Circuitbanden-Topic

M7RR was de voorgeschreven band voor de RC390 cup een tijdje geleden en die reden met beperkte pk's een stuk onder de 2 minuten voor zover ik het me kan herinneren.
 
Ja de m7rr heb ik met de FZR600 ook op 2:00 gezet, gaf mij meer dan voldoende vertrouwen op dat moment.
Had BT-016pro achter, die was de begrenzende factor na een ronde of 3-4, flink smeren en onaangekondigd verliezen.
 
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag omtrent de bandenspanning van mijn nieuwe set Diablo Rosso Corsa 4 .
Ik reed met S22 1:55 op assen met mijn ZX-10R ( geen tractioncontol)
Toen reed ik met 2.1 bar voor en 1.9 achter .
Band zag er prima uit na een dag boenderen.

Nu lees ik dat ze met de rc4 2.4 voor en achter rijden , dit is behoorlijk meer dan wat ik gewend ben .

Iemand ervaring met deze banden en de juiste spanningen ?

Ben genijgd om 2.2 voor en 2.0 achter koud gemeeten te beginnen .
Ben een beetje huiverig voor die 2.4 aan de voorkant .
Ben dik 100 kg en wel 110 met m'n pak aan .
 
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag omtrent de bandenspanning van mijn nieuwe set Diablo Rosso Corsa 4 .
Ik reed met S22 1:55 op assen met mijn ZX-10R ( geen tractioncontol)
Toen reed ik met 2.1 bar voor en 1.9 achter .
Band zag er prima uit na een dag boenderen.

Nu lees ik dat ze met de rc4 2.4 voor en achter rijden , dit is behoorlijk meer dan wat ik gewend ben .

Iemand ervaring met deze banden en de juiste spanningen ?

Ben genijgd om 2.2 voor en 2.0 achter koud gemeeten te beginnen .
Ben een beetje huiverig voor die 2.4 aan de voorkant .
Ben dik 100 kg en wel 110 met m'n pak aan .

2.3/2.3 warm was eigenlijk prima.

Toen het erg warm werd gedurende dag, de achterkant nog laten zakken naar 2.1 warm.
Slijtage was niets op aan te merken bij deze druk.
 
2.3/2.3 warm was eigenlijk prima.

Toen het erg warm werd gedurende dag, de achterkant nog laten zakken naar 2.1 warm.
Slijtage was niets op aan te merken bij deze druk.
Bedankt .
Ik denk dat ik dat voor nu maar ga aanhouden en na elke sessie maar even kijken .
Hoeveel druk was het koud gemeten ?
 
Bedankt .
Ik denk dat ik dat voor nu maar ga aanhouden en na elke sessie maar even kijken .
Hoeveel druk was het koud gemeten ?
Goede vraag.. Volgens mij komt er bij mij een +/- 0.6 bar bij na een uurtje in de warmers op 80°C.

Natuurlijk afhankelijk van de rijstijl en de externe factoren.. Beginnen op 1.9/2.0 voor / 1.7 achter koud en dan direct na de eerste sessie even meten waar je op staat?

Ik heb enorm last gehad van cold tears door een te hoge druk op de achterband. dit was met 1.8 koud. Voorband reed ik altijd op 2.1 koud zonder warmers, hier overigens nooit problemen mee gehad, maar dit kan dus iets lager.
 
Goede vraag.. Volgens mij komt er bij mij een +/- 0.6 bar bij na een uurtje in de warmers op 80°C.

Natuurlijk afhankelijk van de rijstijl en de externe factoren.. Beginnen op 1.9/2.0 voor / 1.7 achter koud en dan direct na de eerste sessie even meten waar je op staat?

Ik heb enorm last gehad van cold tears door een te hoge druk op de achterband. dit was met 1.8 koud. Voorband reed ik altijd op 2.1 koud zonder warmers, hier overigens nooit problemen mee gehad, maar dit kan dus iets lager.
Bedankt voor de info .
Dan begin ik gewoon laag en dan idd even meten .
( En dan niet m'n klauwen verbranden aan de schijven 😆)
 
Met de Rosso 4 Corsa heb ik geen ervaring, maar wel met z'n voorganger RossoCorsa2. Die vraagt idd een best wel wat hogere druk op de achterband.
Voorband is voor mij perfect als elke andere Pirelli op ~2,35 warm.
Achterband idd zo 2.1-2.3. Als het echt snoeiend warm is, kun je zakken naar 1,8 of zo. Maar dan heb je het over 30+ graden zeg maar.
 
M7RR was de voorgeschreven band voor de RC390 cup een tijdje geleden en die reden met beperkte pk's een stuk onder de 2 minuten voor zover ik het me kan herinneren.

Ja de m7rr heb ik met de FZR600 ook op 2:00 gezet, gaf mij meer dan voldoende vertrouwen op dat moment.
Had BT-016pro achter, die was de begrenzende factor na een ronde of 3-4, flink smeren en onaangekondigd verliezen.

