Circuitbanden-Topic

Vraagje: ik rijd normaal met een 180 achterband op mijn r6 uit 2001 maar mijn regenband moet ik vervangen. Het aanbod in 190 is veel groter , iemand ervaring met een 190 achterband op een 600 ?
 
Is geen probleem.

Maar met een slick of semi-slick is die maat ook geen probleem.
Stuurt heel iets minder flitsend met een slick/semi........met een regenband ga je geen verschil voelen.
 
Heren,

graag jullie advies.

Ophopend rubber bij het profiel op de achterband (racetec k1):
Als ik internet moet geloven is het de uitgaande demping die te langzaam staat. zit ik een beetje goed?


2yyryhj.jpg
 
krijg het niet goed op de foto, maar het is echt een opstaande rand.
ik ga eens naar de uitgaande demping kijken :t
 
Ook maar even een vraagje voor hier.


Ik heb nog een paar circuitdagen in Barcelona voor de boeg binnenkort :9 en gisteren de motor maar eens uit de schuur gehaald.

Toen ik de achterband bekeek viel me op dat hij aardig leek te 'cuppen'
De 'voorkant' van het profiel is aardig weggesleten terwijl de 'achterkant' helemaal opwipt.
(Misschien geen duidelijke uitleg maar geen foto bij de hand).

Ik doe nooit al te veel moeite met bandenspaning, vering en temperaturen maar mijn banden weet ik eigenlijk altijd wel netjes te houden.


Ik rijd op een 600cc met een Supercorsa SC2, bandenspanning 1.8 koud (gebruik warmers) en rijd ongeveer 2.02-2.05 op Zandvoort ~ 1.57 Assen. Vering is standaard.

Wie o wie heeft raad :)
 
Dat sowieso :]

Ik heb verder ook geen gebrek aan grip of overmatige slijtage maar ben benieuwd of ik het in de vering moet zoeken of de bandenspanning (of beide).

tot dat je een beetje gas gaat geven en dan lig je op je bek omdat je nooit zoveel aandacht besteedde aan je bandenspanning.Neem je er ook nog eentje mee met schade voor die ander tot gevolg. Ik blijf ver uit de buurt bij mensen zoals jij.

Ik zou het in je benadering van circuit rijden zoeken. Man man
 
Dat sowieso :]

Ik heb verder ook geen gebrek aan grip of overmatige slijtage maar ben benieuwd of ik het in de vering moet zoeken of de bandenspanning (of beide).


Ik rij A nooit met banden ouder als 2 jaar DOT.Ben B altijd wel secuur met de bandenspanning.DWZ zeggen ik pas ze aan de temp en hoe snel ik wil gaan rijden.De vering staat dan goed.
 
Laatst bewerkt:
Ook maar even een vraagje voor hier.


Ik heb nog een paar circuitdagen in Barcelona voor de boeg binnenkort :9 en gisteren de motor maar eens uit de schuur gehaald.

Toen ik de achterband bekeek viel me op dat hij aardig leek te 'cuppen'
De 'voorkant' van het profiel is aardig weggesleten terwijl de 'achterkant' helemaal opwipt.
(Misschien geen duidelijke uitleg maar geen foto bij de hand).

Ik doe nooit al te veel moeite met bandenspaning, vering en temperaturen maar mijn banden weet ik eigenlijk altijd wel netjes te houden.


Ik rijd op een 600cc met een Supercorsa SC2, bandenspanning 1.8 koud (gebruik warmers) en rijd ongeveer 2.02-2.05 op Zandvoort ~ 1.57 Assen. Vering is standaard.

Wie o wie heeft raad :)

:? ,stekkers in het stopcontact duwen,helpt :Y :t
 
tot dat je een beetje gas gaat geven en dan lig je op je bek omdat je nooit zoveel aandacht besteedde aan je bandenspanning.Neem je er ook nog eentje mee met schade voor die ander tot gevolg. Ik blijf ver uit de buurt bij mensen zoals jij.

Ik zou het in je benadering van circuit rijden zoeken. Man man


:?

Ik rijd met nieuwe banden, gebruik bandenwarmers en heb met de door mij gebruikte bandenspanning en veringafstelling icm met mijn tempo nooit klachten of gebrek aan grip gehad....hoe roekeloos :?

Maar nu wel een vraag waar je me vast mee wil helpen om het voor mij en anderen veiliger te maken.

alvast bedankt! :)
 
Nu het wat kouder is vroeg ik mij af of ik de bandenspanning dien te verhogen. Ik heb Rosso corsa op 2.2voor en 1.9 achter. 3 okt op Assen verscheen tijdens de laatste sessie een opvallend vreetspoortje. Kan dat door de asfalttemperatuur komen?
 
Nu het wat kouder is vroeg ik mij af of ik de bandenspanning dien te verhogen. Ik heb Rosso corsa op 2.2voor en 1.9 achter. 3 okt op Assen verscheen tijdens de laatste sessie een opvallend vreetspoortje. Kan dat door de asfalttemperatuur komen?
Kan inderdaad zijn door te hard gereden met koude band op koud asfalt. Heb dit zelf een keer gehad met een Supercorsa BSB op een nog vroeg en koud Zandvoort.
Misschien was de spanning wat te laag. Over het algemeen met koude de spanning iets omhoog.
 
Is er iemand die ervaring heeft met de Conti RaceAttack's met profiel?
Nu weet ik dat ze geen moeite hebben met mijn gebrek aan tempo, want ik moet op Assen nog onder de 2 minuten komen O-) .....maar ben benieuwd naar slijtage, gevoeligheid m.b.t. vering/demping/bandendruk en vertrouwen etc.

Ik heb ze liggen en het is het beste om het zelf te ervaren, maar aangezien ik door verschillende oorzaken al veel dagen heb lopen harken ben ik eerst benieuwd naar ervaringen van anderen.
Normaal gesproken rij ik overigens met Metzeler Racetecs RR.
 
REGENBANDEN

Welke regenbanden monteren jullie op een 600? Bridgestone stopt met 180'ers en heeft enkel nog 165 en 190. Kan je perfect met een 165 rijden op een 5.5inch velg? Of zijn er andere merken die betere banden maken voor een 600? :]
 
REGENBANDEN

Welke regenbanden monteren jullie op een 600? Bridgestone stopt met 180'ers en heeft enkel nog 165 en 190. Kan je perfect met een 165 rijden op een 5.5inch velg? Of zijn er andere merken die betere banden maken voor een 600? :]

Michelin power rain.
Maten moet je even zoeken (Michelin hanteerd eigen eenheden).
Perfecte banden,bevallen mij beter als pirelli :t
Op een daytona 675
 
Laatst bewerkt:
De Michelin's zijn gewoon 120/180 alleen de getallen zijn anders (lees vaag)
 
Terug
Bovenaan Onderaan