Circuitbanden-Topic

Pirelli deed het bij mij prima op Assen. En een Dunlop verkoper zal zeker geen Pirelli aanbevelen en andersom ook niet.

Qua RC2 of TD discussie zal de TD betere prestaties hebben op een droog circuit dan de RC2. De RC2 doet het beter in de regen en die bredere inzetbaarheid gaat altijd ergens ten koste van dus voor puur circuit zou ik echt de TD pakken en hou er een setje regenbanden ernaast.
 
Heeft er iemand eigenlijk een overzicht gemaakt voor in de OP?

Ik ben nu aan het kijken voor een gebruikt setje Pirelli Corsa 3, maar weer het hele topic doorspitten over wat voor een soort band dat ook alweer is. Heb wel een paar mooie teksten gevonden van mensen die echt wel weten waar ze het over hebben. Denk dat het een mooi "levendig" OP kan worden, beetje a la rondetijden topic.
 
Vorig jaar reed ik in Assen met m’n 600 op Bridgestone R11’s 1,58. Was toen zoon 32graden. R11’s waren prima maar wil nu overstappen naar Slick (qua prijs zijn ze gelijk aan de Bridgestone) en dan met name de TD of de RR. Wat raden jullie aan?
TD is een stap terug ten opzichte van R11. De RR is de juiste quivalent van Metzeler. Waarom per sé slicks en wat is er mis met de R11? Zoals eerder genoemd: R11 voorband met V02 slick achterband schijnt ook een goede combi te zijn, maar met 1:58 zou het niet nodig moeten zijn om op slicks te gaan rijden aangezien er ook lage 40-ers worden gereden met profielbanden.
 
Laatst bewerkt:
TD is een stap terug ten opzichte van R11. De RR is de juiste quivalent van Metzeler. Waarom per sé slicks en wat is er mis met de R11? Zoals eerder genoemd: R11 buitenband met V02 slick achterband schijnt ook een goede combi te zijn, maar met 1:58 zou het niet nodig moeten zijn om op slicks te gaan rijden aangezien er ook lage 40-ers worden gereden met profielbanden.
Buitenband? Voorband bedoel je?
 
TD is een stap terug ten opzichte van R11. De RR is de juiste quivalent van Metzeler. Waarom per sé slicks en wat is er mis met de R11? Zoals eerder genoemd: R11 buitenband met V02 slick achterband schijnt ook een goede combi te zijn, maar met 1:58 zou het niet nodig moeten zijn om op slicks te gaan rijden aangezien er ook lage 40-ers worden gereden met profielbanden.
Mag ik hem andersom stellen: Waarom zou je per se profielbanden willen, wat is er mis met slicks? Slicks zijn niet per se sportiever/zachter/duurder/kortere levensduur dan profielbanden, het voordeel van een profielband op het circuit zie ik niet zo.

Ik heb zelf nog niet met de TD gereden wel veel met de CompK (alleen achter), maar 1:58 lijkt mij iig wel TD/CompK-territory.
 
Pirelli deed het bij mij prima op Assen. En een Dunlop verkoper zal zeker geen Pirelli aanbevelen en andersom ook niet.

Qua RC2 of TD discussie zal de TD betere prestaties hebben op een droog circuit dan de RC2. De RC2 doet het beter in de regen en die bredere inzetbaarheid gaat altijd ergens ten koste van dus voor puur circuit zou ik echt de TD pakken en hou er een setje regenbanden ernaast.
En de Supercorsa zit natuurlijk nog boven de Rosso Corsa 2.
Ik wil dit jaar mijn licentie halen en 1-2 ZAC races mee doen, maar ook ritjes doen bij de MAC Zandvoort.
En ga nog gewoon over de weg naar Zandvoort.

Heb nu een extra setje velgen gescoord, daar gaan denk ik regenbanden op en Supercorsa op de dailey driver.
In de snelste groep staat nagenoeg iedereen full wets bij slecht weer.
Dan gooi ik die dag niet weer weg zoals vorig jaar.

Slim? :)
 
TD is een stap terug ten opzichte van R11. De RR is de juiste quivalent van Metzeler. Waarom per sé slicks en wat is er mis met de R11? Zoals eerder genoemd: R11 buitenband met V02 slick achterband schijnt ook een goede combi te zijn, maar met 1:58 zou het niet nodig moeten zijn om op slicks te gaan rijden aangezien er ook lage 40-ers worden gereden met profielbanden.

Klopt met de R11 is ook helemaal niks mis en voldoet prima. Maar qua prijs scheelt het niet zoveel dus vroeg ik me af net zoals Basta!! al aangaf waarom dan geen slicks?
 
Heeft er iemand eigenlijk een overzicht gemaakt voor in de OP?
Nee, dat zou degene moeten doen die het topic geopend heeft.
En TS is sinds mei 2020 niet meer online geweest.

Of je vraagt een mod dat het topic overgezet wordt op iemand die de openingspost wil bijhouden (weet niet of dat op dit forum kan) of iemand moet een nieuw topic openen en die ook willen bijhouden.

Zoveel werk is dat bijhouden ook weer niet.
 
En de Supercorsa zit natuurlijk nog boven de Rosso Corsa 2.
Ik wil dit jaar mijn licentie halen en 1-2 ZAC races mee doen, maar ook ritjes doen bij de MAC Zandvoort.
En ga nog gewoon over de weg naar Zandvoort.

Heb nu een extra setje velgen gescoord, daar gaan denk ik regenbanden op en Supercorsa op de dailey driver.
In de snelste groep staat nagenoeg iedereen full wets bij slecht weer.
Dan gooi ik die dag niet weer weg zoals vorig jaar.

Slim? :)
Waarom geen Corsa II of Rosso III als daily driver en regenachtige circuitdagen en een setje Supercorsas voor de (droge) circuitdagen?
 
Waarom geen Corsa II of Rosso III als daily driver en regenachtige circuitdagen en een setje Supercorsas voor de (droge) circuitdagen?
Dailey driver is ook wat overdreven hier.
Heb een GS als pakezel en wissel af met een HP2.
Rij nu alleen een keertje voor de circuitdag of alleen naar het circuit om weer te wennen aan de S1000RR
De progressie is vorig jaar ineens zo snel gegaan dat ik eigenlijk naar slicks kan maar nog niet wil. :+
Dus de laatste optie over de weg is dan de Supercorsa. :?

Hier haalde ik van de week de velgen heel professioneel op. :+

PSX_20210113_132221.jpg
 
Dailey driver is ook wat overdreven hier.
Heb een GS als pakezel en wissel af met een HP2.
Rij nu alleen een keertje voor de circuitdag of alleen naar het circuit om weer te wennen aan de S1000RR
De progressie is vorig jaar ineens zo snel gegaan dat ik eigenlijk naar slicks kan maar nog niet wil. :+
Dus de laatste optie over de weg is dan de Supercorsa. :?

Hier haalde ik van de week de velgen heel professioneel op. :+

Bekijk bijlage 1585090
Tijd voor een motorscooter 😁
IMG_20201022_080112.jpg
 
Dailey driver is ook wat overdreven hier.
Heb een GS als pakezel en wissel af met een HP2.
Rij nu alleen een keertje voor de circuitdag of alleen naar het circuit om weer te wennen aan de S1000RR
De progressie is vorig jaar ineens zo snel gegaan dat ik eigenlijk naar slicks kan maar nog niet wil. :+
Dus de laatste optie over de weg is dan de Supercorsa. :?

Hier haalde ik van de week de velgen heel professioneel op. :+

Bekijk bijlage 1585090
Hahaha dat bij een vriend van me die net als ik ook marshal is bij de Maczandvoort en die had dus mijn velgen overgenomen omdat die niet meer in mijn 2019 pasten en nu heeft zijn s1000rr ingewisseld voor een tuono hij vertelde het vandaag hoe je ze opgehaald had 🤣
 
Hahaha dat bij een vriend van me die net als ik ook marshal is bij de Maczandvoort en die had dus mijn velgen overgenomen omdat die niet meer in mijn 2019 pasten en nu heeft zijn s1000rr ingewisseld voor een tuono hij vertelde het vandaag hoe je ze opgehaald had 🤣
Mooie driehoeksverhouding. _O-
 
Heeft er iemand eigenlijk een overzicht gemaakt voor in de OP?

Ik ben nu aan het kijken voor een gebruikt setje Pirelli Corsa 3, maar weer het hele topic doorspitten over wat voor een soort band dat ook alweer is. Heb wel een paar mooie teksten gevonden van mensen die echt wel weten waar ze het over hebben. Denk dat het een mooi "levendig" OP kan worden, beetje a la rondetijden topic.
Miss helpt dit voor een bandenoverzicht in het sportieve segment: Pirelli - Motorbanden - Bandenspanning motor - Motorbandenmarkt
 
Heeft er iemand eigenlijk een overzicht gemaakt voor in de OP?

Ik ben nu aan het kijken voor een gebruikt setje Pirelli Corsa 3, maar weer het hele topic doorspitten over wat voor een soort band dat ook alweer is. Heb wel een paar mooie teksten gevonden van mensen die echt wel weten waar ze het over hebben. Denk dat het een mooi "levendig" OP kan worden, beetje a la rondetijden topic.
Bedoel je nu Rosso 3 of Corsa 2?
Dit zijn de versies die er zijn (+ de nieuwe Rosso 4)
 
Ter info, ik was vorig jaar heel nieuwsgierig naar de Metzeler TD, de nieuwe opvolger van de Compk.

Ik kon vorig 1 dag rijdennop Supercorsa SC1 slick vooraan en Metzeler TD achter (200/55), frisse dag met maximaal 10 graden in de namiddag. (Mettet)

De TD ligt er nog altijd op en ik overweeg het mijn standaard achterband te maken, vrij groot bereik wat temperatuurverschil betreft (begin seizoen bv). Zal minder snel kapot trekken naar mijn gevoel dan een SC1 achter bv. Heb al snelle jongen gehoord die er vlot 1:40 mee zou gereden hebben op Zolder.

Ik rij zelf zeker 10 dagen met een voorband dus, zo snel gaat die niet. Heb nog reservebanden vooraan liggen, voorlopig prima combinatie zo.

Rij nu 1:50 op Zolder ter indicatie.

Kortom, vind het voorlopig wel een aanrader.
 
Ter info, ik was vorig jaar heel nieuwsgierig naar de Metzeler TD, de nieuwe opvolger van de Compk.

Ik kon vorig 1 dag rijdennop Supercorsa SC1 slick vooraan en Metzeler TD achter (200/55), frisse dag met maximaal 10 graden in de namiddag. (Mettet)

De TD ligt er nog altijd op en ik overweeg het mijn standaard achterband te maken, vrij groot bereik wat temperatuurverschil betreft (begin seizoen bv). Zal minder snel kapot trekken naar mijn gevoel dan een SC1 achter bv. Heb al snelle jongen gehoord die er vlot 1:40 mee zou gereden hebben op Zolder.

Ik rij zelf zeker 10 dagen met een voorband dus, zo snel gaat die niet. Heb nog reservebanden vooraan liggen, voorlopig prima combinatie zo.

Rij nu 1:50 op Zolder ter indicatie.

Kortom, vind het voorlopig wel een aanrader.
Die onderbouw ik, ik rijd 1.48 / 1.49 op zolder. Vorig jaar tijdens de hittegolf mee gereden (35+) en band heeft zich prima gehouden.
 
Mooi die slicks voor dummies (zoals ik *O* ). :+
Ik had er nog nooit van gehoord, maar omdat ik ook openbare circuitdagen bij de MAC doe moet ik profielbanden hebben. :)

De door Metzeler nieuw ontwikkelde Racetec TD Slick is voor iedereen geschikt. Met name voor de beginnende en amateur rijders is deze band perfect. Er hoeven geen bandenwarmers gebruikt te worden en de band kan worden omgedraaid zodat deze nog langer mee gaat. Het is een slick die geen specifieke afstelling nodig heeft en zeer breed inzetbaar is over de verschillende circuits.

Knipsel5.jpg


De nieuwe structuur van de band voorkomt cold tears en vreetsporen. Bandenwarmers zijn geen must, voor elke band is het beter om ze gedurende de dag op een tempratuur te houden. Voor competitie worden de Racetec RR en Diablo Superbike slicks aangeraden.
  • Warmt snel op.
  • Geen bandenwarmers vereist.
  • Kan worden omgedraaid bij eenzijdige slijtage van de band.
  • Eenvoudig in gebruik, geen specifieke afstelling nodig.
  • De ideale band voor iedereen die met slick wil beginnen.
 
Lijkt in elk geval de discussie plat geslagen over de 'oude nieuwe' banden. Ga er vanuit dat Metzeler geen onzin loopt te verkondigen.
 
Lijkt in elk geval de discussie plat geslagen over de 'oude nieuwe' banden. Ga er vanuit dat Metzeler geen onzin loopt te verkondigen.

Mooi dat ik dit al jaren zo doe .
Banden plat en niet hoog gestapeld in het donker en droog op zolder
 
Terug
Bovenaan Onderaan