Heb de M7RR onder mijn ZXR 400,geen krimp.

Nou rij ik wel met een tikkie meer pk's aan het wiel...
 
Aan het voorwiel heb je net zo veel PK's als mijn FZR had hoor :+
Maar goed, je zoekt denk ik een bandje voor een stukje onder de 2:00
True!
Nou, @Cnogwat reed vergelijkbare rijden als ik op Zolder met slicks en was met de M9RR 2s langzamer dus dan moet ik daar op het droog ook redelijk mee uit de voeten kunnen.
Blijft afwachten of ze zich ook 50min goed houden maar we gaan het meemaken (of niet als de voorspellingen gewoon goed zijn).
 
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag omtrent de bandenspanning van mijn nieuwe set Diablo Rosso Corsa 4 .
Ik reed met S22 1:55 op assen met mijn ZX-10R ( geen tractioncontol)
Toen reed ik met 2.1 bar voor en 1.9 achter .
Band zag er prima uit na een dag boenderen.

Nu lees ik dat ze met de rc4 2.4 voor en achter rijden , dit is behoorlijk meer dan wat ik gewend ben .

Iemand ervaring met deze banden en de juiste spanningen ?

Ben genijgd om 2.2 voor en 2.0 achter koud gemeeten te beginnen .
Ben een beetje huiverig voor die 2.4 aan de voorkant .
Ben dik 100 kg en wel 110 met m'n pak aan .
Goeiedag, 1.55 met de S22? Reed je daarmee flink op het naatje of viel dat mee? Ik weet wel dat ik voorlopig geen andere banden nodig heb dan! :+
 
Ben genijgd om 2.2 voor en 2.0 achter koud gemeeten te beginnen .
Ben een beetje huiverig voor die 2.4 aan de voorkant .
Ben dik 100 kg en wel 110 met m'n pak aan .
Waarom ben je huiverig voor 2.4 bar aan de voorkant?
Die is minder kritisch dan de bandenspanning aan de achterzijde.
Ik heb zelf met een Supercorsa voor dit jaar nog vier sessies met 2.7 bar in de snelste groep gereden. _O-
Deze tekende prima en gaf geen uitstapjes.
In april is het natuurlijk over het algemeen wel wat koeler, en dat was hier ook het geval (zelfs twee sessies nat).

In het voor en naseizoen zijn die Rosso Corsa ook prima waarden om een frisse dag mee te beginnen.
En ze geven door de hogere spanning veel vertrouwen bij het rijden zonder warmers; geen 'lekke band' gevoel op de baan door (te) weinig druk in de band.
De achterband kan de opvolgende sessies wat naar beneden, maar cold of hot tear heb ik zelf nooit ervaren door een verkeerde bandenspanning bij deze rubbers.
Mijn ervaring is dat ze niet zo kritisch zijn.
De enige problemen die ik lees, en dat zijn er meerdere in dit topic 8)7 zijn allemaal i.c.m. bandenwarmers.

Op warme dagen kan je er een paar tienden onder zitten.. om meer rubber aan de grond te hebben start ik tegenwoordig bij v2.3/a2.2 bar koud gemeten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag omtrent de bandenspanning van mijn nieuwe set Diablo Rosso Corsa 4 .
Ik reed met S22 1:55 op assen met mijn ZX-10R ( geen tractioncontol)
Toen reed ik met 2.1 bar voor en 1.9 achter .
Band zag er prima uit na een dag boenderen.

Nu lees ik dat ze met de rc4 2.4 voor en achter rijden , dit is behoorlijk meer dan wat ik gewend ben .

Iemand ervaring met deze banden en de juiste spanningen ?

Ben genijgd om 2.2 voor en 2.0 achter koud gemeeten te beginnen .
Ben een beetje huiverig voor die 2.4 aan de voorkant .
Ben dik 100 kg en wel 110 met m'n pak aan .
Ik eindigde met mn Rosso Corsa 2 met 1.8bar warm achter, dan gumden ze het minst, zou ongeveer hetzelfde verwachten voor de 4's. (04' 10R zonder TC)

Ik ga mij wagen aan een metzeler TD achter, ben erg benieuwd😅
Heb een Dunlop in bestelling staan maar verwacht niet dat die op tijd binnen is.
Doel wordt i.i.g. op Assen onder de 1:53 te komen.

Zijn er hier mensen die met een 1000 zonder TC laag in de 1:50 rijden op Assen met TD's?
 
Afgelopen dinsdag m’n PR aangescherpt op Assen. Eindelijk onder de 2:00.000 grens.

Een keurige 1:58.636 geklokt als beste tijd in de 3e sessie.

Banden hielden het prima (was ik ook niet bang voor, maar vering afstellingen nog niet eerder kunnen testen)

Metzeler Racetec RR K2 voor
Metzeler Racetec RR K3 achter
 

Bijlagen

  • 20DE86B3-C5E3-45B9-8A17-CD40E70556F4.jpeg
    20DE86B3-C5E3-45B9-8A17-CD40E70556F4.jpeg
    226,2 KB · Weergaven: 44
  • 864B5A25-31CC-422B-AD95-8D19F0335089.jpeg
    864B5A25-31CC-422B-AD95-8D19F0335089.jpeg
    246 KB · Weergaven: 41
  • BDAE9DC5-7A9B-4FED-9CB6-2D3A66DEBAC2.jpeg
    BDAE9DC5-7A9B-4FED-9CB6-2D3A66DEBAC2.jpeg
    260,9 KB · Weergaven: 45
  • F81D0B18-0C5F-41BE-83FF-1283882724BF.jpeg
    F81D0B18-0C5F-41BE-83FF-1283882724BF.jpeg
    233,2 KB · Weergaven: 44
Goeiedag, 1.55 met de S22? Reed je daarmee flink op het naatje of viel dat mee? Ik weet wel dat ik voorlopig geen andere banden nodig heb dan! :+
Denk met de juiste rijder dat er nog wel wat rek in die tijden zit .
Hij begint wat te smeren onder hellingshoek op het gas gaan maar dat ligt aan mijn rechterhand.
 
Denk met de juiste rijder dat er nog wel wat rek in die tijden zit .
Hij begint wat te smeren onder hellingshoek op het gas gaan maar dat ligt aan mijn rechterhand.
Heb ergens een test gelezen een hele tijd terug en toen reden ze er 1.51 of 1.52 mee op assen, ging prima.
 
Nou dat is in ieder geval goed om te weten, dan heb ik met mijn 2.14 voorlopig niks nieuws nodig qua banden :)
 
Denk dat op gemiddelde trackday 95% van de deelnemers niet de volledige potentie van een gemiddelde hypersportband gebruikt. Laat staan slicks... waar meer de 50% op rijdt.
 
Denk dat op gemiddelde trackday 95% van de deelnemers niet de volledige potentie van een gemiddelde hypersportband gebruikt. Laat staan slicks... waar meer de 50% op rijdt.
Helemaal gelijk…. Maar er is maar een handjevol rijders die echt altijd op de maximale performance van zo een bandje kunnen rijden.

Wij als amateurs hebben ook wel baat bij een band met wat marge, ik vertrouw er echt niet op dat ik haarfijn aan ga voelen waar de grens van mn Rosso Corsa ligt… laat staan dat ik als ik over die grens ga de boel altijd netjes op kan vangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Helemaal gelijk…. Maar er is maar een handjevol rijders die echt altijd op de maximale performance van zo een bandje kunnen rijden.

Wij als amateurs hebben ook wel baat bij een band met wat marge, ik vertrouw er echt niet op dat ik haarfijn aan ga voelen waar de grens van mn Rosso Corsa ligt… laat staan dat ik als ik over die grens ga de boel altijd netjes op kan vangen.
En dit schijnt nou net het probleem te zijn om stappen te maken. 8-)

Ik waag mij er ook niet aan.
Niet dat ik het opzoek in ieder geval.
'Even checken wat de grens is.'
Maar we merken met veel rijden wel de grens van grip tussen ContiMotion banden, Supercorsa, Corsa Rosso en de laatste keer met de M9RR ( -O- ). :)

Nu een setje TD slicks liggen.
Alleen zaterdag de motor onverwacht verkocht. _O-

In september nog vier evenementen staan. :')
 
En dit schijnt nou net het probleem te zijn om stappen te maken. 8-)

Ik waag mij er ook niet aan.
Niet dat ik het opzoek in ieder geval.
'Even checken wat de grens is.'
Maar we merken met veel rijden wel de grens van grip tussen ContiMotion banden, Supercorsa, Corsa Rosso en de laatste keer met de M9RR ( -O- ). :)

Nu een setje TD slicks liggen.
Alleen zaterdag de motor onverwacht verkocht. _O-

In september nog vier evenementen staan. :')
Heb je de 1000RR verkocht?
 
Nu een setje TD slicks liggen.
Alleen zaterdag de motor onverwacht verkocht. _O-

In september nog vier evenementen staan. :')
Hahaha wat een gekke planning :P


Ik wilde zelf trouwens ook de td proberen. Maar laatste keer op de baan begon mn achterkant een beetje onrustig te doen. Toen dacht ik, mooi excuus voor iets snellers dan de Rosso Corsa. Maar toen hadden ze geen td’s. Toen maar een setje SC3 erop gelegd. Was bang dat ze niet warm bleven, maar ik houd ze keurig op temperatuur.

Rondetijd: 4seconden eraf! … *D*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan