LeMarc
MF veteraan
- 2 apr 2013
- 1.966
- 18
Blijft leuk om dit te proberen te lezen. Ben verre van een ervaren racer/lezer er zullen er hier zat zijn die er een natuurlijkere/betere kijk op hebben.Hallo jongens en meisjes,
zouden jullie eens jullie licht kunnen laten schijnen op deze slijtage?
Motor: Yamaha Thundercat 2002
Band: Pirelli Diablo Rosso Corsa 2
Rondetijd Zandvoort: 2.13
Bandenspanning koud: 1.9 en 2.3 geprobeerd, beiden zelfde slijtagepatroon.
Maar mijn 2 cent;
Hot tear, gezien de spanning en de slijtage lijkt niet diep (maar een foto blijft soms lastig te zien).
Daarnaast denk ik dat er iets vloeiender op het gas gegaan moet worden gezien de brede schone band en de harde lijn met de slijtage (dit zal ook mogelijk die hot tear ten goede komen) en de licht golvende slijtage na de excessieve slijtage lijkt ook niet uniform in breedte (maar ja foto blijft lastig) dus zou je eventueel nog wat aan je rebound moeten doen dacht ik (mits je dat kan verstellen).
Nogmaals, neem het met een korrel zout en zoals boven al gemeld zou ik eerst eens de spanning aan de hogere kant houden, staat van vering onderzoeken en je gas applicatie eens tegen het licht houden. Probeer wel 1 variabele per keer te veranderen.
Succes!