Circuitbanden-Topic

Ik vermoed dat je de Gp211 bedoelt?
Ik weet niet of je al ervaring met deze banden hebt maar velen leggen bij normale warme temperaturen medium voor en endurance achter,
Simpel gesteld kun je zeggen dat de endurance wat harder is dan de soft en de medium.
Wil je nog iets meer grip leg je voor en achter medium.
Soft hoef je niet te leggen bij warm weer,enkel bij kouder weer.
De juiste bandenduk is zeer belangrijk bij deze banden!
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je de Gp211 bedoelt?
Ik weet niet of je al ervaring met deze banden hebt maar velen leggen bij normale warme temperaturen medium voor en endurance achter,
Simpel gesteld kun je zeggen dat de endurance wat harder is dan de soft en de medium.
Wil je nog iets meer grip leg je voor en achter medium.
Soft hoef je niet te leggen bij warm weer,enkel bij kouder weer.
De juiste bandenduk is zeer belangrijk bij deze banden!
Dunlops zijn gevoeligere banden tov pirelli/bridgestone ... Met goede veren wel op te lossen maar vervelend als je zelf niet weet wat en hoe. Zelf ondervonden dit jaar
 
Goed ik zie door de rubberbomen de banden niet meer... of net andersom? :P

Even ter info:
Ik rij met een GSX-R750 circuitfiets uit 2004, op Assen heb ik dit jaar rond de 2.06.9 gereden en op Zandvoort staat mijn snelste tijd nu rond de 2.08.2. Dat was nog met mijn weg 750 k4 op Power Pure, geen aangepaste vering, alle lampen, spiegels en al er nog op.

Ik rij geen races alleen losse circuitdagen her en der.

Daarbij heb ik ook nog een set regenwielen. Dus ik zoek banden die het op een droge baan en licht vochtige baan goed zullen doen en voor de echte regen een set regenbandjes.



  1. Is het met dergelijke tijden een "echte circuitband" nuttig? Á la BT003R/SuperCorsa SC 1-2/Metzeler racetec k1-k2? (Vergelijkbare banden toch?)
  2. Of voldoet bv een BT003RacingStreet/Rosso Corsa/Racetec k3 of Sportec m3/m5 dan ook nog zat? (Vergelijkbare banden toch?)
  3. Welke banden (en compound combo's) zijn een goeie keuze of beter gezegd raden jullie aan. Persoonlijk neig ik wel wat naar de Bridgestone's aangezien ik vroegah op mijn ouwe Blade van '97 lekker op de BT002 heb gereden.
  4. En maakt het nog "veel" uit of ik een 180/190 regenband neem? Aangezien Pirelli alleen 190/60 heeft.



Niemand die me echt iets kan zeggen om te gaan voor meer circuit of sportieve wegbanden?
Zit te denken aan die BT003 RacingStreet. Dénk dat dat voor mij al wel zat is. Rijden ze ook mee in de No Budget Cup als ik me niet vergis.
 
Ik vermoed dat je de Gp211 bedoelt?
Ik weet niet of je al ervaring met deze banden hebt maar velen leggen bij normale warme temperaturen medium voor en endurance achter,
Simpel gesteld kun je zeggen dat de endurance wat harder is dan de soft en de medium.
Wil je nog iets meer grip leg je voor en achter medium.
Soft hoef je niet te leggen bij warm weer,enkel bij kouder weer.
De juiste bandenduk is zeer belangrijk bij deze banden!

ja het gaat om de GP 211. Ik kreeg een site waar deze banden redelijk betaalbaar waren maar als ik op een dag assen een achterband verslijt wordt het alsnog een duur grappie.
Nu rij ik met Pirelli super corsa maar ik begreep dat ze daar mee gingen stoppen. Met diablo,s word het een beetje te gek voor een amateur als ik. dan maar overstappen op conties. Bedankt voor je reatie
 
Laatst bewerkt:
Veren zijn belangrijk,hoewel ik met gewone standaardveertjes van een motor van 10 jaar oud toch geen probblemen heb.
Belangrijk is dat je de juiste bandendruk respecteert, is 1.6/1.75 achter en voor 2.5/2.6 gemeten na rijden.
 
ja het gaat om de GP 211. Ik kreeg een site waar deze banden redelijk betaalbaar waren maar als ik op een dag assen een achterband verslijt wordt het alsnog een duur grappie.
Nu rij ik met Pirelli super corsa maar ik begreep dat ze daar mee gingen stoppen. Met diablo,s word het een beetje te gek voor een amateur als ik. dan maar overstappen op conties. Bedankt voor je reatie

Met medium voor en endurance achter,de correcte bandendruk,veringen die toch een beetje goed geregeld zijn,hoeven daarvoor geen ohlins te zijn of zo,een goed afgestelde standaardveer is meestal ook al voldoende
Volgens mij gaan die niet rapper slijten dan een andere band.
 
Niemand die me echt iets kan zeggen om te gaan voor meer circuit of sportieve wegbanden?
Zit te denken aan die BT003 RacingStreet. Dénk dat dat voor mij al wel zat is. Rijden ze ook mee in de No Budget Cup als ik me niet vergis.

Ik reed in begin ook met de bt003 racing street achter, voor legde ik wel de bt 003 R.
Nooit problemen mee gehad maar toen ik overstapte op de Gp2110 reed ik direct 2 seconden sneller in croix en had ik het gevoel nog veel marge over te hebben.
 
Ik reed in begin ook met de bt003 racing street achter, voor legde ik wel de bt 003 R.
Nooit problemen mee gehad maar toen ik overstapte op de Gp2110 reed ik direct 2 seconden sneller in croix en had ik het gevoel nog veel marge over te hebben.

Nou ja... ze gaan vermoedelijk in die NBC harder rond dan ik doe dus ik zal nog wel wat marge hebben. Maar vind overkill qua banden zonde geld (bandjes zijn duuuuur) en te weggericht en ik zit na een paar dagen te kloten dat ik het circuit over glij omdat ik harder wil dan de bandjes kunnen.

Dillema's dillema's!
 
Je merkt het wel hoor als je marge begint op te raken,ik merkte het ook toen ik in de grindbak stond :+
 
Hoi, mischien een erg 'straffe' uitspraak: maar zolang je geen 'wereldtijden' rijdt (<1.50 op Zolder, <1.55 op Assen, <2.03 op CPZ, < 1.15 op Mettet), ben je met een supersportieve straatband meer dan goed (genre diablo rosso corsa). Zelfs met de nieuwste generatie 'gewone' sportieve straatbanden (S20, D211, ...) geraak je al een heel stuk.
Het voordeel is dat ze: goed genoeg plakken, lekker lang meegaan, je er ook op een vochtige baan behoorlijk mee uit de voeten kan, geen bandenwarmers nodig hebt en indien ze niet meer goed genoeg zijn voor op je circuitmotor je ze gewoon nog een hele tijd op je wegmotor kan gebruiken.

En ja, ik weet heus wel dat echte circuitbanden ook hun voordelen hebben, maar dit is slechts van toepassing voor 15 á 20% van de gemiddelde vrij rijders.

Om mijn theorie met enkele voorbeelde te staven:

  • In de beginjaren van de No Budgetcup in België reden de redacteurs van MR met een zx9 van '99 op gewone Micheling Pilot Powers mee in de CLub MET en ze konden best mee. Geloof rondetijden van 1.50 op Zolder en ze werden heus niet laatste.
  • De instructeurs van de MSSZ rijden in de niveau 2 cursussen ook met R1 of S1000RR op Pilot Pure's en hier wordt door de snelste instructeurs & lessers ook al niet zo flauw gereden.
  • In de No Budget Cup rijden de snelle mannen op Zolder ook vlotjes <1.47 op BT003's.
 
Hierop inhakende als niet toprijder die nu met SC2 rijdt.. overweeg ik het volgende:
Ik kan je een setje D212 Dunlop N-tech adviseren. Top band hand
gemaakt en echt helemaal goud ook kwa levensduur. De set kost alleen
402 euro. Anders zou ik is een setje R10 proberen van Bridgestone?
290 de set
Iemand hier wat op te zeggen? :)
 
Laatst bewerkt:
Hierop inhakende als niet toprijder die nu met SC2 rijdt.. overweeg ik het volgende:Iemand hier wat op te zeggen? :)


R10 is voor mij als redelijk onervaren rijder TOP, kost nu ook bij MSH 225,- per setje


Dunlop doe ik nooit meer kopen na met de de 207/208 vreselijke ervaringen te hebben gehad..


Aankomend jaar stap ik over op Pirelli`s weer is wat anders proberen :P
 
Hoi, mischien een erg 'straffe' uitspraak: maar zolang je geen 'wereldtijden' rijdt (<1.50 op Zolder, <1.55 op Assen, <2.03 op CPZ, < 1.15 op Mettet), ben je met een supersportieve straatband meer dan goed (genre diablo rosso corsa). Zelfs met de nieuwste generatie 'gewone' sportieve straatbanden (S20, D211, ...) geraak je al een heel stuk.
Het voordeel is dat ze: goed genoeg plakken, lekker lang meegaan, je er ook op een vochtige baan behoorlijk mee uit de voeten kan, geen bandenwarmers nodig hebt en indien ze niet meer goed genoeg zijn voor op je circuitmotor je ze gewoon nog een hele tijd op je wegmotor kan gebruiken.

En ja, ik weet heus wel dat echte circuitbanden ook hun voordelen hebben, maar dit is slechts van toepassing voor 15 á 20% van de gemiddelde vrij rijders.

Om mijn theorie met enkele voorbeelde te staven:

  • In de beginjaren van de No Budgetcup in België reden de redacteurs van MR met een zx9 van '99 op gewone Micheling Pilot Powers mee in de CLub MET en ze konden best mee. Geloof rondetijden van 1.50 op Zolder en ze werden heus niet laatste.
  • De instructeurs van de MSSZ rijden in de niveau 2 cursussen ook met R1 of S1000RR op Pilot Pure's en hier wordt door de snelste instructeurs & lessers ook al niet zo flauw gereden.
  • In de No Budget Cup rijden de snelle mannen op Zolder ook vlotjes <1.47 op BT003's.

Helemaal mee eens, heb 1:57 gereden op Assen met die Rosso Corsa's, denk dat een paar seconden sneller ook nog wel gaat. (talent Cup reed 1:46 met die banden)

Pilot Power's slijten wel veel sneller begreep ik, en smeren bij snellere rondetijden?
 
Hoi, mischien een erg 'straffe' uitspraak: maar zolang je geen 'wereldtijden' rijdt (<1.50 op Zolder, <1.55 op Assen, <2.03 op CPZ, < 1.15 op Mettet), ben je met een supersportieve straatband meer dan goed (genre diablo rosso corsa). Zelfs met de nieuwste generatie 'gewone' sportieve straatbanden (S20, D211, ...) geraak je al een heel stuk.
Het voordeel is dat ze: goed genoeg plakken, lekker lang meegaan, je er ook op een vochtige baan behoorlijk mee uit de voeten kan, geen bandenwarmers nodig hebt en indien ze niet meer goed genoeg zijn voor op je circuitmotor je ze gewoon nog een hele tijd op je wegmotor kan gebruiken.

En ja, ik weet heus wel dat echte circuitbanden ook hun voordelen hebben, maar dit is slechts van toepassing voor 15 á 20% van de gemiddelde vrij rijders.

Om mijn theorie met enkele voorbeelde te staven:

  • In de beginjaren van de No Budgetcup in België reden de redacteurs van MR met een zx9 van '99 op gewone Micheling Pilot Powers mee in de CLub MET en ze konden best mee. Geloof rondetijden van 1.50 op Zolder en ze werden heus niet laatste.
  • De instructeurs van de MSSZ rijden in de niveau 2 cursussen ook met R1 of S1000RR op Pilot Pure's en hier wordt door de snelste instructeurs & lessers ook al niet zo flauw gereden.
  • In de No Budget Cup rijden de snelle mannen op Zolder ook vlotjes <1.47 op BT003's.

Dat zijn de bevestigingen die ik zoek ;) Nu eens kijken of er ook iemand op staat die je tegenspreekt :P
 
klopt wel wat vief zegt maar zelf rijd ik tegenwoordig liever met een band die heel veel te goed is voor mij dan een band die veel te goed is voor mij.
Geeft een geruster gevoel tussen de oortjes. ;)
 
200/60/17 bedoel ik.. staan hier op forum te koop. En benieuwd of jullie ervaring hebben of kunnen vertellen
Of er hoop min punten of juist niet zijn.. bedankt vast
 
Ja idee had ik ook al maar dan.man vertelde dat het gewoon kon.
En dat 200/60 nieuwe maten van pirelli superbike slicks zijn... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan