengsnoer-3-meter-met-schakelaar-3-stopcontacte (1).jpg

Klikkerdeklik 🤗

IMG-20200718-WA0000.jpeg
 
Laatst bewerkt:
En leuk dat instelbare maar gebruik je het?
Regenbanden gaan er niet in, intermediates misschien op 50-55 (of die enkele keer 20min op 80-85) en alle ander standaard op 80-85.

Kastjes op de warmer ben ik niet zo’n fan van maar dat is mijn eigen lompe ik. Alles wat eraan zit kan kapot.
nouja je ziet de temperatuur van de band, dat is handig hoef je niet te voelen. Er zit een stekkertje op de beide kabels van de regelaar naar de warmers. waardoor je even de kabel los kan stekkeren van de warmer en de band kan ronddraaien/makkelijke demonteren/etc. Ik vind hem iig fijner dan de oude warmers
 
Ik haal de stekkers niet eens meer uit de stekkerdoos.
Bekijk bijlage 1695798
Klikkerdeklik 🤗

Bekijk bijlage 1695804
Ik vergeet dan die knop om te zetten en kom na mijn sessie bij een paar afgefikte warmers en een metalen frame wat ooit mijn paddocktent was 😂

nouja je ziet de temperatuur van de band, dat is handig hoef je niet te voelen. Er zit een stekkertje op de beide kabels van de regelaar naar de warmers. waardoor je even de kabel los kan stekkeren van de warmer en de band kan ronddraaien/makkelijke demonteren/etc. Ik vind hem iig fijner dan de oude warmers
Van de band of de ingestelde temp?
Kabel loshalen zou voor mij geen toegevoegde waarde zijn.

Maar het is natuurlijk net wat je wel of niet fijn vind. En gewend bent.
 
Ik vergeet dan die knop om te zetten en kom na mijn sessie bij een paar afgefikte warmers en een metalen frame wat ooit mijn paddocktent was 😂


Van de band of de ingestelde temp?
Kabel loshalen zou voor mij geen toegevoegde waarde zijn.

Maar het is natuurlijk net wat je wel of niet fijn vind. En gewend bent.
huidige temperatuur van de band, per band om de beurt in beeld
 
Ik vergeet dan die knop om te zetten en kom na mijn sessie bij een paar afgefikte warmers en een metalen frame wat ooit mijn paddocktent was 😂


Van de band of de ingestelde temp?
Kabel loshalen zou voor mij geen toegevoegde waarde zijn.

Maar het is natuurlijk net wat je wel of niet fijn vind. En gewend bent.
Weer anderen vergeten de stekkers er uit te trekken.
Lood om oud ijzer dus🤔
 
Zelf doe ik altijd knop van het stekkerblok uit.
Ik zorg altijd dat ik 5 minuten voor start van sessie m'n pak dicht doe (=airbag activeren), dopjes in, helm op. 1 minuut voor tijd knopje uit op stekkerdoos, warmer voorkant eraf, van paddock af en idem voor de achterkant. Dan handschoenen aan en gaan *O*
 
Gebruiken jullie iets om de banden temperatuur en spanning tijdens het rijden te kunnen zien ?
Lijkt me best handig eigenlijk
 
Zelf doe ik altijd knop van het stekkerblok uit.
Ik zorg altijd dat ik 5 minuten voor start van sessie m'n pak dicht doe (=airbag activeren), dopjes in, helm op. 1 minuut voor tijd knopje uit op stekkerdoos, warmer voorkant eraf, van paddock af en idem voor de achterkant. Dan handschoenen aan en gaan *O*
Alles aan, ook handschoenen.
Stekkers eruit.
Bandenwarmer en bok voor.
Bandenwarmer en bok achter.
Gas op die lollie.
Edit: Oh en meestal/bijna altijd heb ik de luxe van een vader om de warmers en bokken te doen.
Gebruiken jullie iets om de banden temperatuur en spanning tijdens het rijden te kunnen zien ?
Lijkt me best handig eigenlijk
Gevoel.
Sterker nog, ik kijk alleen naar mijn bandenspanning in de warmer. Meest constant.
En bandenslijtage.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Dunlop KR108, en er wat meer over kunnen vertellen?

Ik ben op Almeria noodgedwongen overgestapt van Pirelli SC3 naar de KR108 MS5, omdat mn banden na 2 dagen op waren.

Vooralsnog heb ik een goed gevoel bij de banden, veel grip, en ze gaan langer mee als de SC3. Ik ben zelf op zoek naar een band die langer in leven blijft als de SC3 en vergelijkbare grip geeft, de SC3 begint al te smeren als hij half versleten is.
 
Hebben jullie ook dat de bandenwarmer langs de ketting loopt, klemt tussen spatbord e.d.? Laatste keer telkens een karton tussen de ketting gedaan. Nu met een 200-achterband is het iets meer klooien.
 
Ik zelf niet. Een racemaat wel. Na 5 sessies onderstaande resultaat. Bandenboer op Assen begreep het ook niet, ging deze opsturen naar Dunlop en kreeg gratis een nieuwe…
Moet zeggen dat ik zoiets ook weleens met een Pirelli en bridgestone heb gezien. Dat het rubber als het ware niet goed op het karkas gehecht is en na een paar ronden loslaat. Gewoon dikke pech hebben.
 
Hebben jullie ook dat de bandenwarmer langs de ketting loopt, klemt tussen spatbord e.d.? Laatste keer telkens een karton tussen de ketting gedaan. Nu met een 200-achterband is het iets meer klooien.

Eigenlijk alleen bij het voorwiel bij mijn daytona 675.(laag voorspatbord)
Met de dunnere gpt warmers gaat dat beter.
Hoe breder,hoe hoger de band is hoe lastiger het wordt.
 
OOOOOOOOOOO zo.
Nee,ik gooi er gewoon een nieuwe op.
Weet echter wel dat het gedaan wordt en dat het achterwiel niet gebalanceerd hoeft te worden
 
OOOOOOOOOOO zo.
Nee,ik gooi er gewoon een nieuwe op.
Weet echter wel dat het gedaan wordt en dat het achterwiel niet gebalanceerd hoeft te worden
Achterwiel balanceren bij een racer is sowieso overbodig..
Volgens mij had @Roy "R"acing hier nog iets oevr gepost enige tijd geleden.
Die banden op een racer ( wss zelfs op jouw zxr400) verdraaien gewoon tijdens gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan