Circuitbanden-Topic

Mannen ik heb een vraagje. Ik heb een circuit fiets gekocht en ben aan het kijken voor banden alleen nu de vraag wat slim is.

Ik heb al bandenwarmers zodat ze wat langer mee gaan maar merk en type weet ik nog niet. Eerst dacht ik aan supercorsas maar nu weer Misshcien Corsa Rosso's maar je hebt ook nog supercorsas sp dus ik dacht Misshcien hebben jullie goede tips. Het gaat toch alleen maar harder en harder dus dat moet ook een beetje in gedachte gehouden worden.

Ik ben nog vrij nieuw en m'n laatste keer cpz was een 2.15 dus zo hard ga ik ;)
 
En met welke banden heb je die tijd gezet?
Ik zou eigenlijk in eerste instantie gewoon een circuit georienteerde straatband doen tenzij je echt competitie wil gaan doen. Pirelli Diablo Corsas of Bridgestone RS10's. Scheelt ook weer een paar centen en ik betwijfel of je echt zoveel verschil zal voelen in het begin.
 
Conti sport attacks. Maar ik wil eigenlijk een bandje die wat "sneller" is. Ik dacht aan supercorsas maar af en toe zie je de bomen door het bos niet meer. En omdat het alleen maar sneller en sneller gaat dacht ik laat ik daarvoor gaan. Maar ik dacht dat jullie het zoiezo beter wisten.
 
Ja daar win je zeker mee. Met een 55 band heb ik niks meer over. Maar als je met een 60 band rijdt zou ik nog wat over hebben.
:^ Eensch.

Toevallig vorige week een 180/60 gestoken, en op de weg houd ik nu klein randje over, voorheen met de 55 niet.
 
Conti sport attacks. Maar ik wil eigenlijk een bandje die wat "sneller" is. Ik dacht aan supercorsas maar af en toe zie je de bomen door het bos niet meer. En omdat het alleen maar sneller en sneller gaat dacht ik laat ik daarvoor gaan. Maar ik dacht dat jullie het zoiezo beter wisten.


Neem je de race attack

Voor weinig :GP503 even googlen duitse site
 
Heren/dames, laatste circuitdag op Spa zag mijn voorband er zo uit, qua grip had ik niet echt te klagen maar ik vond het slijtagepatroon nu niet heel mooi. Is een pirelli supercorsa SC1, was zowel op de min als max druk die pirelli opgeeft dit patroon te zien (uit mijn hoofd 2.1 en 2.4 uit de warmers).
Iemand hier een verklaring/oplossing voor?
full


Dacht zelf aan hot-tear, maar heb net een SC1 gestoken omdat ik met de SC2 last had van cold tear :'). Daarnaast zie ik nog steeds wat sporen op de voorkant van rolletjes, wellicht ook teveel gewicht op de voorzijde?
 
Laatst bewerkt:
mensen, rookie vraag hier. ik heb een nieuwe voorband op de losse velg laten leggen, dus er staat 0 km op.

maandag ga ik rijden op Brno, hoe lang duurt het voor die siliconenlaag van de band af is en ik vol kan remmen en insturen? ik heb bandenwarmers.
 
mensen, rookie vraag hier. ik heb een nieuwe voorband op de losse velg laten leggen, dus er staat 0 km op.

maandag ga ik rijden op Brno, hoe lang duurt het voor die siliconenlaag van de band af is en ik vol kan remmen en insturen? ik heb bandenwarmers.


Ben ook begonnen daar in Brno met nieuwe banden en had geen tijd om er LANG over na te denken _O-

Als je vrij gaat rijden kan je gewoon een paar rondjes rustiger aandoen.Ik begon toen in de trainingsgroep en moest aansluiten met geknepen billen :+
 
Laatst bewerkt:
mensen, rookie vraag hier. ik heb een nieuwe voorband op de losse velg laten leggen, dus er staat 0 km op.

maandag ga ik rijden op Brno, hoe lang duurt het voor die siliconenlaag van de band af is en ik vol kan remmen en insturen? ik heb bandenwarmers.

Ten eerste veel plezier. Je rijd de eerste ronde van de eerste sessie toch niet op 100%, na die ronde is de laag er wel af.
 
mensen, rookie vraag hier. ik heb een nieuwe voorband op de losse velg laten leggen, dus er staat 0 km op.

maandag ga ik rijden op Brno, hoe lang duurt het voor die siliconenlaag van de band af is en ik vol kan remmen en insturen? ik heb bandenwarmers.

Welke? :)
 
Mannen ik heb een vraagje. Ik heb een circuit fiets gekocht en ben aan het kijken voor banden alleen nu de vraag wat slim is.

Ik heb al bandenwarmers zodat ze wat langer mee gaan maar merk en type weet ik nog niet. Eerst dacht ik aan supercorsas maar nu weer Misshcien Corsa Rosso's maar je hebt ook nog supercorsas sp dus ik dacht Misshcien hebben jullie goede tips. Het gaat toch alleen maar harder en harder dus dat moet ook een beetje in gedachte gehouden worden.

Ik ben nog vrij nieuw en m'n laatste keer cpz was een 2.15 dus zo hard ga ik ;)

Je kunt supercorsa SC2 zetten, fijne band en je doet zeker wel 5 dagen met de achterkant en 7-8 voorkant
 
Weet iemand wat dit zou kunnen veroorzaken?



Het is een SC1 achterband die de eerste 3 sessies netjes sleet. Het golfpatroon zat voor de lunch over de hele band. De 4e sessie ging verloren en de afsluitende race van 7 rondes gaf dit als resultaat.
 
Ik ben absoluut geen expert, maar dergelijk ongelijke / golvende slijtage is of rebound of iets meer structureels als geometrie...? Vooral even goed na gaan wat er veranderd tussen netjes slijten en dit. Zou ook wel verwachten dat je misschien pompend gevoel achter moet hebben gehad?

Nogmaals, ben geen expert. Maar denk graag mee... :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan