Circuitbanden-Topic

R10 is voor mij als redelijk onervaren rijder TOP, kost nu ook bij MSH 225,- per setje


Dunlop doe ik nooit meer kopen na met de de 207/208 vreselijke ervaringen te hebben gehad..


Aankomend jaar stap ik over op Pirelli`s weer is wat anders proberen :P

dus je gaat ook nooit meer met het vliegtuig, aangezien daar in de jaren 70 vaker neerstorten dan ze veilig landen?

Je ook geen gordel draagt in de auto, omdat in de jaren 60 meer mensen zonder gordel een ongeluk overleefden dan met een gordel?

nieuwe tijden- nieuwe kansen
 
dus je gaat ook nooit meer met het vliegtuig, aangezien daar in de jaren 70 vaker neerstorten dan ze veilig landen?

Je ook geen gordel draagt in de auto, omdat in de jaren 60 meer mensen zonder gordel een ongeluk overleefden dan met een gordel?

nieuwe tijden- nieuwe kansen


kan toch zo zijn dat zijn gevoel er niet meer goed bij is ,
;)
ik heb 1 keer op een set straat rosso's 'gereden... B| die band lag me niet .

maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken he ;) :o

nu gewoon weer rondjes rijden op sc2 's :P

of een setjes slicks proberen we zien wel komend jaar :D

blijf wel dit topic volgen :P
 
kan toch zo zijn dat zijn gevoel er niet meer goed bij is ,
;)
ik heb 1 keer op een set straat rosso's 'gereden... B| die band lag me niet .

maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken he ;) :o

nu gewoon weer rondjes rijden op sc2 's :P

of een setjes slicks proberen we zien wel komend jaar :D

blijf wel dit topic volgen :P


natuurlijk kan het zijn dat de 207 en 208 hem niet bevielen, maar we zijn nu wel bijna 10 jaar verder..... dus niet zomaar oordelen dat het vroeger ruk was en nu dus ook wel ruk zal zijn :P

Zo zijn er ook vooroordelen over de Conti.... ze worden vergeleken met de TK11 en 21... dat was in de tijd dat ze nog van bakeliet werden gemaakt ;)
 
Sow ik zie nu de prijsverschillen tussen de Dragon Corsa's en 'gewone' SC2 banden. O-)
Ik heb nog niet beslist waar ik vier dagen Cartagena op ga doen..
 
:? :? :?

Assen heeft juist heel erg ruwe structuur, de wielrenners klaagden erover bij de proloog.

Zandvoort heeft juist heel erg veel last van zand op de baan, waardoor je banden overmatig slijten...... mar das dan bij de auto's
Ik praat niet over wielrennen of auto's maar over mijn ervaring ;) Op Zandvoort heb je meer grip, kortom je moet met een hardere compound rijden als op Assen. Neemt niet weg zoals jij al zegt dat Assen ook zwaar is voor de banden!
Spa en Mettet zijn veel liever voor de banden en moet je met een zachter compound rijden om de nodige grip te genereren.
 
Als iemand een adresjes weet voor metzeler slicks, mag je die altijd met een PM door sturen..... ga een setje of 15-20 nodig hebben schat ik
 
ja heb gekeken, maar niet echt goedkoop, en veel mense proberen ouwe shit te slijten voor de prijs die ik ze dit jaar gekocht hebt ( 2012 DOT, en hun 2010/08 DOT )
 
hallo allemaal, wat is eigenlijk het exacte verschil in rij eigenschappen tussen een 180/55 190/55 en 180/60 en 190 / 60 band. Dat er steeds een verschil is in rijhoogte begrijp ik, maar wat behoor je te merken met rijden op het circuit. Daarnaast wat is nu de beste band op een gsxr750 k7?
 
hallo allemaal, wat is eigenlijk het exacte verschil in rij eigenschappen tussen een 180/55 190/55 en 180/60 en 190 / 60 band. Dat er steeds een verschil is in rijhoogte begrijp ik, maar wat behoor je te merken met rijden op het circuit. Daarnaast wat is nu de beste band op een gsxr750 k7?
Rijhoogte lijkt logisch, maar weet je hoeveel een band vervormt in de bocht? ;)

Merkbaar verschil bandenmaat 180/60 en 180/55?
 
Laatst bewerkt:
FF wachten, we zijn bezig met de ARA (Aprilia club) om een bandenactie op te starten met Conti's. Zowel slicks (Race attack) als profiel banden (Race attack Comp)
 
ja heb gekeken, maar niet echt goedkoop, en veel mense proberen ouwe shit te slijten voor de prijs die ik ze dit jaar gekocht hebt ( 2012 DOT, en hun 2010/08 DOT )


Ikzelf rij rustig nog op banden van DOT 2011 en zelfs nog van DOT 2010, mits op de correcte wijze opgeslagen.


Dus als iemand nog tegen overjarige (DOT 2010, 2011) Dunlops aanloopt, let me know!
 
Ikzelf rij rustig nog op banden van DOT 2011 en zelfs nog van DOT 2010, mits op de correcte wijze opgeslagen.


Dus als iemand nog tegen overjarige (DOT 2010, 2011) Dunlops aanloopt, let me know!


ik heb geen probleem om op "oudere" banden te rijden, mits ze goedkoper zijn dan de nieuwe :+, en ik bedoel ni 5-10€ de band ;)
 
Skippy, wil je wel op de hoogte houden als ik iets tegen kom, maar in welke maat en prijs zoek je?


Goeiekoop natuurlijk, dat willen we allemaal *D *D

Kwam in Duitsland tegen € 200,- voor een setje Pirelli slicks 200+120

Kan alleen nergens de site meer terugvinden :( O-) O-)
 
FF wachten, we zijn bezig met de ARA (Aprilia club) om een bandenactie op te starten met Conti's. Zowel slicks (Race attack) als profiel banden (Race attack Comp)

Sets gaan 250 euro kosten in de maten 120/190 zowel de comp als de slick en in alle compounds 8-)
 
Skippy, wil je wel op de hoogte houden als ik iets tegen kom, maar in welke maat en prijs zoek je?


ik zoek 120/180, metzeler slicks K2 ( geen compK ) prijs, zo goedkoop mogelijk, maar om reeal te blijven, denk dat ze te vinden moeten zijn voor rond 240/250... maar als je iets vindt mag je mij altijd een PB sturen.. thanks 8-)
 
Ondanks dat ik nog een paar (en een paar is twee) nieuwe Dunlop D211 GP Racers goedkoop op de kop heb kunnen tikken, is mijn voorraad voor komend seizoen nog niet op het gewenste peil.


Dus als jullie nog tegen een goede aanbieding aanlopen .... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan