Maken ze geen 180/55ers meer? Ik kan blijkbaar alleen nog maar aan 180/60ers komen, tenminste met een recente dotcode.
De 180/55 wordt nog steeds door Pirelli/Metzeler gemaakt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maken ze geen 180/55ers meer? Ik kan blijkbaar alleen nog maar aan 180/60ers komen, tenminste met een recente dotcode.
Dunlops zijn gevoeligere banden tov pirelli/bridgestone ... Met goede veren wel op te lossen maar vervelend als je zelf niet weet wat en hoe. Zelf ondervonden dit jaarIk vermoed dat je de Gp211 bedoelt?
Ik weet niet of je al ervaring met deze banden hebt maar velen leggen bij normale warme temperaturen medium voor en endurance achter,
Simpel gesteld kun je zeggen dat de endurance wat harder is dan de soft en de medium.
Wil je nog iets meer grip leg je voor en achter medium.
Soft hoef je niet te leggen bij warm weer,enkel bij kouder weer.
De juiste bandenduk is zeer belangrijk bij deze banden!
Goed ik zie door de rubberbomen de banden niet meer... of net andersom?
Even ter info:
Ik rij met een GSX-R750 circuitfiets uit 2004, op Assen heb ik dit jaar rond de 2.06.9 gereden en op Zandvoort staat mijn snelste tijd nu rond de 2.08.2. Dat was nog met mijn weg 750 k4 op Power Pure, geen aangepaste vering, alle lampen, spiegels en al er nog op.
Ik rij geen races alleen losse circuitdagen her en der.
Daarbij heb ik ook nog een set regenwielen. Dus ik zoek banden die het op een droge baan en licht vochtige baan goed zullen doen en voor de echte regen een set regenbandjes.
- Is het met dergelijke tijden een "echte circuitband" nuttig? Á la BT003R/SuperCorsa SC 1-2/Metzeler racetec k1-k2? (Vergelijkbare banden toch?)
- Of voldoet bv een BT003RacingStreet/Rosso Corsa/Racetec k3 of Sportec m3/m5 dan ook nog zat? (Vergelijkbare banden toch?)
- Welke banden (en compound combo's) zijn een goeie keuze of beter gezegd raden jullie aan. Persoonlijk neig ik wel wat naar de Bridgestone's aangezien ik vroegah op mijn ouwe Blade van '97 lekker op de BT002 heb gereden.
- En maakt het nog "veel" uit of ik een 180/190 regenband neem? Aangezien Pirelli alleen 190/60 heeft.
Ik vermoed dat je de Gp211 bedoelt?
Ik weet niet of je al ervaring met deze banden hebt maar velen leggen bij normale warme temperaturen medium voor en endurance achter,
Simpel gesteld kun je zeggen dat de endurance wat harder is dan de soft en de medium.
Wil je nog iets meer grip leg je voor en achter medium.
Soft hoef je niet te leggen bij warm weer,enkel bij kouder weer.
De juiste bandenduk is zeer belangrijk bij deze banden!
ja het gaat om de GP 211. Ik kreeg een site waar deze banden redelijk betaalbaar waren maar als ik op een dag assen een achterband verslijt wordt het alsnog een duur grappie.
Nu rij ik met Pirelli super corsa maar ik begreep dat ze daar mee gingen stoppen. Met diablo,s word het een beetje te gek voor een amateur als ik. dan maar overstappen op conties. Bedankt voor je reatie
Niemand die me echt iets kan zeggen om te gaan voor meer circuit of sportieve wegbanden?
Zit te denken aan die BT003 RacingStreet. Dénk dat dat voor mij al wel zat is. Rijden ze ook mee in de No Budget Cup als ik me niet vergis.
Ik reed in begin ook met de bt003 racing street achter, voor legde ik wel de bt 003 R.
Nooit problemen mee gehad maar toen ik overstapte op de Gp2110 reed ik direct 2 seconden sneller in croix en had ik het gevoel nog veel marge over te hebben.
