Circuitbanden-Topic

Als je band 0,2 bar te hoog staat tijdens het rijden, dan kan er al vreemde en niet passende slijtage voorkomen. De ene band is er gevoeliger voor dan de ander. De D212 is er helaas wat gevoeliger voor.

Ingaande en uitgaande demping moet zeker harder als je zwaarder bent. Zeker als het een straatsetup is. Maar zou ook zeker bijpassende veren laten monteren. Met 102kg moet je standaard vering eigenlijk altijd onderin remmen als je volle bak remt. En waarschijnlijk gaat hij ook flink wijd lopen als je nu bocht uit flink op het gas gaat omdat er een te zachte veer achter op zit.
Dat valt wel mee. Vorige eigenaar weegt in de 90 kilo en heeft in elk geval de voorvering daarop aangepast.
 
Als je band 0,2 bar te hoog staat tijdens het rijden, dan kan er al vreemde en niet passende slijtage voorkomen. De ene band is er gevoeliger voor dan de ander. De D212 is er helaas wat gevoeliger voor.

Ingaande en uitgaande demping moet zeker harder als je zwaarder bent. Zeker als het een straatsetup is. Maar zou ook zeker bijpassende veren laten monteren. Met 102kg moet je standaard vering eigenlijk altijd onderin remmen als je volle bak remt. En waarschijnlijk gaat hij ook flink wijd lopen als je nu bocht uit flink op het gas gaat omdat er een te zachte veer achter op zit.
Als je zwaarder bent veert de vering moeilijker uit. Dus dan juist minder uitgaande demping instellen.
Meer ingaand en veervoorspanning helpt maar het beste is de juiste zwaarte veren gaan zoeken.
 
Ik heb geprobeerd wat te zoeken met de zoekfunctie maar krijg niet of weinig resultaat.
Zijn er hier mensen met ervaring met de Conti Slicks?
Huidige banden zijn Pirelli's, snelste tijd is 1.58 op Assen en hoop dit jaar weer wat seconden eraf te rijden natuurlijk.
Alleen merk ik ook nu al dat de bandenslijtage ook harder gaat, en de Pirelli's zijn natuurlijk vrij prijzig. Contis zijn wat goedkoper, maar lees er weinig ervaringen over.
Iemand die mij hier wat meer er over kan vertellen?
 
Als je zwaarder bent veert de vering moeilijker uit. Dus dan juist minder uitgaande demping instellen.
Meer ingaand en veervoorspanning helpt maar het beste is de juiste zwaarte veren gaan zoeken.
Met minder uitgaand komt hij toch helemaal niet meer terug geveerd?
 
Ik heb geprobeerd wat te zoeken met de zoekfunctie maar krijg niet of weinig resultaat.
Zijn er hier mensen met ervaring met de Conti Slicks?
Huidige banden zijn Pirelli's, snelste tijd is 1.58 op Assen en hoop dit jaar weer wat seconden eraf te rijden natuurlijk.
Alleen merk ik ook nu al dat de bandenslijtage ook harder gaat, en de Pirelli's zijn natuurlijk vrij prijzig. Contis zijn wat goedkoper, maar lees er weinig ervaringen over.
Iemand die mij hier wat meer er over kan vertellen?
Ik heb met conti gereden en ben er erg tevreden over.
Mijn pr is slechts een lage 1.59 op Assen dus weet niet hoe de slijtage is wanneer je een stuk sneller bent, maar met mijn tijden valt de slijtage erg mee.
Ik heb er nog een paar liggen en die bewaar ik voor de volgende circuitmotor
 
Dankje voor je reactie. Geven ze ook goede feedback? Waarschuwen etc? Heb je medium of de soft?
 
Heb medium achter en zacht voor.

Ben nog niet in de situatie gekomen van feedback of waarschuwen.

Of ik ben er nog niet snel genoeg voor, of ik heb het gewoon niet gemerkt.

Rij ook met pirelli supercorsa SP en die voel ik wel eens gecontroleerd glijden
 
Heren

Heb nog een nieuwe Racetec K3 voorband liggen.
Wil deze dit seizoen gaan gebruiken voor de ZAC, rondetijd 1.56, of zouden jullie eerder een K2/K1 steken bij deze tijden?
 
Helaas kan ik nog niet rijden als Troy en heb geen S1000RR. Toch wel even een wat betere basis dan een ouwe standaard ZX6 :)

Maar ik kijk wel even, het zou moeten kunnen.
 
Hou die K3 voor als het wat kouder is (voorjaar/najaar)..........of ochtendtrainingen.
1e rondje niet al te abrupt of op de max. remmen en dan kom je wel een eind.

Maar met die rondetijden zou ik wel eerder een K2/K1 steken.
 
Waar halen jullie je plakloodjes vandaan eigenlijk? Kan niet echt veel adresjes vinden voor zwarte. Hetgeen wat ik vind lijkt mij wat prijzig voor wat gewicht
 
Is het nog altijd zo dat je bij Pirelli best de combi sc1 voor / sc2 achter hebt, en bij Metzeler K0 voor en K1 achter (SC's en RR's)?
 
Heren

Heb nog een nieuwe Racetec K3 voorband liggen.
Wil deze dit seizoen gaan gebruiken voor de ZAC, rondetijd 1.56, of zouden jullie eerder een K2/K1 steken bij deze tijden?
Kan prima, ik heb met de Supercorsa BSB (schijnt SC2,6 te zijn zeg maar) 1:50 te gereden en heet ook geen Corser 😝

Hou die K3 voor als het wat kouder is (voorjaar/najaar)..........of ochtendtrainingen.
1e rondje niet al te abrupt of op de max. remmen en dan kom je wel een eind.

Maar met die rondetijden zou ik wel eerder een K2/K1 steken.
Maar wel eens met Solex.


Waar halen jullie je plakloodjes vandaan eigenlijk? Kan niet echt veel adresjes vinden voor zwarte. Hetgeen wat ik vind lijkt mij wat prijzig voor wat gewicht

Gewoon plaklood en zwarte stift erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan