MTFDarkEagle
MF veteraan
Ligt eraan hoe hard je op 't gas gaatIk ben benieuwd, 3 of 4 dagen voor de supercorsa sp zou mooi zijn. We gaan het zien. Ik heb het het idee dat het best wel uiteen loopt van 1 dag tot 4 a 5 dagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ligt eraan hoe hard je op 't gas gaatIk ben benieuwd, 3 of 4 dagen voor de supercorsa sp zou mooi zijn. We gaan het zien. Ik heb het het idee dat het best wel uiteen loopt van 1 dag tot 4 a 5 dagen.
2 dagen Assen met 90 pk en dan de rechterkant zo, hmm uit de Dunlop Sportsmart TT haalde ik 4 dagen zonder zulke grove slijtage. Welke bandenspanning heb je gebruikt en heb je bandenwarmers gebruikt?Ik heb nu met dezelfde set up, rijstijl etc met een sc1 prachtige slijtage. Geometrie etc identiek. Waarsch zal het dan aan de druk hebben gelegen. Met mijn motor abrupt op het gas gaan is niet zo spannend. 90pk opt wiel
Ditzelfde had ik overigens ook met de Corsa 1. Maar dat was met een uitgewoonde OEM shock
Vanaf 80 graden. Dit is voor veel banden binnen de optimale temperatuur zone.Weet iemand op welke temperatuur je de bandenwarmers moet instellen bij dunlop sx gp racer slicks?
2 dagen Assen met 90 pk en dan de rechterkant zo, hmm uit de Dunlop Sportsmart TT haalde ik 4 dagen zonder zulke grove slijtage. Welke bandenspanning heb je gebruikt en heb je bandenwarmers gebruikt?
Bekijk bijlage 1390595
Gisteren eerste trackday gedaan op assen. R1 2003, 1.8 achter 2.0 voor. Supercorsa sp v2 geen bandenwarmers.
uiteindelijk een tijd van 2.04 als snelste tijd neergezet, met groot niveauverschil.
Ik had nieuwe banden voor de sessie, alleen nu is mijn achterband aan de rechterkant al flink gesleten. Mijn veronderstelling was dat ik wel wat dagen met deze banden zou moeten kunnen doen. Kan ik met deze band nog een keer 5 sessie's doen? Of kan ik beter een andere band halen, 1 band per circuitdag is mij wat te gortig.
Ik zou je afraden om met je vering hier langs te gaan. Daarbij je vering laten afstellen een baseline en behoeft altijd verdere afstelling adhv rijder input. Snel slijten van banden ligt met zacht karkas sneller aan druk dan vering. Onderhoud en een geschikte veer kan zeker helpen. Maar laat je dan adviseren door een van de gevestigde namen. HK(die mafkees die bij circuitdagen is telt niet), Rooske, Ten Kate etc.Motorhuis Langezwaag doet ook vering de eigenaar heeft zelf ook wedstrijden gereden.
Ik had hetzelfde probleem als jij met je banden na een servicebeurt en andere veren is het nu opgelost.
Die hele zachte banden heeft geen nut met jou rondetijd ik rij zelf 2:00 met Dunlop GP212.
Bekijk bijlage 1390595
Gisteren eerste trackday gedaan op assen. R1 2003, 1.8 achter 2.0 voor. Supercorsa sp v2 geen bandenwarmers.
uiteindelijk een tijd van 2.04 als snelste tijd neergezet, met groot niveauverschil.
Ik had nieuwe banden voor de sessie, alleen nu is mijn achterband aan de rechterkant al flink gesleten. Mijn veronderstelling was dat ik wel wat dagen met deze banden zou moeten kunnen doen. Kan ik met deze band nog een keer 5 sessie's doen? Of kan ik beter een andere band halen, 1 band per circuitdag is mij wat te gortig.
Kweet niet...toen ik begon met circuitrijden heb ik er bewust voor gekozen om op (toendertijd) echte circuit banden (pirelli dragon sc 2 achter en sc 1 voor) te gaan rijden vanwege de veiligheid van de extra grip. Je maakt als beginner wel eens een foutje en dan kan die extra grip net fijn zijn.Ik ben wel echt echt echt echt heeeeeeeeeeeeeeeel erg voor dat mensen de grens van de banden opzoeken voordat ze een pure raceband steken. Hypersport banden zijn zo ontzetten goed tegenwoordig dat je echt wel goed uit de voeten kan met een S22,M7RR metzeler,Rosso Corsa 2,Dunlop TT's etc. Nog een stap terug naar de sport-toer banden zoals de Rosso III of whatever zijn ook echt rete goed. Leer echt alsjeblieft gewoon rijden met die super goede banden. Doordat je wat eerder de grens tegenkomt kan je naar mijn mening veel meer leren van het rijden, vooral met de achterband. Voorbanden kan je voor je gevoel van veiligheid sneller een plakband steken omdat die toch super lang mee gaan. Maar een Supercorsa in een dag oprijden met tijden van boven de 2:00 op Assen is ZONDE!!!
Voorgestelde combis:
R11 voorband soft+S22 achterband
SC1 voorband Pirelli+Rosso III achterband
Metzeler K1(is dit soft??) voorband+M7RR achterband
etc etc etc.
REVOLUTIE!
Om even terug te komen op de Pirelli diablo rosso 2. Niemand een bandenspanningstabel?
Ik lees en hoor veel tegenstrijdige berichten. Spanning variërend van 1.6 achter tot 2.4. Zelf denk ik dat ik maar ga beginnen op 2.1 a en 2.4 voor.
Even een leek vraag. Gisterenochtend Mettet de eerste x met oude regenbanden gereden. Baan was nat en geen droog spoor. Tijden begin sessie 2 kwam de zon door en ik stond nog steeds op regenbanden. In deze sessie ook gecrasht door een stukje curb te hebben genomen.
Maar wanneer ga je weer over naar een “droog” weer band? Als het volledig droog is, of hier en daar de plekken nat is??
Ik vond het heel lastig om een keuze te maken. Op de regenbanden voelde het goed en tijden liepen af. Totdat....
Mailtje sturen naar Pirelli?Om even terug te komen op de Pirelli diablo rosso 2. Niemand een bandenspanningstabel?
Ik lees en hoor veel tegenstrijdige berichten. Spanning variërend van 1.6 achter tot 2.4. Zelf denk ik dat ik maar ga beginnen op 2.1 a en 2.4 voor.
Wat raar; de 120/70 voorband heeft een koude druk van 2,3 bar en een warme druk van 2,0?