Je merkt het wel hoor als je marge begint op te raken,ik merkte het ook toen ik in de grindbak stond
Iemand hier wat op te zeggen?Ik kan je een setje D212 Dunlop N-tech adviseren. Top band hand
gemaakt en echt helemaal goud ook kwa levensduur. De set kost alleen
402 euro. Anders zou ik is een setje R10 proberen van Bridgestone?
290 de set
Hierop inhakende als niet toprijder die nu met SC2 rijdt.. overweeg ik het volgende:Iemand hier wat op te zeggen?
Hoi, mischien een erg 'straffe' uitspraak: maar zolang je geen 'wereldtijden' rijdt (<1.50 op Zolder, <1.55 op Assen, <2.03 op CPZ, < 1.15 op Mettet), ben je met een supersportieve straatband meer dan goed (genre diablo rosso corsa). Zelfs met de nieuwste generatie 'gewone' sportieve straatbanden (S20, D211, ...) geraak je al een heel stuk.
Het voordeel is dat ze: goed genoeg plakken, lekker lang meegaan, je er ook op een vochtige baan behoorlijk mee uit de voeten kan, geen bandenwarmers nodig hebt en indien ze niet meer goed genoeg zijn voor op je circuitmotor je ze gewoon nog een hele tijd op je wegmotor kan gebruiken.
En ja, ik weet heus wel dat echte circuitbanden ook hun voordelen hebben, maar dit is slechts van toepassing voor 15 á 20% van de gemiddelde vrij rijders.
Om mijn theorie met enkele voorbeelde te staven:
- In de beginjaren van de No Budgetcup in België reden de redacteurs van MR met een zx9 van '99 op gewone Micheling Pilot Powers mee in de CLub MET en ze konden best mee. Geloof rondetijden van 1.50 op Zolder en ze werden heus niet laatste.
- De instructeurs van de MSSZ rijden in de niveau 2 cursussen ook met R1 of S1000RR op Pilot Pure's en hier wordt door de snelste instructeurs & lessers ook al niet zo flauw gereden.
- In de No Budget Cup rijden de snelle mannen op Zolder ook vlotjes <1.47 op BT003's.
Hoi, mischien een erg 'straffe' uitspraak: maar zolang je geen 'wereldtijden' rijdt (<1.50 op Zolder, <1.55 op Assen, <2.03 op CPZ, < 1.15 op Mettet), ben je met een supersportieve straatband meer dan goed (genre diablo rosso corsa). Zelfs met de nieuwste generatie 'gewone' sportieve straatbanden (S20, D211, ...) geraak je al een heel stuk.
Het voordeel is dat ze: goed genoeg plakken, lekker lang meegaan, je er ook op een vochtige baan behoorlijk mee uit de voeten kan, geen bandenwarmers nodig hebt en indien ze niet meer goed genoeg zijn voor op je circuitmotor je ze gewoon nog een hele tijd op je wegmotor kan gebruiken.
En ja, ik weet heus wel dat echte circuitbanden ook hun voordelen hebben, maar dit is slechts van toepassing voor 15 á 20% van de gemiddelde vrij rijders.
Om mijn theorie met enkele voorbeelde te staven:
- In de beginjaren van de No Budgetcup in België reden de redacteurs van MR met een zx9 van '99 op gewone Micheling Pilot Powers mee in de CLub MET en ze konden best mee. Geloof rondetijden van 1.50 op Zolder en ze werden heus niet laatste.
- De instructeurs van de MSSZ rijden in de niveau 2 cursussen ook met R1 of S1000RR op Pilot Pure's en hier wordt door de snelste instructeurs & lessers ook al niet zo flauw gereden.
- In de No Budget Cup rijden de snelle mannen op Zolder ook vlotjes <1.47 op BT003's.
Gaat dit topic in ZAC/KNMV-Cup over circuitbanden of straatbanden?