Circuitbanden-Topic

Misschien is het de afgelopen weken ter sprake gekomen hier maar ik kon het zo snel niet vinden.

Moet de bandenspanning nou wat hoger of juist lager als het 30+ graden is ?
 
Laatst bewerkt:
Circuit banden lager.
Weg banden weet ik niet.

Zet mn pirelli's op 1.6 uit de warmer achter en 2.1 voor. Valt me op hoe gevoelig die banden zijn temperatuur. Bij 1.7 achter krijg ik vreetspoortje, bij 1.9 gaat ie helemaal aan gort.
 
Circuit banden lager.
Weg banden weet ik niet.

Zet mn pirelli's op 1.6 uit de warmer achter en 2.1 voor. Valt me op hoe gevoelig die banden zijn temperatuur. Bij 1.7 achter krijg ik vreetspoortje, bij 1.9 gaat ie helemaal aan gort.

thanks :t , dan begin ik met mijn standaard druk maar dan weet ik in ieder geval welke kant het op moet als er vreetsporen komen.
 
http://www.olmaxmotors.pl/

topding en netjes gemaakt. :t
Er zijn meerdere aanbieders en zijn allemaal in grote lijnen hetzelfde.

Slicks gaan er makkelijker om dan houten toerbanden, maar even oefenen en je hebt ze er zo om zitten zonder beschadigingen.

Thanks!
 
Metzeler is ook ongeveer hetzelfde als Pirelli.

8<
Ik heb juist een set Diablo Rosso Corsa II aangeschaft omdat de Racetec RR wel erg makkelijk een vreetspoor krijgt. Het setje weegt wel 10 kg. :o
Is wel een categorie meer richting straat georienteerde band lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb juist een set Diablo Rosso Corsa II aangeschaft omdat de Racetec RR wel erg makkelijk een vreetspoor krijgt. Het setje weegt wel 10 kg. :o
Is wel een categorie meer richting straat georienteerde band lijkt me.


Klopt, maar circuit dagen heeft hij geen moeite mee
 
Iemand inmiddels ervaring met de Michelin Power Slick Evo?
Ik twijfel tussen deze of de Dunlop D212 Slick (Endurance)

Ik rij nu nog met D211 maar deze gaat eruit en twijfel over de vervanger.
 
Ik rij wel met power cup evo. Die bevallen me prima in vergelijking met supercorsa/racetech.

Voorband vind ik super, achterband is minder gevoelig voor druk en veringafstelling dan de eerder genoemde banden. Verder heb ik ook het gevoel dat hij iets langer meegaat (en ook iets minder grip).

De michelins bevallen mij prima en ze zijn ook nog eens flink goedkoper.

Ervaring met Dunlops heb ik niet.
 
Iemand inmiddels ervaring met de Michelin Power Slick Evo?
Ik twijfel tussen deze of de Dunlop D212 Slick (Endurance)

Ik rij nu nog met D211 maar deze gaat eruit en twijfel over de vervanger.

Mocht je de Evo's een kans willen geven dan heb ik nog wel wat liggen voor een MF prijsje...
 
Van het weekend ben ik overgestapt van Michelin power cup evo naar Bridgestone R11.

Had ik eerder moeten doen, mooie slijtage, super veel grip en scheelde mij 1.5 sec (in de middagpauze gewisseld).

Wel ben ik van een 180/55 naar een 190/55 gegaan. De bridgestone R11 is alleen vrij smal en qua breedte scheelt het iets. Het grootste verschil zit hem in de bolling van de band, de zijwang van de R11 is veel lager waardoor er effectief een veel hoger profiel ontstaat dat ook veel schuiner afloopt.

Ik ben verkocht in ieder geval en als het goed is gaan de banden nog redelijk lang mee ook.

Gr. Michel
 
Van het weekend ben ik overgestapt van Michelin power cup evo naar Bridgestone R11.

Had ik eerder moeten doen, mooie slijtage, super veel grip en scheelde mij 1.5 sec (in de middagpauze gewisseld).

Wel ben ik van een 180/55 naar een 190/55 gegaan. De bridgestone R11 is alleen vrij smal en qua breedte scheelt het iets. Het grootste verschil zit hem in de bolling van de band, de zijwang van de R11 is veel lager waardoor er effectief een veel hoger profiel ontstaat dat ook veel schuiner afloopt.

Ik ben verkocht in ieder geval en als het goed is gaan de banden nog redelijk lang mee ook.

Gr. Michel

Goed om te lezen. Ik ben erg benieuwd hoe lang je doet met een setje. wellicht een mooi alternatief voor de metzelers racetec rr k3 waar ik nu mee rijd :)
Zijn overigens nu in de aanbieding bij motorsportshop
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gister gehaast ongebruikte goedkope (uiteindelijk misschien duurkoop) set Bridgestone slicks gekocht zonder te kijken naar de dot-code. Thuis bleek de voorband uit week 41 jaar 2013 te komen en de achterband week 34 jaar 2014.
Moet ik mij dan zorgen maken over de kwaliteit van de band als ik er volgend jaar rond de 1.57 mee ga rijden op assen.

Ook heb ik ooit eens gehoord dat de bandenspanning van bridgestones voor 2016 anders is dan 2017+. Klopt dit en zoja naar welke bandenspanning ben ik dan opzoek (bij normaal droog weer 20 graden buitentemp)?
 
Van het weekend ben ik overgestapt van Michelin power cup evo naar Bridgestone R11.

Had ik eerder moeten doen, mooie slijtage, super veel grip en scheelde mij 1.5 sec (in de middagpauze gewisseld).

Wel ben ik van een 180/55 naar een 190/55 gegaan. De bridgestone R11 is alleen vrij smal en qua breedte scheelt het iets. Het grootste verschil zit hem in de bolling van de band, de zijwang van de R11 is veel lager waardoor er effectief een veel hoger profiel ontstaat dat ook veel schuiner afloopt.

Ik ben verkocht in ieder geval en als het goed is gaan de banden nog redelijk lang mee ook.

Gr. Michel
Late reactie, maar komt dat afwijkende profiel niet doordat je een 190 band op een, naar ik vermoed, een 5,5" wiel legt?
190 is in principe bedoeld voor 6" wielen. Je verkracht nu het bedoelde profiel van de band. Ik vermoed dat je nu met een "schaamrand" rijdt.
Ik heb het ook ooit eens geprobeerd maar dat vond ik geen succes. Was wel een Pirelli.
 
Bridgestone heeft de 190/55 r11 gemaakt voor een 5.5" band. Bij een 6" velg moet je bij die band naar een 200 toe.

Eigenlijk is de 190/55 R11 een zelfde type band als een 180/60, behalve dat hij smaller is........ de 180/60 is ook crimineel breed overigens.

Wat wel echt anders is is het profiel. Bij een 180/55 en 180/60 pirelli is de zijwang even hoog. Daarna begint het loopvlak dat bij een /60 hoger is. Bij deze bridgestone R11 is de zijwang lager dan bij een 180/55 en het loopvlak hoger. Heel apart om te zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een set regenwielen gekocht met Bridgestone Battlax w01 banden en ik twijfel even over de draairichting van de voorband. Ik weet zeker dat de velg goed gemonteerd is, klopt ook met de markering die de vorige eigenaar op de rechterschijf had gezet, maar het pijltje op de band wijst de verkeerde kant op. Ik kan bij Bridgestone echter niks vinden over de verplichte draairichting. Moet ik hem even andersom laten opleggen?
20180922_132522.jpg
 
Beide pijlen van de draairichting (van band en velg) moeten dezelfde kant op wijzen.
Met slicks en sommige profielbanden maakt het niet altijd uit.............maar bij regenbanden is dat een ABSOLUTE must.

Bij regenbanden is er maar 1 goede richting.............anders wordt het water niet goed afgevoerd.
(Ga anders naar een bandenboer/monteur als je twijfelt)
 
Roy de Rosso Corsa II is perfect voor jou tijden de S21 van Bridgestone gaat ook heel rap in de rondte. De endurance varianten van alle merken zijn ook erg tof en gaan voor jou tijden prima lang mee. Regenbanden hebben gekke maten soms ja, maakt niet echt uit hoor. Let wel op dat je genoeg ruimte hebt tussen de band en e achterbrug voor je warmers (kan ook zonder evt). Je kan je achteras evt wat naar achter schuiven indien je de warmers er niet tussen krijgt. Helaas zul je hier wel een andere ketting voor om moeten zetten dus moet jeje afvragen of je dat waard is. Een waardige regenband voor je reserve set kan ook de M7RR zijn van metzeler. Worden soms bloed snelle tijden in het nat mee gereden. Ook handig als de baan half opdroogt dat je niet naar binnen moet voor een wissel of de band kapot gaat rijden op droog asfalt.
Gr wil
 
Iemand ervaring met de Dunlop sportsmart TT banden op het circuit ? ik rijd nu tijden van rond de 2.00 op Assen en reed dit seizoen 4 dagen met een set Pirelli diablo rosso corsa's , ,
ik kreeg het advies om deze Dunlop's eens te proberen.
 
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de post hierboven :P

Ik rij nu met de Michelin Power RS. Hele goede banden. Wil komend seizoen de Pirelli Rosso Corsa 2 of Dunlop Sportsmart TT proberen.
Is er 1 meer aan te raden dan de ander? Zal uiteraard heel erg dicht tegen elkaar aan zitten, maar ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze banden.

Ben ook wel benieuwd welke band de grootste lean angle haalt... van de corsa 2 zou dat 52 graden moeten zijn, maar kan niks vinden betreft dat over de Sportsmart TT. Maar gezien er 24% contactvlak is op circuitspanning, zal dat ook wel zoiets moeten zijn.

Rij er ook mee op straat. Momenteel 8000km bijna op m'n Power RS banden staan, schijnt veel te zijn. 10.000 valt er ook nog wel mee te halen. Ook heel tevreden mee overigens, maar de Corsa 2 en Sportsmart TT komen toch beter uit de testen.
 
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de post hierboven :P

Ik rij nu met de Michelin Power RS. Hele goede banden. Wil komend seizoen de Pirelli Rosso Corsa 2 of Dunlop Sportsmart TT proberen.
Is er 1 meer aan te raden dan de ander? Zal uiteraard heel erg dicht tegen elkaar aan zitten, maar ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze banden.

Ben ook wel benieuwd welke band de grootste lean angle haalt... van de corsa 2 zou dat 52 graden moeten zijn, maar kan niks vinden betreft dat over de Sportsmart TT. Maar gezien er 24% contactvlak is op circuitspanning, zal dat ook wel zoiets moeten zijn.

Rij er ook mee op straat. Momenteel 8000km bijna op m'n Power RS banden staan, schijnt veel te zijn. 10.000 valt er ook nog wel mee te halen. Ook heel tevreden mee overigens, maar de Corsa 2 en Sportsmart TT komen toch beter uit de testen.

8000km op de power RS? Wat voor rondetijden rij je?
Ik red 8000 niet eens op Pilot Powers op de openbare weg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan