Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oke dus omdraaien moet wel kunnen? hoor veel verschillende meningen hierover.
Het is een standaard shock van 2003, met een nieuwe hyperpro veer op 85 kg. Ik ben zelf 90 kg. Ik denk niet dat der shock ooit geserviced is, hoe kan ik dat doen?
Sneller slijten dan? De Dunlop TT's? Metzler Slicks?Ik ga 13 mei voor het eerst met supercorsa sp v3 rijden. Ik had al begrepen dat ze in general sneller slijten dan bijv metzeler en dunlop. Ik hoop op 3 dagen maar dat gaat nog lastig worden zo te horen dus. Toevallig volgende week even bij rooske langs voor het afstellen. Hopelijk scheelt dat mogelijk nog iets mbt de slijtage
3 dagen zou ik ook zeker acceptabel vinden. Daarnaast rijd ik niet zoals een instructeur ( helaas ). 2.03 hoop volgende keer richting de 2.00 te kunnen gaan. We gaan het gewoon proberen. Als ze te snel slijten kan ik altijd voor de volgende keer sc, rosso 3, rosso corsa 2 proberen of metzeler racetek rr, dunlop tt of gp racer.
schokdemper wegbrengen naar een specialist hiervoor en laten servicen, tevens laten nakijken of de shock goed is afgesteld voor jouw gewicht en gebruik.Oke dus omdraaien moet wel kunnen? hoor veel verschillende meningen hierover.
Het is een standaard shock van 2003, met een nieuwe hyperpro veer op 85 kg. Ik ben zelf 90 kg. Ik denk niet dat der shock ooit geserviced is, hoe kan ik dat doen?
In zo'n geval 2.0 warm achter aanhouden.En nu was het gisteren nog relatief koud met een graad of 16.
2 a 3 tienden eronder zitten koud en dan meteen na de sessies meten en bijstellen. Ook niet een rustig uitlooprondje doen, gewoon net zo tijden als anders en -meteen-, als je de motor op de zijstandaard zet meten. Dan kun je rustig je helm afdoen enzo en bijstellen.Ik gebruik (nog) geen bandenwarmers.
Dat snap ik - er is ook geen andere met die benamingGaat hier wel om de Pirelli Rosso Corsa 1 straat/circuitband
Nee, zelfde spanning kun je aanhouden.niet de Supercorsa SP, weet ook niet of die veel verschillen qua spanning?
Daar ben ik het wel mee eens. 'k Ben zelf ook niet erg snel (helaas) en met de overstap naar een circuitfiets die niet op straat gebruikt wordt, dacht ik ook 'snellere' banden te gebruiken. Die dus ook veel makkelijker kapot gereden worden als de bandenspanning of vering ook maar eventjes niet precies goed staat.Ik ben wel echt echt echt echt heeeeeeeeeeeeeeeel erg voor dat mensen de grens van de banden opzoeken voordat ze een pure raceband steken. Hypersport banden zijn zo ontzetten goed tegenwoordig dat je echt wel goed uit de voeten kan met een S22,M7RR metzeler,Rosso Corsa 2,Dunlop TT's etc. Nog een stap terug naar de sport-toer banden zoals de Rosso III of whatever zijn ook echt rete goed. Leer echt alsjeblieft gewoon rijden met die super goede banden. Doordat je wat eerder de grens tegenkomt kan je naar mijn mening veel meer leren van het rijden, vooral met de achterband. Voorbanden kan je voor je gevoel van veiligheid sneller een plakband steken omdat die toch super lang mee gaan. Maar een Supercorsa in een dag oprijden met tijden van boven de 2:00 op Assen is ZONDE!!!
Voorgestelde combis:
R11 voorband soft+S22 achterband
SC1 voorband Pirelli+Rosso III achterband
Metzeler K1(is dit soft??) voorband+M7RR achterband
etc etc etc.
REVOLUTIE!
Instructeurs rijden natuurlijk gewoon voor. Dus rijden maar de helft van de dag snellere tijden voor de rest hangen ze met een ervaren groep wel rond de 2:10 soms iets sneller soms iets slomer.
Rosso Corsas heb ik ook op gereden maar had het lastig met het vinden van een goede setup. De schouder van die band is super zacht en trok het super slecht op assen met de snelle bochten. Kan ook aan mij liggen maar ik kreeg het niet voor elkaar die band trok zichzelf helemaal uitelkaar. Kan ook aan mij liggen.
Zijn CompK's dan niet iets voor je. Instap slicks met endurance compound. Beste van beide werelden en zeer betaalbaar. 270 euro de set ong 120/180
edit: Metzeler CompK's zijn dat
Ik heb een aantal OW cuppers ontmoet die in de instap 1000cc klasse ook met CompK's rijden. Competent zijn ze zeker. Met zon powermotor kan je de achterband goed op zijn donder geven dus is upgraden al sneller geoorlooft. Maar alle nieuwe banden zijn vrij progressief in gevoel wanneer je op de rand gaat rijden. Het bekende "oververhitten" van de achterband zal dan als eerst optreden omdat maar weinig zo goed met de remmen zijn dat ze voor oververhitten. Dan zal de achterband een beetje vaag en los aanvoelen. Geen reden tot paniek dan. Hou de slijtage in de gaten en speel eerst met bandendruk/vering.Die had ik ook in gedachte naast de raceteck rr.
Omdat ik beginnend circuitrijder ben zeggen sommige dat het handig is om met je snelheid mee te groeien. Zit je tegen de "limiet" van je band kun je wat hoger. Heb je een band die veel meer grip heeft dan jij kan rijden schijnt dat niet altijd het beste te zijn voor je leer curve. Afijn zo kwam ik op een ( hele sportieve ) straat band. Omdat ik nooit pirelli gehad heb wilde ik dit graag eens proberen.
Mogelijk hier na de metzeler comp k of supercorsa sc2 of gp racer pro etc. Eerst even zien waar ik sta na mn 1e dag dit jaar. Ook de 1e keer op mn nieuwe bike dus even zien hoe dit allemaal gaat.
Dat is heel hoog. Ik deed op een gegeven moment 1,6 koud achter met de rosso corsa (zonder II) om slijtage/vreetspoor te minimaliseren.Vrij hoog: 2,5/2,3 v/a koud gemeten. Zie deze bandentest: https://www.google.com/url?sa=t&sou...CRAB&usg=AOvVaw0XqaiT4ariYqZ2662qlQIg&cf=1
Mijn Corsas sleten echt zo knetter hard dat was niet normaal. Zowel de 1 als de 2. Het drive gedeelte is echt enorm zacht voor mijn gevoel. en wordt veel sneller warm dan het middelste deel. Dik vreetspoor op rechts rijdend op assen. 2 dagen net aan mee kunnen rijden met 1:58 tempo met redelijk zonnig weer. Ben benieuwd hoe dat gaat met die hogere drukken. Zou ik wel nog willen proberen.Bijzonder resultaat inderdaad: nr. 1 op zowel het onderdeel circuit als nat wegdek. Die test beoordeelt alleen niet op slijtage, dus ben benieuwd naar ervaringen.