Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo allemaal.
Ik heb een vraag omtrent de bandenspanning van mijn nieuwe set Diablo Rosso Corsa 4 .
Ik reed met S22 1:55 op assen met mijn ZX-10R ( geen tractioncontol)
Toen reed ik met 2.1 bar voor en 1.9 achter .
Band zag er prima uit na een dag boenderen.
Nu lees ik dat ze met de rc4 2.4 voor en achter rijden , dit is behoorlijk meer dan wat ik gewend ben .
Iemand ervaring met deze banden en de juiste spanningen ?
Ben genijgd om 2.2 voor en 2.0 achter koud gemeeten te beginnen .
Ben een beetje huiverig voor die 2.4 aan de voorkant .
Ben dik 100 kg en wel 110 met m'n pak aan .
Bedankt .2.3/2.3 warm was eigenlijk prima.
Toen het erg warm werd gedurende dag, de achterkant nog laten zakken naar 2.1 warm.
Slijtage was niets op aan te merken bij deze druk.
Goede vraag.. Volgens mij komt er bij mij een +/- 0.6 bar bij na een uurtje in de warmers op 80°C.Bedankt .
Ik denk dat ik dat voor nu maar ga aanhouden en na elke sessie maar even kijken .
Hoeveel druk was het koud gemeten ?
Bedankt voor de info .Goede vraag.. Volgens mij komt er bij mij een +/- 0.6 bar bij na een uurtje in de warmers op 80°C.
Natuurlijk afhankelijk van de rijstijl en de externe factoren.. Beginnen op 1.9/2.0 voor / 1.7 achter koud en dan direct na de eerste sessie even meten waar je op staat?
Ik heb enorm last gehad van cold tears door een te hoge druk op de achterband. dit was met 1.8 koud. Voorband reed ik altijd op 2.1 koud zonder warmers, hier overigens nooit problemen mee gehad, maar dit kan dus iets lager.
M7RR was de voorgeschreven band voor de RC390 cup een tijdje geleden en die reden met beperkte pk's een stuk onder de 2 minuten voor zover ik het me kan herinneren.
Ja de m7rr heb ik met de FZR600 ook op 2:00 gezet, gaf mij meer dan voldoende vertrouwen op dat moment.
Had BT-016pro achter, die was de begrenzende factor na een ronde of 3-4, flink smeren en onaangekondigd verliezen.
Heb de M7RR onder mijn ZXR 400,geen krimp.
True!Aan het voorwiel heb je net zo veel PK's als mijn FZR had hoor
Maar goed, je zoekt denk ik een bandje voor een stukje onder de 2:00
Ik ook ,op mijn TriumphNou rij ik wel met een tikkie meer pk's aan het wiel...
Goeiedag, 1.55 met de S22? Reed je daarmee flink op het naatje of viel dat mee? Ik weet wel dat ik voorlopig geen andere banden nodig heb dan!Hallo allemaal.
Ik heb een vraag omtrent de bandenspanning van mijn nieuwe set Diablo Rosso Corsa 4 .
Ik reed met S22 1:55 op assen met mijn ZX-10R ( geen tractioncontol)
Toen reed ik met 2.1 bar voor en 1.9 achter .
Band zag er prima uit na een dag boenderen.
Nu lees ik dat ze met de rc4 2.4 voor en achter rijden , dit is behoorlijk meer dan wat ik gewend ben .
Iemand ervaring met deze banden en de juiste spanningen ?
Ben genijgd om 2.2 voor en 2.0 achter koud gemeeten te beginnen .
Ben een beetje huiverig voor die 2.4 aan de voorkant .
Ben dik 100 kg en wel 110 met m'n pak aan .
Waarom ben je huiverig voor 2.4 bar aan de voorkant?Ben genijgd om 2.2 voor en 2.0 achter koud gemeeten te beginnen .
Ben een beetje huiverig voor die 2.4 aan de voorkant .
Ben dik 100 kg en wel 110 met m'n pak aan .
Ik eindigde met mn Rosso Corsa 2 met 1.8bar warm achter, dan gumden ze het minst, zou ongeveer hetzelfde verwachten voor de 4's. (04' 10R zonder TC)Hallo allemaal.
Ik heb een vraag omtrent de bandenspanning van mijn nieuwe set Diablo Rosso Corsa 4 .
Ik reed met S22 1:55 op assen met mijn ZX-10R ( geen tractioncontol)
Toen reed ik met 2.1 bar voor en 1.9 achter .
Band zag er prima uit na een dag boenderen.
Nu lees ik dat ze met de rc4 2.4 voor en achter rijden , dit is behoorlijk meer dan wat ik gewend ben .
Iemand ervaring met deze banden en de juiste spanningen ?
Ben genijgd om 2.2 voor en 2.0 achter koud gemeeten te beginnen .
Ben een beetje huiverig voor die 2.4 aan de voorkant .
Ben dik 100 kg en wel 110 met m'n pak aan .
Denk met de juiste rijder dat er nog wel wat rek in die tijden zit .Goeiedag, 1.55 met de S22? Reed je daarmee flink op het naatje of viel dat mee? Ik weet wel dat ik voorlopig geen andere banden nodig heb dan!
Heb ergens een test gelezen een hele tijd terug en toen reden ze er 1.51 of 1.52 mee op assen, ging prima.Denk met de juiste rijder dat er nog wel wat rek in die tijden zit .
Hij begint wat te smeren onder hellingshoek op het gas gaan maar dat ligt aan mijn rechterhand.
Helemaal gelijk…. Maar er is maar een handjevol rijders die echt altijd op de maximale performance van zo een bandje kunnen rijden.Denk dat op gemiddelde trackday 95% van de deelnemers niet de volledige potentie van een gemiddelde hypersportband gebruikt. Laat staan slicks... waar meer de 50% op rijdt.
En dit schijnt nou net het probleem te zijn om stappen te maken.Helemaal gelijk…. Maar er is maar een handjevol rijders die echt altijd op de maximale performance van zo een bandje kunnen rijden.
Wij als amateurs hebben ook wel baat bij een band met wat marge, ik vertrouw er echt niet op dat ik haarfijn aan ga voelen waar de grens van mn Rosso Corsa ligt… laat staan dat ik als ik over die grens ga de boel altijd netjes op kan vangen.
Heb je de 1000RR verkocht?En dit schijnt nou net het probleem te zijn om stappen te maken.
Ik waag mij er ook niet aan.
Niet dat ik het opzoek in ieder geval.
'Even checken wat de grens is.'
Maar we merken met veel rijden wel de grens van grip tussen ContiMotion banden, Supercorsa, Corsa Rosso en de laatste keer met de M9RR ( ).
Nu een setje TD slicks liggen.
Alleen zaterdag de motor onverwacht verkocht.
In september nog vier evenementen staan.
Hahaha wat een gekke planningNu een setje TD slicks liggen.
Alleen zaterdag de motor onverwacht verkocht.
In september nog vier evenementen staan.