Circuitbanden-Topic

Ik reed 2 dagen (10 sessies ) op een slick, en 3 tot 4 sessies met een semi....vandaar..zal ook wel deels aan de standaard vering gelegen hebben..?!

is normaal dat een slick langer meegaat dan een semislick,door de groeven slijt je band sneller en is het slijtagepatroon minder mooi,
 
is normaal dat een slick langer meegaat dan een semislick,door de groeven slijt je band sneller en is het slijtagepatroon minder mooi,

Wanneer alles hetzelfde zou zijn (karkas, contour en compound) waarschijnlijk wel. Maar het is heel goed mogelijk dat een profiel band het erg goed doet, terwijl je de slick uitvoering in dezelfde compound heel snel kapot rijdt. Ook al staat er op beide banden bv SC2, wil dit nog niet zeggen dat de compound en constructie identiek is.
 
Wanneer alles hetzelfde zou zijn (karkas, contour en compound) waarschijnlijk wel. Maar het is heel goed mogelijk dat een profiel band het erg goed doet, terwijl je de slick uitvoering in dezelfde compound heel snel kapot rijdt. Ook al staat er op beide banden bv SC2, wil dit nog niet zeggen dat de compound en constructie identiek is.

Daar hebt ge ook wel een punt,bij de D211 gp racer zou het de slick zijn die langer meegaat.
 
De Dunlop D211 GP Racer, is erg temperatuur en bandendruk gevoelig en dan met name de achterband.

Rij je met de verkeerde compound of bandendruk, resulteert dit snel in een vreetspoor in de achterband.

De grip die deze banden hebben zijn zeker ok!
 
Laatst bewerkt:
De Dunlop D211 GP Racer, is erg temperatuur en bandendruk gevoelig en dan met name de achterband.

Rij je met de verkeerde compound of bandendruk, resulteert dit snel in een vreetspoor in de achterband.

De grip die deze banden hebben zijn zeker ok!

Dat klopt ,ne maat van mij rijd met die bandjes (medium voor en achter) 1.11 in Mettet,dus grip hebben ze wel denk ik.
 
Hoi
Ik ken een paar diabolootje supercorsaatje voorhanden kope voor weinig€ 75 per band

DOT : uit 2008 is dit nog verantwoord om er t circuit mee op te gaan?
Gr. Jurgen (the green lightning)
 
Hoi
Ik ken een paar diabolootje supercorsa voorbandjes kope voor weinig €75 ps *O*

Dotje uit 2008 :X
Is dit nog wel verstandig om er mee Dn baan op te gaan? :o

Graag jullie advies
Gr. Jurgen( the green lightning)
 
edit: ik zie dat het om voorbanden gaat....laat maar zitten dan.

Maar ik zou er gerust mee gaan rijden. Vorig jaar een 2009 achterband gereden en dat ging prima.
 
Laatst bewerkt:
er schijnt een nieuwe pirelli versie te zijn die zowel als raceband als ook obw band het prima doet
en ook in de regen nog goed meekomt\

iemand al veraringen mee opgedaan? p
 
er schijnt een nieuwe pirelli versie te zijn die zowel als raceband als ook obw band het prima doet
en ook in de regen nog goed meekomt\

iemand al veraringen mee opgedaan? p

de nieuwe pirelli heb je in zowel straat als race band. ziet er precies hetzelfde uit :) is alleen totaal verschillend kwa compound.
 
Heb even gezocht, het betreft de pirelli angel.

Hoor graag recensies hierover, of rijdt iedereen alleen met slinks of fullwets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan