Dan kun je toch ook de Bridestone en Dunlopvarianten overwegen? De RS11 en Sportsmart TT zijn de tegenhangers van de Corsa 2.
Waarom zou je op je circuitfiets sportieve straatbanden monteren ipv circuitbanden?
ivm slijtage/kosten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan kun je toch ook de Bridestone en Dunlopvarianten overwegen? De RS11 en Sportsmart TT zijn de tegenhangers van de Corsa 2.
Dan kun je toch ook de Bridestone en Dunlopvarianten overwegen? De RS11 en Sportsmart TT zijn de tegenhangers van de Corsa 2.
Misschien heb je hier iets aan: Pirelli - Motorbanden - Bandenspanning motor - Motorbandenmarkt
Die begrijp ik niet helemaal? Ik ben niet op zoek naar een directe tegenhanger .
De twijfel is/was of ik er goed aan gedaan heb te kiezen voor een circuit & straat gerichte band in plaats van een volledig circuit gerichte band voor mijn nieuwe/eerste circuitmotor. De corsa II's liggen al klaar, het leken mij perfecte banden voor een beginnend circuitrijder, alleen wist ik toen niet dat het zo verslavend zou zijn dat ik direct een circuitmotor zou kopen. Verder had ik ook niet ingeschat dat ik na 3 circuitdagen mijn huidige tijden zou rijden, aangezien ik pas een paar maanden uberhaupt motor rijd.
Lijkt op cold tire idd. Ik zou echt je motor voorzien van veren die jouw gewicht kunnen dragen. Dus voor en achter in combinatie met een vering revisie. Dan kan je veiliger nog wat van je tijd afrijden en de slijtage is daarna meestal ook minder aan de banden. Succes!Hoewel het altijd gissen is met een zee aan verschillende factoren toch een slijtage vraag:
Aan de rechter kant van de band is een trede en een vreetspoor ontstaan. Ik ben zelf wat zwaarder 98KG met pak en heb hyperpro progressieve veren. Demping is standaard. Voor afgelopen seizoen de olie verwisseld en achter naar mijn weten nog nooit. De motor is een CBR600FS 2001. Ik rij redelijk consistent nu 2:00 op Assen, waar de fotos ook zijn genomen. Ik heb al rijdend het gevoel alsof de motor aardig gaat zitten bij het omgooien en oppakken van het gas. Ik heb goed bandendruk in de gaten gehouden en had niet het idee dat het een hot tear is door het gebrek aan opgehoopt vloeibaar rubber. Cold tear leek me een optie maar ik neig eerder naar te weinig demping achter of een te zachte veer achter. Iemand die hier wat nuttigs over kan zeggen?
De band is een Pirelli Rosso Corsa (1ste Gen.)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bandje heeft het 3 circuitdagen volgehouden, tot die op het vreetspoor op de indicator zat. Laatste dagje was al kantje boord. Geen gripverlies of instabiliteit ervaren verder.
Dit was begin Mei met een temperatuur van 16 graden, baan temp onbekend, veel wind.
Maar je rijstijl heeft hier ook een grote invloed op.
Sterker nog: geen enkele veer is altijd de beste keuze.....Daarnaast zijn hyperpro progressieve veren niet altijd de juiste keuze voor op een circuit
Of eventuele andere tips qua bandjes voor de snelle beginner....
Weet je zeker dat het de RoadAttacks waren, en niet de SportAttack of RaceAttack? Want anders slaat het vergelijken van die 3 banden helemaal nergens op....Dag iedereen, zijn er mensen die ervaring hebben met de continental roadattack 2 evo's op het circuit? Of eventuele andere tips qua bandjes voor de snelle beginner, kreeg bij een motorzaak de volgende offerte:
Michelin power cup evo €398.-
Continental roadattack 2 evo €337.-
Metzeler racetec rr €480.-
Zijn de bandenprijzen vergelijkbaar op het circuit zelf? Of is het daar aanzienlijk duurder?
Een vriend van mij zweert bij die banden, maar hij rijdt wel met 1.8 bar warm achter. Hij heeft ook nooit last van vreet sporen, wat is de spanning na een sessie rijden?
Ik weet niet of ik dit aan zou durven.... Kan er ook geen reviews van vinden.Kwam op XLMoto dit setje tegen;
KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl
Nou heb ik zelf geen interesse in deze banden omdat ik niet op slicks rijd (want gekentekende motor), maar misschien is er iemand die het aan heeft gedurfd dit te proberen?
Hier ook een vraag over banden Wie van jullie heeft ervaring met bridgestone V02 120 soft en 200 medium?
Afgelopen maandag op zandvoort wat vreemd gedrag gehad met voornamelijk mn achterband. Begon erg te glijden en een vreetspoor wat leek op cold tear, terwijl de band 1 circuitdag oud was en naar mijn idee warm genoeg. Misschien was de bandenspanning niet goed, dus ben ik benieuwd naar ervaringen van hier.
De waarden vanuit Bridgestone: Voorband 1,8 - 1,9 bar (koud) Achterband 1,4 - 1,5 bar (koud), heb ik mee gereden.
Alvast bedankt.