Circuitbanden-Topic

ik heb michelin power rain,zoeper grip 😍
Maten :
12/60 R17

19/69 R17

Werken prima op velgen van een triumph daytona 675
 
Dat zitten ze niet. Geloof me.
Ze zitten niet voor niets aan de binnenkant ivm middelpunt vliggende kracht (is een gkracht) bij 270km/h weeg zo een loodje dan geen 10 gram maar opeen 100 -200 gram. Echt niet doen. Kun je beter een beetje van het midden van de de velg aan de andere zijde afschuren / vijlen tot het bijna goed is.
 
Ze zitten niet voor niets aan de binnenkant ivm middelpunt vliggende kracht (is een gkracht) bij 270km/h weeg zo een loodje dan geen 10 gram maar opeen 100 -200 gram. Echt niet doen. Kun je beter een beetje van het midden van de de velg aan de andere zijde afschuren / vijlen tot het bijna goed is.
Ah joh beetje ductape :t
 
Bam groot verschil. Wie heeft wiskunde nog beetje in zijn hoofd en kan me vertellen wat dat dan in hoogte van de band scheelt?

Dat was het verschil in hoogte ik heb gewoon een ijkpunt op de motor genomen en het geheel van de grond naar dat ijkpunt gemeten.

Ik merkte het direct met de grondspeling van mijn motor die al niet zo best is, reed nog sneller de boel aan de grond.

Verder is naast het hoogte verschil de pirelli waar ik eerst mee reed ten op zicht van de dunlop compleet anders ander karkas bla bla waardoor de motor ook anders zal reageren vlgsn mij
 
Diablo Rosso Corsa II. 2 circuit dagen mee gereden met zacht warm weer. Tempo 2:00 1:58 op Assen. Na de eerste dag al een beste trede op de band.
Conclusie: Vrij rappe slijtage.
Het lullige is dat de rand vd nog heel veel vlees zit. Op drive gedeelte is die gewoon op.
Bekijk bijlage 1391423
Ik heb net via 2 dagen gereden op nieuwe Rosso Corsa II en mijn ervaring is compleet anders. Slijtage is voorbeeldig, juist op het drive-gedeelte zit er nog veel op, zie foto. De band is mooi rond afgesleten en ook aan het eind van de sessie geen gripverlies achter door opgebouwde hitte wat ik wel eens merkte bij de Dunlop Sportsmart TTs op warme dagen. De Dunlops zijn wel duidelijk de betere band voor op straat en hebben dieper profiel dus gaan waarschijnlijk een circuitdag langer mee. De Corsa 2 heeft een buitenste strook met zacht, hittebestendig rubber aan de buitenkant zoals te zien op de foto, maar aangezien dit niet het drive-gedeelte is, slijt ie daar niet overdreven hard. Motor is een GSXR600 uit 1997 92 pk snelste ronde 2:03. Bandenspanning bewust hoog gehouden: 2,5/2,3 voor/achter koud gemeten.
20190605_160401.jpg
.
 
ik had graag wat advies gehad. Mijn pirelli diablo rosso loopt aan zijn einde. Nu ben ik wat nieuw rubber aan het uitzoeken maar weet even niet wat ik zou doen.
Ik twijfel om een set supercorsa's te pakken sc1 en sc2, of een set supercorsa bsb, een setje metzler slicks (of wat ander betaalbaars) .Of gewoon alleen een nieuwe rosso corsa achterband(voorband is nog oke)

Zijn er adresjes in NL waar je tegen mooie prijzen wat bandjes kan scoren? Heb ze eigenlijk voor vrijdag al nodig. En bij de meeste aanbieders duurt het een paar dagen.
 
ik weet niet waar je woont ik koop mijn banden altijd bij reifendirect.de en laat ze dan bij een duitse montageparkner afleveren. In kleve zit er 1 die voor 5 euro een nieuwe band monteerd incl. Uitwegen. Je kunt ook bij de nedwrlandse site van reifendirect ze kopen en ze evt thuis of bij een nederlandse bandenboer af laten leveren. Moped-reifen.de is ook een goedkope aanbieder. Weet niet of ze ook in nederlqnd lwveren.
 
Ik heb net via 2 dagen gereden op nieuwe Rosso Corsa II en mijn ervaring is compleet anders. Slijtage is voorbeeldig, juist op het drive-gedeelte zit er nog veel op, zie foto. De band is mooi rond afgesleten en ook aan het eind van de sessie geen gripverlies achter door opgebouwde hitte wat ik wel eens merkte bij de Dunlop Sportsmart TTs op warme dagen. De Dunlops zijn wel duidelijk de betere band voor op straat en hebben dieper profiel dus gaan waarschijnlijk een circuitdag langer mee. De Corsa 2 heeft een buitenste strook met zacht, hittebestendig rubber aan de buitenkant zoals te zien op de foto, maar aangezien dit niet het drive-gedeelte is, slijt ie daar niet overdreven hard. Motor is een GSXR600 uit 1997 92 pk snelste ronde 2:03. Bandenspanning bewust hoog gehouden: 2,5/2,3 voor/achter koud gemeten. Bekijk bijlage 1399190.
Goh dat is wel erg hoog die spanning. Maar bij mij vind ik inderdaad ook dat ie hard slijt op het ' drive' gedeelte.
De spanning maar eens wat omhoog brengen dan.
 
ik weet niet waar je woont ik koop mijn banden altijd bij reifendirect.de en laat ze dan bij een duitse montageparkner afleveren. In kleve zit er 1 die voor 5 euro een nieuwe band monteerd incl. Uitwegen. Je kunt ook bij de nedwrlandse site van reifendirect ze kopen en ze evt thuis of bij een nederlandse bandenboer af laten leveren. Moped-reifen.de is ook een goedkope aanbieder. Weet niet of ze ook in nederlqnd lwveren.

Toevallig woon ik 500m bij de Duitse gens vandaan. Ga zo een even kijken of ze nog op tijd kunnen leveren.
 
Goh dat is wel erg hoog die spanning. Maar bij mij vind ik inderdaad ook dat ie hard slijt op het ' drive' gedeelte.
De spanning maar eens wat omhoog brengen dan.
Op Assen met normale buitentemperatuur ging het goed met die hoge drukken, maar afgelopen maandag in de hitte op Zandvoort begonnen beide banden op die relatief hoge druk behoorlijk te glijden (gripverlies) na een aantal rondjes, het slijtagepatroon was trouwens wel ok.

De warmgemeten druk in de achterband was meer dan 2,8 en daarom na overleg besloten de druk flink terug te brengen naar 2,3/2,0 voor/achter gemeten bij 30+ buitentemperatuur met de band opgewarmd in de zon. Dit gaf veel meer grip.

Aan het einde van de dag zag het er prima uit.
20190624_161642.jpg
 
Laatst bewerkt:
Blijf me dan ergeren aan dat de pirelli boer bij circuit doodleuk 1,6 adviseert.... warm.
Waar was dat dan? In belgie? In nederland? Had op circuit zolder 10 jaar geleden ook het advies bij mijn allroad (cagiva elefant e900) op pirelli scorpion st banden dat ik koud met 2.5 voor en 2.8 achter moest gaan rijden. Motor gleed naar alle kanten op. Na 2 sessies toch maar naar 2.1 en 2.0 achter en toen kon ik het groepje weer bijhouden..
 
Laatst bewerkt:
Blijf me dan ergeren aan dat de pirelli boer bij circuit doodleuk 1,6 adviseert.... warm.

Die dreunen dikwijls maar wat op,gezond verstand in combinatie met wat doorvragen of aan de juiste personen levert meestal een veel realistischer beeld op.
Zo heb ik nu een goed beeld van mijn Metzler interact M5,op mijn ZXR,wat betreft de drukken:t
 
Die dreunen dikwijls maar wat op,gezond verstand in combinatie met wat doorvragen of aan de juiste personen levert meestal een veel realistischer beeld op.
Zo heb ik nu een goed beeld van mijn Metzler interact M5,op mijn ZXR,wat betreft de drukken:t
Tevreden van die m5 banden? Gebruik je deze op circuit? En welke druk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan