Circuitbanden-Topic

Ik had verwacht dat jij de nieuwe rosso wel ging proberen, als Rosso man :P
Ik rij amper op straat met deze motor.
En heb twee setjes Corsa Rosso II versleten, daar is geen opvolger van?
Het idee is nu een stapje hoger, dus Supercorsa SC2. :)

De tweede circuitdag op Zandvoort gaat wel richting 1.55 en daarna nog wat meer stappen is het plan.
 
Ook al gevraagd in het 'gewone' banden-topic maar goed,Michelin Power GP's zijn toch 'bijna' circuitbanden :+:

-Net tijdens wat werken/upgrades toevoegen aan de motor opgemerkt dat men banden een blauwe schijn hebben in het licht. :?
Betreft Michelin Power GP's (dus dual compound) en dit komt enkel voor op de zachte stukken op de zijkant.
Mijn beperkte kennis zegt me dat dit voorkomt wanneer een band door een 'heatcycle' gegaan is en de olieën naar boven komen,maar de motor heeft nu enkele maanden gewoon binnen stil gestaan in de kelder ? (Gevolg van het koude weer?)
Maak er me geen zorgen over maar hoor het graag van de experten hoe dit dan kan komen,leer altijd graag bij! ;)
 
Maak jij je fiets of wielen schoon met bijvoorbeeld een dasty of zoiets ? Heb het wel eens gehoord van mensen die dat deden en ook een blauwe gloed op de randen kregen als de fiets langer stil stond.
 
Die blauwe gloed is geen probleem.
Dat zijn oliën die uit de band komen, volledig normaal.
Meestal zie je het als je band een tijd heeft stilgestaan.
DSC_2003.jpg
 
Het valt me ook op dat het bijna alleen voorkomt bij zeer sportieve banden. Nooit gehad bij toerbanden of sporttoerbanden.
Dat is gewoon de volledige strook "zacht" rubber denk ik. (op de foto)
Ik heb het gehad bij Pirelli Angels na een circuitdag. Dus niet alleen bij sportbanden.
 
Ook al gevraagd in het 'gewone' banden-topic maar goed,Michelin Power GP's zijn toch 'bijna' circuitbanden :+:

-Net tijdens wat werken/upgrades toevoegen aan de motor opgemerkt dat men banden een blauwe schijn hebben in het licht. :?
Betreft Michelin Power GP's (dus dual compound) en dit komt enkel voor op de zachte stukken op de zijkant.
Mijn beperkte kennis zegt me dat dit voorkomt wanneer een band door een 'heatcycle' gegaan is en de olieën naar boven komen,maar de motor heeft nu enkele maanden gewoon binnen stil gestaan in de kelder ? (Gevolg van het koude weer?)
Maak er me geen zorgen over maar hoor het graag van de experten hoe dit dan kan komen,leer altijd graag bij! ;)
Wist niet eens dat deze banden er ook waren. De Power GP lijkt me een direct alternatief voor de Pirelli Rosso Corsa II.
Tenzij die Michelin's echt veel goedkoper zijn blijf ik bij Pirelli, bewezen kwaliteit op het circuit.
 
Wist niet eens dat deze banden er ook waren. De Power GP lijkt me een direct alternatief voor de Pirelli Rosso Corsa II.
Tenzij die Michelin's echt veel goedkoper zijn blijf ik bij Pirelli, bewezen kwaliteit op het circuit.
Bridgestone bied ook leuke alternatieven mocht je van pirelli over willen stappen ;)
 
Daar is toch geen reden voor.. ;)
Hahha :)
Heb zelf nog nooit pirellis gehad maar wel eens over getwijfeld, niet gedaan omdat een setje supercorsa mij bijna 100 euro meer kost dan een setje r11.
Ga ze vast nog wel eens proberen maar ben zeer te spreken over Bridgestone banden !
Pirelli hoor ik ook niets raars over , Michelin heb ik niet veel mee met dank aan de pilot powers ;)
 
Ooit begonnen op de Pirelli Dragon Supercorsa Pro... deze werden vervangen door de huidige Diablo Supersorsa’s.

Vervolgens een setje Metzeler Racetec Interacts geprobeerd, deze bevielen prima. En de laatste 3 jaar rij ik nu op Metzeler Racetec RR (overwegend K2 voor en K3 achter)

Het is maar net wat je zelf prettig vind denk ik...
 
Vraagje, heb voor komend seizoen een aantal verschillende merken en types banden liggen om met mijn SRAD 600 van 2:00 naar 1:55 op assen te kruipen.
Klopt zo ongeveer mijn rijtje van minst grip naar meest grip en zijn er onderling zaken waarin ze echt mega verschillen en ik voor uit moet kijken?

Metzeler K2
Supercorsa sc1
Dunlop d213gp pro
 
Vraagje, heb voor komend seizoen een aantal verschillende merken en types banden liggen om met mijn SRAD 600 van 2:00 naar 1:55 op assen te kruipen.
Klopt zo ongeveer mijn rijtje van minst grip naar meest grip en zijn er onderling zaken waarin ze echt mega verschillen en ik voor uit moet kijken?

Metzeler K2
Supercorsa sc1
Dunlop d213gp pro
Bandenmaat 120/70 en 180/55?

Welk bj voorvork van de srad? en standaard achterveer in inbouwlengte?
 
Yes inderdaad.
Originele '97 voorvork, met nieuwe 9.5 veren en olie.
1g geserviced achtershock met sterkere veer.
:t
'97er voorvork heeft geen instelbare compressie mogelijkheid onder op de poten, maar is wel 5mm langer dan de modellen daarna.
Inbouwmaat van de shock is ook nog standaard? Geen andere dogbones gebruikt? Je zou nog een ringetje boven op de gaffel kunnen doen, om de rijhoogte te verhogen. Als je daar behoefte aan hebt, maar niet te gek want je ketting boven de achterbrug heeft erg weinig ruimte bij een srad.
Een ringetje van 5mm is eigenlijk al te gek, maar 4mm is geen probleem is mijn ervaring.
 
Top, zal het meenemen! Al heb ik volgens mij wel compressie verstelling bovenop de poten... Zal ik even checken.

En de supercorsa's zijn op te rijden totdat er nauwelijks meer profiel op zit toch?
 
Top, zal het meenemen! Al heb ik volgens mij wel compressie verstelling bovenop de poten... Zal ik even checken.

En de supercorsa's zijn op te rijden totdat er nauwelijks meer profiel op zit toch?
je merkt vanzelf wanneer ze grip beginnen te verliezen doordat achter wat meer gaat zoeken ;) maar dan zijn de snelle rondetijden ook al ver te zoeken.
 
Top, zal het meenemen! Al heb ik volgens mij wel compressie verstelling bovenop de poten... Zal ik even checken.

En de supercorsa's zijn op te rijden totdat er nauwelijks meer profiel op zit toch?
De verstelbare mogelijkheid (met platte schroevendraaier) bovenop de poten is rebound/tension oftewel uitgaande demping.

Waar heb je die zwaardere veren vandaan?:)
 
Even een vraag.....
Dit jaar wil ik ook een setje regenbanden aanschaffen. Ik kom er alleen niet helemaal uit vwb de maten voor de achterband (rijd een zx6r). Zie heel veel 190/60 en zo, maar daar staat bij dat het voor minimaal 6" velg is. Vraag is dus welke maat regenband pak je voor een 600?
 
Even een vraag.....
Dit jaar wil ik ook een setje regenbanden aanschaffen. Ik kom er alleen niet helemaal uit vwb de maten voor de achterband (rijd een zx6r). Zie heel veel 190/60 en zo, maar daar staat bij dat het voor minimaal 6" velg is. Vraag is dus welke maat regenband pak je voor een 600?
ik rij met een cbr600rr pc37, en heb 190/55 regenbanden. ik moet alleen meteen een ander tandwiel formaat steken, anders past hij niet ivm ketting lengte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan