Tjokke84
Die hard MF'er
- 7 aug 2014
- 977
- 303
Voor m'n straatmotor die zwarte velgen heeft en niet zoveel banden slijt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor m'n straatmotor die zwarte velgen heeft en niet zoveel banden slijt
Mag ik mijn webshop (of winkel) aanbevelen?Waar halen jullie je plakloodjes vandaan eigenlijk? Kan niet echt veel adresjes vinden voor zwarte. Hetgeen wat ik vind lijkt mij wat prijzig voor wat gewicht
Verkeerde topic danVoor m'n straatmotor die zwarte velgen heeft en niet zoveel banden slijt
Ik ben NIET bekend met deze band..............maar als jij zegt dat het geschikt is voor het "koudste weer" (oftewel harde compound) dan zullen je banden niet hard slijten, maar de hoeveelheid grip is ook niet optimaal.Hallo heren,
Net niet meer nieuwe Dunlop D213GP Pro voorband overgenomen voor onder mijn FZR600.
Het is een MS1 compound (voor het "koudste" weer), wat houdt dit in de praktijk in voor mijn sporadische trackday?
Voor de Metzeler voorbanden: Als de baan koud is een K1 en als je meer gevoel wil. Als het warm is een K2 en als je meer stabiliteit wil. Een K3 als je vooral meer levensduur wil en de K3 is een combi van gevoel van de k1 en stabiliteit van de K2 en is inzetbaar bij zowel lage als hoge temperaturen.Hou die K3 voor als het wat kouder is (voorjaar/najaar)..........of ochtendtrainingen.
1e rondje niet al te abrupt of op de max. remmen en dan kom je wel een eind.
Maar met die rondetijden zou ik wel eerder een K2/K1 steken.
Dus dan zou een K3 voorband prima zijn voor trackdays en ZAC wedstrijden met 1.56?Voor de Metzeler voorbanden: Als de baan koud is een K1 en als je meer gevoel wil. Als het warm is een K2 en als je meer stabiliteit wil. Een K3 als je vooral meer levensduur wil en de K3 is een combi van gevoel van de k1 en stabiliteit van de K2 en is inzetbaar bij zowel lage als hoge temperaturen.
Zeker! Gas erop!Dus dan zou een K3 voorband prima zijn voor trackdays en ZAC wedstrijden met 1.56?
Thanks voor de info mannen. Gaat om alleen een voorband op een FZR600 '89 die ik mondjesmaat naar de 2:00 aan het drukken ben.
Achter zit ik nog met een rare maat: 150-60/18 dus daar ligt een BT016 Pro op.
Inderdaad bandenwarmers erom, maar zoals ik het hoor, kom ik hier heel goed mee weg
Idd, voor race/circuit gebruik wordt toch eerder voor de 180/60 gekozenRaar dat er nu geen 180/60 bij is. Bij de compk was er juist geen 180/55.
Metzeler geeft alleen aan dat de band ook zonder warmers te gebruiken is. Neemt niet weg dat het gebruik van warmers beter is.Ik heb geen ervaring met slicks maar als ik die tekst zo lees vind ik het allemaal veel te algemeen..
slicks horen naar mijn mening met warmers gebruikt te worden.. als dat niet het geval is betekend het toch dat de samenstellign heel anders is ?!
Zelfde geldt voor het verhaal over de grip als de band slijt, dat word normaal toch ook minder ?!
Klinkt qua opgaaf allemaal een beetje als bijv. de bridgestone rs10/11 serie alleen hebben die wel profiel ( word trouwens de zelfde spanning voor geadviseerd.. 1.8 bar warm in een straat band.. ik vond het doodeng de eerste paar meter )
Metzeler geeft alleen aan dat de band ook zonder warmers te gebruiken is. Neemt niet weg dat het gebruik van warmers beter is.
De compK was wat harder qua compound, vergelijkbaar met de K3 Racetech of Supercorsa SP. Of de RS10/RS11 zoals je noemde. Die hebben ook allemaal profiel.
Ik heb geen ervaring met slicks maar als ik die tekst zo lees vind ik het allemaal veel te algemeen..
slicks horen naar mijn mening met warmers gebruikt te worden.. als dat niet het geval is betekend het toch dat de samenstellign heel anders is ?!
Zelfde geldt voor het verhaal over de grip als de band slijt, dat word normaal toch ook minder ?!
Klinkt qua opgaaf allemaal een beetje als bijv. de bridgestone rs10/11 serie alleen hebben die wel profiel ( word trouwens de zelfde spanning voor geadviseerd.. 1.8 bar warm in een straat band.. ik vond het doodeng de eerste paar meter )
Op iedere band kun je warmers gooien,ook straatbanden ,been there,done that.
Ook profiel banden als de supercorsa's SC serie etc
Bandenwarmers hebben of kunnen 2 functies hebben,of om warmte cycli te verminderen of om gelijk met warme banden een sessie te starten.
Ik zelf rij vooral met slicks/regenbanden,met warmers en ,verplicht,met mijn classic op profielbanden,zonder warmers