Circuitbanden-Topic

De Supercorsa is net weer een stapje sportiever dan de Corsa Rosso 2 neem ik aan? :P

Supercorsa.jpg


Ik heb nog Corsa Rosso 2 banden, maar geen bandenwarmers en wil met de motor naar Zandvoort rijden.
De laatste circuitdagen reed ik zonder enige moeite of voorrijder constant in de 1.57 en zie nog veel mogelijkheden tot verbetering.

Het nadeel zijn natuurlijk de natweer eigenschappen van de Supercorsa t.o.v. de dan betere Corsa Rosso 2.
MAAR zou de grip /het rubber in het droog beter presteren als ik voor de Supercorsa SP ga?? :)
Of kan ik beter voor de SC2 gaan..
 
De Supercorsa is net weer een stapje sportiever dan de Corsa Rosso 2 neem ik aan? :P

Bekijk bijlage 1573588

Ik heb nog Corsa Rosso 2 banden, maar geen bandenwarmers en wil met de motor naar Zandvoort rijden.
De laatste circuitdagen reed ik zonder enige moeite of voorrijder constant in de 1.57 en zie nog veel mogelijkheden tot verbetering.

Het nadeel zijn natuurlijk de natweer eigenschappen van de Supercorsa t.o.v. de dan betere Corsa Rosso 2.
MAAR zou de grip /het rubber in het droog beter presteren als ik voor de Supercorsa SP ga?? :)
Of kan ik beter voor de SC2 gaan..

SP is ontwikkeld voor weg en zo af en toe eens circuit. SC0,1,2 is echt wel meer racegericht en zou ik afraden voor alleen op de weg omdat je anders die band zo oprijdt omdat je er geen temperatuur in kan krijgen. Corsa Rosso 2 kan ook gewoon prima.
 
:^

Zowel de Rosso Corsa 2 als Supercorsa SP kun je prima circuit mee rijden.

De verschillen noem je zelf al op.
Als de Corsa's nog goed zijn zou ik daar mee rijden. Evt bij de volgende set kun je kijken waar je focus meer op ligt.
Rijd je voornamelijk circuit en alleen met droog weer op straat? Dan kan je SP nemen.
Rijd je vaak op straat en af en toe circuit zijn de Corsa's beter geschikt.
 
2 mensen die ik ken hebben een 125 voorband geprobeerd en de motor wou niet meer sturen. Wat ik er verder over lees van bsb die dit jaar er verplicht mee moesten rijden is dat het persoonlijk is en je ook de geometrie van de motor anders moet zetten.

Daarom blijf ik lekker met 120 rijden 😁
Reden deze 2 mensen ook de 65 achter? Heb je eventueel een linkje naar wat je gelezen hebt vanuit de BSB?
 
De Supercorsa is net weer een stapje sportiever dan de Corsa Rosso 2 neem ik aan? :P

Bekijk bijlage 1573588

Ik heb nog Corsa Rosso 2 banden, maar geen bandenwarmers en wil met de motor naar Zandvoort rijden.
De laatste circuitdagen reed ik zonder enige moeite of voorrijder constant in de 1.57 en zie nog veel mogelijkheden tot verbetering.

Het nadeel zijn natuurlijk de natweer eigenschappen van de Supercorsa t.o.v. de dan betere Corsa Rosso 2.
MAAR zou de grip /het rubber in het droog beter presteren als ik voor de Supercorsa SP ga?? :)
Of kan ik beter voor de SC2 gaan..
Als je een stap sportiever wil dan de RC2, dan moet je kijken naar de Supercorsa SP of de Metzeler K3. De fijne natweereigenschappen van de RC2 zijn dan wel verleden tijd.

Supercorsa SC moet je eigenlijk met bandenwarmers rijden. Ik heb eens een SC2 achter gehad zonder bandenwarmers en die reed ik razendsnel kapot vanwege cold tear.
 
Als je een stap sportiever wil dan de RC2, dan moet je kijken naar de Supercorsa SP of de Metzeler K3. De fijne natweereigenschappen van de RC2 zijn dan wel verleden tijd.

Supercorsa SC moet je eigenlijk met bandenwarmers rijden. Ik heb eens een SC2 achter gehad zonder bandenwarmers en die reed ik razendsnel kapot vanwege cold tear.
Sc mag ook niet op straat.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook je geld in een putje gooien🤔
Precies. Als je op straat rijdt kun je volgens mij ook sportief rijden op een set die wel een paar duizend km mee gaat. Ik weet in ieder geval dat op mijn prutserniveau de beperkende factor niet de band is, zowel op straat als circuit.
 
Kun je wel heel stoer roepen dat je binnen 1500 km een setje banden verslijt op straat vanwege je "sportieve rijstijl"
De Rosso 2 voorband blijft wel langer bruikbaar, maar een achterband in vijf circuitdagen is heel normaal.
Op de straat heb ik dan circa 1.000 kilometer gereden van en naar het circuit en een enkele dag om weer even te wennen.
Komt dat middenstuk ook nog eens aan bod. ;)
 
Voor een Rosso II wel, maar een Supercorsa die niet warm genoeg wordt op straat is zo weg. Ik heb een Rosso II op mijn straatfiets en haal ongeveer 6-7000 uit een achterband, mijn circuitfiets staat op Supercorsa'en daar haal ik inderdaad een dag of 5 uit een achterband
 
Voor een Rosso II wel, maar een Supercorsa die niet warm genoeg wordt op straat is zo weg. Ik heb een Rosso II op mijn straatfiets en haal ongeveer 6-7000 uit een achterband, mijn circuitfiets staat op Supercorsa'en daar haal ik inderdaad een dag of 5 uit een achterband
Op straat krijgt de band weinig stress bij mij.
Ene bocht heen en terug. :+
 
Voor een Rosso II wel, maar een Supercorsa die niet warm genoeg wordt op straat is zo weg. Ik heb een Rosso II op mijn straatfiets en haal ongeveer 6-7000 uit een achterband, mijn circuitfiets staat op Supercorsa'en daar haal ik inderdaad een dag of 5 uit een achterband
Doe je nu op het nieuwe asfalt van Assen en Zandvoort nog steeds 5 dagen met een sc achterband want dan wil ik wel heel graag weten hoe je dat doet.
 
Ik heb 1 dag op Lelystad en 4 dagen op Assen gereden, waarvan een dag maar twee sessie op mijn supercorsa's omdat het nat was en ik de rest dus op regenbanden stond. Er moet nu dus ook een nieuwe op. Daarnaast is eerder en sneller op het gas de bocht uit een punt wat echt nog beter moet. Als dat lukt zal ik dat ook wel in mijn slijtage terug zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan